• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28575 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28575

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Mon 22 Mar 2021 09:17
    #99

    Jag fick barn med en gift man och han valde inte mig ändå... Det säger en hel del i denna fråga...Tio år senare är det HON som är otrogen mot honom och väljer hans bästa vän (som också är gift) och gifter om sig med honom.

    Så frågan är ju också åt andra hållet... Om din kompis kan välja en upptagen man, vilka garantier finns det för att hon inte blir kär igen i nån annan gift man? Det är ju lika illa det att vara den som tycker att det är okej att vara älskarinna. Hur ska han kunna lita på henne? Det kan ju lika gärna vara hon som bedrar honom...

  • Mon 22 Mar 2021 10:05

    Som vanligt läste jag bara rubriken och svarar utifrån det.

    Nej, han kommer inte att lämna sin fru. 

  • Mon 22 Mar 2021 11:17

    Inte att förglömma att majoriteten av otrogna män är det för att dom kan.. Dom har givetvis ett fungerande äktenskap, ett aktivt sexliv, framtidsplaner etc men dom väljer ändå att krydda vardagen med en sexig älskarinna och skaffar lite egoboost.

    Självklart kan dessa män ha riktiga känslor för sina älskarinnor och i sin förälskelse lova månen men det kommer aldrig hända eftersom dom älskar din fru ännu mer. En del av männen kan ju vara polyamorösa och ha förmågan att älska fler samtidigt.

    Jag var nyligen älskarinna i 5 år, vi pratade om förlovning, köpa hus, en framtid etc.. Samtidigt kände jag ju hans fru och visste att de hade det bra tillsammans och ett fantastiskt sexliv. Han hade ingenting att klaga på, men ändå föll han för mig.. Och jag visste dessutom att han under sitt långa äktenskap varit otrogen fler gånger. Han var ute efter egotrippen, förälskelsen, bekräftelsen och fri tillgång på sex.. Han uppvaktade mig, förtrollade mig totalt och till och med friade till mig men självklart visste jag att verkligheten inte såg ut som han målade upp den. Jag hade liksom första parkett i hans liv och visste att det livet skulle aldrig kunna bli mitt liv.

  • Anonym (Alice­)
    Mon 22 Mar 2021 12:27
    +1
    Anonym (Ppp) skrev 2021-03-22 00:59:01 följande:

    Tänk till Pernilla frågar inte för sin väns räkning, det är hon som är älskarinnan.


    Jag tänkte att det var så uppenbart att vi alla bara spelar med som om allting faktiskt handlar om "TS vän".
  • Anonym (undan­taget)
    Mon 22 Mar 2021 13:34
    -1 +2

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.

  • Anonym (undan­taget)
    Mon 22 Mar 2021 13:35
    -4

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.

  • Mon 22 Mar 2021 13:51
    +1
    Anonym (Alice) skrev 2021-03-22 12:27:07 följande:
    Jag tänkte att det var så uppenbart att vi alla bara spelar med som om allting faktiskt handlar om "TS vän".
    Precis, vi vill ju inte genera TS... 
  • Anonym (Ö)
    Mon 22 Mar 2021 16:44
    +2
    Anonym (J) skrev 2021-03-22 08:28:04 följande:

    Extremt ovanligt , undantaget är när mannen blir påkommen och dumpad och måste nöja sig med älskarinnan.

    ( Även om mannen ofta luras att det var han som lämnade frivilligt för älskarinnans skull. )


    Japp, men först försöker han övertyga frun om att "det bara hände" och det var bara eeen gång och han ångrar sig såååå mycket!
  • Anonym (Sigri­d)
    Mon 22 Mar 2021 16:52
    +4
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-22 13:35:08 följande:

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.


    Lol, jamen visst. Antar att syskonen går jättebra ihop och att hans äldre barn kommer och bor varannan vecka hos pappa och hans gamla älskarinna..?
  • Mon 22 Mar 2021 18:16
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-22 13:35:08 följande:

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.


    Vet frun om att du var älskarinna under tiden han fortfarande levde i en relation med henne?

    Hur är deras resp din och exfruns relation idag?

    Har hans barn och den övriga släkten accepterat dig trots att ni började förhållandet med otrohet mot exfrun under två års tid?
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?