• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28399 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28399

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Sun 21 Mar 2021 19:44
    #69
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:11:02 följande:

    Oj, han skulle göra en vinst på att välja henne! Hon är bättre än hans fru på alla plan... Eller, av det jag vet i alla fall!

    Tror du inte, pga sättet de träffades på, att hon skulle märka om något inte stod rätt till?


    Hade hon verkligen varit bättre än hans fru hade han ju inte haft några problem med att välja henne för länge sedan.

    Han säger ju helt enkelt bara det hon vill höra.
  • Sun 21 Mar 2021 19:52
    #70
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:12:20 följande:

    Han har sagt att han inte kan göra det NU. Så hon väntar tålmodigt...


    Och han kommer alltid fortsätta med att säga samma sak. För om ett tag så är det nedskärningar på fruns jobb så då kan han inte lämna, han själv får dålig hälsa och kan inte lämna, hans gamla mamma behöver extra hjälp pga ålder och kan ju inte lämna så länge hon lever, deras barn behöver stöttning i något livsval och självklart kan han inte lämna då, frun börjar ana något så det vore inte bra att det kommer fram så dom måste vänta tills det lugnat ner sig, han lovar familjen en thailandsresa till nästa år så det går inte att lämna, de måste planera studentfesten, ett barn förlovar sig, huset måste renoveras.... Osv år efter år...

    Han talar alltså sanning här, han kommer aldrig lämna. Överhuvudtaget. Nånsin

    Det vet väl du också att par som verkligen bestämt sig för att skiljas också gör det i relativt snabb takt. Dom drar ju inte ut på det i all evighet år efter år bara för att de måste göra något först.. Så funkar det inte.
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Sun 21 Mar 2021 20:02
    #71
    +1

    Något du kan be henne göra är ju att hon ber sin älskare om bevis på hans sanning. Vad exakt gör han rent konkret för att han ska kunna skilja sig? Kan han visa upp att han står i bostadskö? Finns det skilsmässopapper förberedda han kan visa? Bankpapper på vem som äger huset? Kan dom gå tillsammans till banken och prata om framtiden?.. Allt det där dom.planerar för måste ju existera på riktigt i nån form. Att sälja ett hus tar ju liksom inte en kvart utan minst ett år så kontakta mäklare vore ju rimligt att göra tillsammans nu.

    Alltså be honom visa sanningen i alla hans bortförklaringar och löften med konkreta bevis. Hon behöver börja bli misstänksam och kritisk. Du vet uttrycket "källa på det?"..

  • Anonym (Inv)
    Sun 21 Mar 2021 20:08
    #72
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:09:01 följande:

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?


    Jag känner till ett sådant fall. Mannen var otrogen i två år med kvinnan han senare gifte sig med. De är fortfarande gifta och har fått tre barn.
  • Anonym (Peter­)
    Sun 21 Mar 2021 20:11
    #73
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:11:02 följande:

    Oj, han skulle göra en vinst på att välja henne! Hon är bättre än hans fru på alla plan... Eller, av det jag vet i alla fall!

    Tror du inte, pga sättet de träffades på, att hon skulle märka om något inte stod rätt till?


    Känner du frun alltså?
  • Anonym (Laven­del)
    Sun 21 Mar 2021 20:11
    #74

    Jag vet minst två fall där det slutat så, ja.

  • Sun 21 Mar 2021 20:14
    #75
    Anonym (Lavendel) skrev 2021-03-21 20:11:33 följande:

    Jag vet minst två fall där det slutat så, ja.


    De bekanta du har där det inte slutade ?lyckligt? har förmodligen inte berättat det för alla.
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Sun 21 Mar 2021 20:36
    #76
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:11:02 följande:

    Oj, han skulle göra en vinst på att välja henne! Hon är bättre än hans fru på alla plan... Eller, av det jag vet i alla fall!

    Tror du inte, pga sättet de träffades på, att hon skulle märka om något inte stod rätt till?


    Fråga hans fru om hon anar att hennes man är otrogen?

    Din kompis skulle inte ha en aning. Just för att hon är så upp över öronen kär och på riktigt tror att hon kommer vara den enda. Alltså precis som hans fru är övertygad om just nu.

    Min bästa vän träffade en kille på ett tillfälligt jobb och båda var sambos och de var otrogen. Hon blev utslängd och likaså han. De valde varandra och han svor på att han aldrig skulle vara otrogen igen. Ett år senare hittar hon honom i säng med deras barnflicka. (hon blir gravid). Hon stannar. De får barn och något år senare gifter dom sig. Efter ett par år ytterligare så är han otrogen med en kollega och han lämnar min kompis totalt tillintetgjord. Han gifter om sig med älskarinnan och får fler barn. Såvitt jag vet har han inte varit otrogen igen men det är ingen garanti för att det inte händer igen, han är bara 40 år. Och nej min kompis anade ingenting. Hon trodde uppriktigt på hans ånger och dåliga mående när dom blev ihop efter hans otrohet. Men han kunde inte låta bli barnflickan ett år senare och trots turbulensen med graviditet och allt där så gjorde han om det igen några år senare. Hans nya fru vet dessutom inget om barnflickan och inte heller det barn han har där...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 20:48
    #77

    Jag läser alla era inlägg och skriver ner saker jag eventuellt ska ta med min vän. Jag kommer chocka henne...

    Känner mig nästan medberoende i det här, JAG tror typ han är världens finaste man och den mest perfekta för min vän.

    Tack för all feedback, även jag behövde visst ett uppvaknande!

  • Anonym (Alice­)
    Sun 21 Mar 2021 20:52
    #78
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 20:48:25 följande:

    Jag läser alla era inlägg och skriver ner saker jag eventuellt ska ta med min vän. Jag kommer chocka henne...

    Känner mig nästan medberoende i det här, JAG tror typ han är världens finaste man och den mest perfekta för min vän.

    Tack för all feedback, även jag behövde visst ett uppvaknande!


    Men han är ju OTROGEN. Förtjänar inte din vän mer än nån som bara tycker att hon förtjänar att vara hans side piece..? Hur i hela friden kan du tycka att han är en fin man?
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?