• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28614 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28614

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Sant)
    Mon 22 Mar 2021 00:20
    #89
    -2
    Anonym (Mänskligt) skrev 2021-03-21 21:03:52 följande:

    Har varit både älskarinnan och den otrogne och kan säga att det är inte så enkelt som folk i tråden vill få det till. 

    I mitt fall lämnade han inte för mig på grund av avsaknad av känslor eller att han inte ville, utan för han var extremt konservativ, trygghetsnarkoman och allmänt rädd. Finns inte en tvekan om att han hade valt mig om vi två från dag ett stått bredvid varandra. Och ja, ibland är barnen ett triumfkort. Alla prioriterar olika och alla fungerar inte så att de lämnar även om de älskar någon annan och inte den de lever med. Många biter ihop och står ut, kan man ju läsa i många trådar här. 

    Jag själv är däremot inte sån och skulle aldrig klara att leva med någon jag inte älskar så jag skilde mig. 


    Håller helt med. Har också varit älskarinnan och otrogen. Sanning är inte så enkel. I mitt fall ställde jag ett ultimatum efter något år då jag inte kunde fortsätta mitt äktenskap oavsett och ville veta var han stod. Han valde att lämna sin fru också. Det var fruktansvärt jobbigt och är utan tvekan det absolut värsta jag både gjort och varit med om. Det tog mig flera år att få näsan över vattenytan igen för precis som vissa skrivit här finns ju ofta en anledning till att förhållandet kraschar utöver otroheten, i mitt fall bl a inslag av psykisk nedlåtande beteende där jag till slut knappt tyckte själv jag var särskilt mycket att ha och hade tur som hade en man som ändå tyckte om mig. Det var så befriande att bli sedd och omtyckt av någon som inte tryckte till mig hela tiden. Jag är fortfarande tillsammans med den jag var otrogen med och det har nu gått 8 år och vi har barn tillsammans. Vi lämnade båda långa (15-20 år) förhållanden för varandra. Och såsom många skrivit här - nej visst kan jag aldrig veta att han inte gör samma sak mot mig, dvs vara otrogen. Men jag kommer aldrig vara otrogen igen. Det är det värsta jag gjort och jag vill aldrig må så dåligt över mitt eget beteende eller skada någon på det viset igen. Aldrig. Det kommer jag aldrig göra. Och är han otrogen mot mig så vet jag att jag klarar det också. Man vet aldrig vad någon annan kommer eller inte kommer göra. Man måste lita på sin egen förmåga att hantera vad andra gör,
  • Anonym (Ppp)
    Mon 22 Mar 2021 00:59
    #90

    Tänk till Pernilla frågar inte för sin väns räkning, det är hon som är älskarinnan.

  • Anonym (Kimch­i)
    Mon 22 Mar 2021 06:05
    #91

    Din väninna ska gå vidare. Extremt sällan en man lämnar sin fru för sin älskarinna. Ett vardagsliv med en sådan man lär inte bli alls som hon tänkt. Spänningen och tjusningen faller platt. Hon skulle upptäcka en massa trista saker och olater. Sedan kommer tankarna smygande om att han gör om det han gjorde mot sin fru, dvs vara otrogen. Vem vill vara tillsammans med en ljugande velpotta?

    Så nej det är ingenting att satsa på.

  • Anonym (Liiii­)
    Mon 22 Mar 2021 06:30
    #92

    Mitt kk sedan ett år tillbaka kläckte ur sig att han nog vill skiljas och började hinta om hur mycket han tycker om mig. Jag är inte ett dugg intresserad av att ha en kärleksrelation med honom - men det är ju en annan femma.

    Men, det kan nog hända. Jag tror dock det vanligaste är att det inte händer.

  • Mon 22 Mar 2021 06:46
    #93

    Nästan alla i tråden har fel ingångsvärden enligt mitt synsätt.
    Det bygger på nån sorts myt om "och så levde de lyckliga i alla sina dagar" ungefär som att en relation är inte "på riktigt" förrän man lever ihop och ses 24/7, allt som händer innan det är bara ett nödvändigt ont som man pinar sig igenom för att nå slutmålet, "och så levde de lyckliga i alla sina dagar". 
     
