• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28918 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28918

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Tue 23 Mar 2021 08:37
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-23 07:18:29 följande:

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...


    Men hade det varit äkta kärlek från hans sida så hade han lämnat sin fru för din vän.
    Inte låtit din vän vänta i flera år och proppa henne full med lögner om att han älskar henne.
    Det är en klassiker att upptagna män säger att de älskar sin älskarinna och ska lämna sin fru för henne för att få henne att stanna kvar.
    Han säger t om själv att hon ska ligga runt med andra istället för att vänta på honom.
    (Att han skulle bli sårad av det tvivlar jag på. Det är återigen bara något han säger för att få henne att stanna kvar.)
    Du kanske skulle visa din vän den här tråden eller andra otrohets-/älskarinnetrådar här på FL?
    Kanske skulle det få upp ögonen på henne?
    Uppmuntra henne inte att stanna kvar hos det här praktarslet.
  • Anonym (Suck)
    Tue 23 Mar 2021 08:50
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-23 07:18:29 följande:

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...


    Tragiskt att han även lyckats lura dig om att han har känslor för henne (oavsett om det gäller dig eller nån vän). Hans mess m.m är bara ORD, det är handlingar som räknas och han lämnar inte sin fru för att det är HENNE han älskar och VILL leva med. Din vän är bara en sidekick, krydda sexuellt men inte mer än så nu och kommer med största sannolikhet aldrig att bli.
  • Anonym (undan­taget)
    Tue 23 Mar 2021 08:56
    -3 +1
    Anonym (Sigrid) skrev 2021-03-22 16:52:21 följande:
    Lol, jamen visst. Antar att syskonen går jättebra ihop och att hans äldre barn kommer och bor varannan vecka hos pappa och hans gamla älskarinna..?
    Ja, syskonen bor här varannan vecka. Hans ex vet lite, men inte hur länge det pågick. Det var extremt känsligt i början, men nu är det lugnt. Hon har träffat en ny, vi firar barnens födelsedagar tillsammans och det går bra. och hans familj har accepterat mig.

    Det är klart att det inte var en bra start vi fick, och det är klart vi önskar att det hade gjorts på ett finare sätt. Men ibland blir det så, och det har tillslut ordnat sig fint för alla inblandade. Fattar att folk har svårt att tänka sig det, men världen är inte svart eller vit.
  • Anonym (undan­taget)
    Tue 23 Mar 2021 09:00
    -3 +1
    Anonym (Sant) skrev 2021-03-22 19:41:46 följande:
    Trist respons du har fått. Jag tror att många som läser familjeliv inte har förmåga till att verkligheten är mer komplex än ?otrohet=fel=måste alltid sluta i förljugna patetisk relationer?. Dessutom trist inställning när det fötts två barn in i det som är den enda familj de känner och som är lika sann som den familj en eller båda föräldrarna har lämnat. Jag har gjort samma resa som du och det har inte alltid varit lätt men det händer faktiskt att det slutar bra på det stora hela. Alla vuxna i min situation har vidare och lever med nya partners och mina barn från min tidigare relation ÄLSKAR sina två små urgulliga halvsyskon. De stora barnen är de små barnens absoluta idoler och bästa veckorna är när de är här hemma hos oss.
    Tack! Precis som du säger så är verkligheten mer komplex. Ibland slutar det faktiskt bra.
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Tue 23 Mar 2021 11:27
    +5
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-23 09:00:09 följande:

    Tack! Precis som du säger så är verkligheten mer komplex. Ibland slutar det faktiskt bra.


    Ja fast nej... Det hade kanske slutat helt annorlunda om ni varit ärlig med hur det egentligen var. Ni lever ju fortfarande på en lögn om hur sanningen faktiskt såg ut. Att veta "litegrann" är ju något som passar era syften utmärkt. Varför skulle drt vara svårt med ärlighet om det nu är äkta kärlek?
  • Tue 23 Mar 2021 11:29
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-23 07:18:29 följande:

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...


    Om du på riktigt vill få din vän på andra tankar måste du börja med att själv sluta glorifiera honom.

