• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28585 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28585

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Frun)
    Mon 22 Mar 2021 18:36
    +2
    Fjäril kär skrev 2021-03-22 09:17:34 följande:
    Jag fick barn med en gift man och han valde inte mig ändå... Det säger en hel del i denna fråga...Tio år senare är det HON som är otrogen mot honom och väljer hans bästa vän (som också är gift) och gifter om sig med honom.

    Så frågan är ju också åt andra hållet... Om din kompis kan välja en upptagen man, vilka garantier finns det för att hon inte blir kär igen i nån annan gift man? Det är ju lika illa det att vara den som tycker att det är okej att vara älskarinna. Hur ska han kunna lita på henne? Det kan ju lika gärna vara hon som bedrar honom...
    Precis vad jag skrev för ett tag sen. Men det ignoreras av kvinnorna här, det är ju bara män som är opålitliga i FL-världen.
  • Anonym (Sant)
    Mon 22 Mar 2021 19:41
    -5 +1
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-22 13:35:08 följande:

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.


    Trist respons du har fått. Jag tror att många som läser familjeliv inte har förmåga till att verkligheten är mer komplex än ?otrohet=fel=måste alltid sluta i förljugna patetisk relationer?. Dessutom trist inställning när det fötts två barn in i det som är den enda familj de känner och som är lika sann som den familj en eller båda föräldrarna har lämnat. Jag har gjort samma resa som du och det har inte alltid varit lätt men det händer faktiskt att det slutar bra på det stora hela. Alla vuxna i min situation har vidare och lever med nya partners och mina barn från min tidigare relation ÄLSKAR sina två små urgulliga halvsyskon. De stora barnen är de små barnens absoluta idoler och bästa veckorna är när de är här hemma hos oss.
  • Anonym
    Mon 22 Mar 2021 21:48

    Nej han kommer inte lämna sin fru

  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:22

    Nej det är ovanligt att män lämnar sin fru!!

    Hur vet du att han ens är kär i sin älskarinna?
    han kanske bara är ute efter sex och säger så-en klassiker!

  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:41
    Anonym (Frun) skrev 2021-03-22 18:36:52 följande:
    Precis vad jag skrev för ett tag sen. Men det ignoreras av kvinnorna här, det är ju bara män som är opålitliga i FL-världen.
    Är det bara män som är opålitliga i "FL-världen??

    Det stämmer ju inte riktigt med verkligheten, men dom flesta är nog män skulle jag gissa iaf!

    Sen som jag skrev förut är det ju en klassiker att män "säger" att dom älskar sin älskarinna eller kanske är lite förälskade eller bara ute efter sex, men han älskar sin fru mer på "riktigt" för att kunna lämna frun!
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 04:58
    Anonym (Sant) skrev 2021-03-22 19:41:46 följande:
    Trist respons du har fått. Jag tror att många som läser familjeliv inte har förmåga till att verkligheten är mer komplex än ?otrohet=fel=måste alltid sluta i förljugna patetisk relationer?. Dessutom trist inställning när det fötts två barn in i det som är den enda familj de känner och som är lika sann som den familj en eller båda föräldrarna har lämnat. Jag har gjort samma resa som du och det har inte alltid varit lätt men det händer faktiskt att det slutar bra på det stora hela. Alla vuxna i min situation har vidare och lever med nya partners och mina barn från min tidigare relation ÄLSKAR sina två små urgulliga halvsyskon. De stora barnen är de små barnens absoluta idoler och bästa veckorna är när de är här hemma hos oss.
    Vet inte om du pratar om sambos eller gifta...
  • fgnuzw­i1
    Tue 23 Mar 2021 06:19
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:29:36 följande:
    Han skyller väl inte direkt på barnen men pratar om att de snart ska flytta och att han behöver finnas där... Sin fru verkar han inte bry sig lika mycket om. Men det är klart att vännen inte får reda på allt samtidigt som han verkar ärlig i att han inte kommer lämna familjen nu...
    Alltså är det en "vän" du pratar om eller..
    Har hon berättat varenda liten detalj för dig eller?

    Klart han bryr sig om sin fru-det där är ju bara skitsnack från hans sida!
    Inte berättar allt.?? .Kanske det mesta han säger är lögn -gissar jag på!
    Annars skulle han lämnat frun för länge sen och inte skylla på barnen.

    Om han nu säger är "ärlig" - otrogna män brukar inte vara ärliga, men iaf att han INTE kommer lämna sin familj = fru och barn..
    Då är det ju inget att vänta på..

    Säg åt din vän att dumpa honom och träffa en som är singel istället.
  • fgnuzw­i1
    Tue 23 Mar 2021 06:55
    Anonym (Alice) skrev 2021-03-22 12:27:07 följande:
    Jag tänkte att det var så uppenbart att vi alla bara spelar med som om allting faktiskt handlar om "TS vän".
    Oj skulle vi spela medSkrattande
    Jag som frågade -
    Alltså är det en "vän" du pratar om eller
    osv..oops
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Tue 23 Mar 2021 07:18

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...

  • fgnuzw­i1
    Tue 23 Mar 2021 08:14
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-23 07:18:29 följande:

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...


    Men en stor toffel gör ju allt frun vill...
    En toffel tar inga egna beslut utan att fråga frugan först eller ställer in en grabb kväll tex för att han hellre är hemma och myser med frugan.osv osv..

    Skulle hon inte kunna träffa någon annan man,någon som är singel istället...
    OM  hon ställer ultimatum då - vad gör han då..
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?