    Jag tror att man missar massor genom att inte se tillvaron som något flyktigt, att försöka hitta nån sorts flyt, sex har man för att man vill ha sex där och då med en viss  person och njuta av en skön stund tillsammans, sedan försvinner den stunden precis som alla andra stunder, och det spelar ingen roll om det är med en älskare eller den man är gift med, det går inte att hålla fast vid lyckan på det sättet. 
    Har man sex enbart eller till största delen för att man hoppas att det ska leda till att man flyttar ihop då har man missat nåt fundamentalt. 

    Män som säger till sina älskarinnor att de är på väg att lämna frun och vill ha en relation tycker jag är lite småpatetiska, bättre att vara ärlig och säga som det är, jag vill ha en krydda i livet och det kan vara med dig, vill du samma sak så kör vi annars får det vara. 

  • Anonym (Drama­)
    Mon 22 Mar 2021 07:27
    #94
    +3

    När jag själv råkade bli en side hoe en gång så ringde jag faktiskt till frun och berättade, jag visste även att mannen hade en annan side hoe på jobbet även det fick hon reda på då. Så varför ringer du inte bara frun å får slut på allas lidande? Sen kan du äta popcorn medans världen brinner

  • Mon 22 Mar 2021 08:23
    #95
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 20:48:25 följande:

    Jag läser alla era inlägg och skriver ner saker jag eventuellt ska ta med min vän. Jag kommer chocka henne...

    Känner mig nästan medberoende i det här, JAG tror typ han är världens finaste man och den mest perfekta för min vän.

    Tack för all feedback, även jag behövde visst ett uppvaknande!


    En fin man bedrar inte sin fru i flera år och lurar en annan kvinna att stanna kvar och ha sex med honom.
    Du kanske ska be din vän att läsa den här tråden?
  • Anonym (J)
    Mon 22 Mar 2021 08:28
    #96

    Extremt ovanligt , undantaget är när mannen blir påkommen och dumpad och måste nöja sig med älskarinnan.

    ( Även om mannen ofta luras att det var han som lämnade frivilligt för älskarinnans skull. )

  • Anonym (om)
    Mon 22 Mar 2021 08:31
    #97
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:09:01 följande:

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?


    Om det gått flera år skulle jag säga att chansen är mycket liten. Visst kan det vara så att en gift man hittar äkta kärlek hos nån annan än sin fru, men då går det nog rätt fort att lämna och börja om med den nya. Håller man på i flera år med dubbelspel så är det nog så man vill ha det.
  • Mon 22 Mar 2021 08:51
    #98
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:27:08 följande:

    Jag vet, efter vad hon sagt till mig, att skulle hon tvinga fram ett beslut nu skulle han välja sin familj men på sikt hoppas han få leva med henne. Jag vill liksom öppna upp ögonen på henne att hon lever här och nu, han kan ju vela i flera år till!


    Ger han en orsak till varför han inte kan lämna frun just nu?

    Klassikerna brukar vara att skylla på att barnen är små, att frun är sjuk eller psykiskt sjuk...

    Nej jag tror inte han kommer att lämna sin familj efter så här många år. Han har inrutat sig i ett bekvämt liv där han får både äta kakan och behålla den. Varför skulle han frivilligt ge upp det?

    Jag tror att det händer att man lämnar sin partner antingen om otroheten utlöstes av att det första förhållandet redan var dött och den nya blir en ursäkt att lämna. Eller om blixten slår ner och man träffar sitt livs stora kärlek i den nya. Men då tar det inte fyra år att bestämma sig. Deras nyförälskelse måste väl också ha avtagit redan för länge sedan?

    Jag tror det är större chans att mannen träffar en ny, tredje flamma och då kanske tar steget och separerar för hennes skull, än att han lämnar frun för din kompis. Tyvärr.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?