    Skulle du ryggdunka nån närstående killkompis på samma sätt om han var otrogen mot sin fru och tycka att han är en bra man?
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Tue 23 Mar 2021 11:33
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-23 07:18:29 följande:

    Det är faktiskt en vän det handlar om, sen om ni tror på det och svarar efter det spelar ju egentligen ingen roll. Kunde lika gärna skrivit att det handlar om min syster, min kollega eller mig tipsen/råden/svaren är väl ändå desamma?!!

    Hur som, jag vet det mesta om deras "förhållande". Eftersom min vän bara har mig att prata med om detta gör hon det ofta, hon kan läsa upp meddelanden han skrivit och diskutera efter det eller ta upp saker han sagt eller gjort.

    För mig känns det som att de verkligen älskar varandra! Han är den som skriver först, de ses inte i perioder men hörs alltid dagligen. Det är hjärtan, bilder och gulligull... Jag tror det är kärlek men jag tror han är en för stor toffel för att lämna "sitt liv". Oavsett anledning så är ju min vän den som kommer att stå ensam kvar...


    Du och din vän skulle väl knappast själva vilja bli bedragen av den ni älskar?

    Så varför tycker ni båda två att det är något romantiskt fint med att vara älskarinna?
  • Tue 23 Mar 2021 11:41
    +4

    Du tycker alltså på riktigt att din vän inte förtjänar bättre än att vara ett billigt och lättlurad ligg? För det är ju sanningen.

    Vad exakt ger han henne som ingen singelman nånsin kan ge henne?

    Hon får sex, hon får sms, hon kanske blir uppvaktad med nån middag och blommor. Kanske nån liten present... Men sen då? Hon sitter ju lik förbannat ensam hela veckan med mobilen i handen utifall att han ringer... Han är hemma hos sin familj och lever vardag och älskar med sin fru och planerar för sommarens semester... Har han tur hinner han skicka en puss vid sängdags...

    Är hon inte värd mer?

    Hur schysst kompis är du egentligen?

  • Anonym (A)
    Tue 23 Mar 2021 11:52
    +4
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-23 08:56:43 följande:
    Ja, syskonen bor här varannan vecka. Hans ex vet lite, men inte hur länge det pågick. Det var extremt känsligt i början, men nu är det lugnt. Hon har träffat en ny, vi firar barnens födelsedagar tillsammans och det går bra. och hans familj har accepterat mig.

    Det är klart att det inte var en bra start vi fick, och det är klart vi önskar att det hade gjorts på ett finare sätt. Men ibland blir det så, och det har tillslut ordnat sig fint för alla inblandade. Fattar att folk har svårt att tänka sig det, men världen är inte svart eller vit.
    Vadå, det har ordnat sig fint? Det trodde nog första frun också, när de gifte sig, att det ordnade sig fint. Sedan visade det sig att hennes man bedrog henne bakom ryggen på henne.

    Du lever alltså med en man som är kapabel att ljuga och bedra. Så att säga att det ordnade sig fint, är nog lite tidigt, För en dag kan han tröttna även på dig. Fast å andra sidan, då vet du av erfarenhet att det ändå kan ordna sig fint för alla, så du blir kanske inte ledsen då.
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Tue 23 Mar 2021 11:56
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:09:01 följande:

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?


    Nu hittar jag inte den artikeln jag läste för ett par månader sedan, det stod i nån engelsk undersökning att de flesta par som väljer varandra efter otrohet fortfarande lever i en lögn eftersom sanningen om hur de egentligen träffades och hur länge det pågick skulle göra att deras förhållande var en omöjlighet. Oftast är nödlögnen att de träffades precis i samband med skilsmässan eller att han erkände sin otrohet fast drog lögnen om att det bara var en fling på jobbet under nån månad fast de träffades för flera år sedan. Vilket gör att de i många år får akta sig för vad de säger i offentliga sammanhang och inte riskerar att dra nån gemensam referens som ju omöjligt kan ha inträffat om de nu envisas med att de blev kär efter skilsmässan.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?