• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28879 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28879

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Hedda­)
    Tue 23 Mar 2021 22:30
    +3
    Anonym (Nja) skrev 2021-03-23 22:09:04 följande:
    Spelar det någon roll?

    Jag menar vem vill ha en otrogen man, låter inte som idealmannen direkt..
    Precis håller med!

    Sen att han "säger" att jag älskar dig och skickar hjärtan, etc via mess  varje dag, men bara träffar henne periodvis..och hon bara sitter och väntar på honom -för hon "tror" att det är äkta kärlek, att han är den rätta och ALDRIG skulle bedra henne??

    Liksom wtf han bedrar sin FRU och hon tror i sin "bubbla" att mig skulle han aldrig vara otrogen mot-när han säkert har sex med sin fru också...

    Och säger jag vill vänta tills barnen har flyttat hemifrån åtm..
  • fgnuzw­i1
    Wed 24 Mar 2021 00:17
    +2
    Anonym (A) skrev 2021-03-23 15:33:44 följande:
    Var det svårare att lämna din fru än att ljuga och bedra henne?

    Är det sig själv man värnar, dvs var det för att du inte ville bli sedd som en lögnare och bedragare som gjorde det svårt att lämna? Att sanningen skulle komma fram? För det kan ju inte varit av respekt för din fru, för den har du ju redan tappat när du första gången var otrogen. 
    Frun kom väl på honom och då blev väl det svårtSkrattande att försöka övertyga frun om att det "bara hände" och bara EN gång och hur mycket han ångrade sig...

    Då duger älskarinnan att flytta in hos..
    om hon nu inte var yngre, snyggare och speciellt villigare att ha sex - vilket älskarinnor är "till för" när hon inte är älskarinna längre så blir det ju inte lika "spännande"

    Eller så lämnar älskarinnor den gifta mannen dom "trånat" efter, OM dom skulle få nån gift man att skilja sig.

    Många gånger pga att det är spänningen med att smyga osv och behovet att försöka "stjäla" nån annans man som ger dom tillfredsställelse..

    Visst det finns undantag, men inte många!
  • Wed 24 Mar 2021 08:54
    Anonym (Hedda) skrev 2021-03-23 21:43:41 följande:
    Ärligt talat så låter hon "mindre vetande"
    Jag vet inte hur gammal hon är, men hon låter ung och/eller väldigt naiv..

    Jag vet ju inte exakt vad TS har sagt till sin vän, men det låter ju som om hon också "tror" att det är äkta kärlek och kanske har sagt det-jag vet inte...
    Samtidigt skriver hon här att det är jobbigt att "se på" vad han gör mot henne!

    Är det inte bättre att säga då att han låter som ett svin-det är ju inte nedlåtande mot hennes vän -som om hon skulle säga- du är ju korkad fattar du inte att du bara är ett ligg ex vis..

    Sen kan hon väl visst träffa en singel man om hon dumpar och glömmer "svinet" som hon kan få känslor för och kan träffa som vanligt - inte i smyg..
    Enligt TS inlägg #48 så ska väninnan vara i 40-årsåldern och hennes älskare lite äldre.
    Så naiv kanske.
  • Anonym (MR Trix)
    Wed 24 Mar 2021 09:02
    -4
    fgnuzwi1 skrev 2021-03-23 22:12:21 följande:
    Varför var det inte lätt att skiljas om det var lätt att vara otrogen??
    Eller kom frun på dig först och det klassiska - Hon slängde ut dig och då tog du älskarinnan...som plåster på såret?

    Eller var det för och nackdelar uträkning - älskarinnan vill ha mer sex är yngre, och snyggare ha ha

    I så fall kommer du ju tröttna på henne också när hon inte vill sexa hela tiden, blir äldre och rynkigare..Tungan ute
    Jag vet inte hur gammal du är men har man varit gift +20 år och man inte längre har sex pga av 25 olika saker man kan skylla på når man till slut en gräns av att  "man har bara ett liv". Utflugna barn etc Jag har nu regelbundet med sex i mitt nya liv. Jag betraktar mig inte som slapp, slö och likgiltig utan jag tränar systematiskt, äter rätt och tycker om människor som har guts.
  • Wed 24 Mar 2021 09:18
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-24 09:02:15 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är men har man varit gift +20 år och man inte längre har sex pga av 25 olika saker man kan skylla på når man till slut en gräns av att  "man har bara ett liv". Utflugna barn etc Jag har nu regelbundet med sex i mitt nya liv. Jag betraktar mig inte som slapp, slö och likgiltig utan jag tränar systematiskt, äter rätt och tycker om människor som har guts.
    Jag förstår att det inte är lätt att lämna en långvarig relation.
    Men i ditt fall,med vuxna utflugna barn och ett förhållande du upplevde som dött (åtminstone sexlivet) så hade det väl varit bättre,och framförallt ärligare att göra slut direkt istället för att vara otrogen?
  • fgnuzw­i1
    Wed 24 Mar 2021 11:05
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-24 09:02:15 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är men har man varit gift +20 år och man inte längre har sex pga av 25 olika saker man kan skylla på når man till slut en gräns av att  "man har bara ett liv". Utflugna barn etc Jag har nu regelbundet med sex i mitt nya liv. Jag betraktar mig inte som slapp, slö och likgiltig utan jag tränar systematiskt, äter rätt och tycker om människor som har guts.
    Vad har min ålder med saken att göra, men iaf jag är 50 och gift i 15 år + sambos i 10 år så 25 år har vi varit tillsammans!

    Varför vara otrogen om för hållandet var såå dött..Var det för att du inte ville bli ensam och då var otrogen i flera år- innan du äntligen vågade flytta till en älskarinna...Sen när hon tröttnar så vill hon ju ha en ny gift man...

    Men jag hade ju liiite rätt iaf du valde för och nack delar och sex vann...
    Vad menar du med att du gillar människor med guts-menar du att din älskarinna har guts-bra lycka till
  • fgnuzw­i1
    Wed 24 Mar 2021 11:22
    molly50 skrev 2021-03-24 09:18:43 följande:
    Jag förstår att det inte är lätt att lämna en långvarig relation.
    Men i ditt fall,med vuxna utflugna barn och ett förhållande du upplevde som dött (åtminstone sexlivet) så hade det väl varit bättre,och framförallt ärligare att göra slut direkt istället för att vara otrogen?
    Nej för så gör inte män...dom är för fega och många vågar/vill inte vara ensamma så då måste ju dom ha en ny först...

    Sen är det ju många som velar ska jag stanna hos nån - där jag iaf har lite trygghet och kanske känslor eller ska jag välja älskarinnan..

    Dom flesta gör inte det och har heller aldrig tänkt göra det, men har det varit dött länge - vad länge är är ju olika för olika personer..Alla förhållanden går ju upp och ner, men har det varit dött länge så borde ju personen istället flyttat innan han startar en typ av relation..

    Bara min åsikt!!!!
  • Wed 24 Mar 2021 11:30
    +2

    Ni kvinnor som måste ta nån annans man bör kanske ta tag i er själva först? Vad är det som gör att ni dras till upptagna män? Lämnade pappa mamma när ni var små? Bär du på offermentalitet i övrigt? Fick du allt som barn? Brukar det vara andras fel när nånting händer dig? Kolla på dessa frågor.

  • Wed 24 Mar 2021 11:36
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:09:01 följande:

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?


    Om man på riktigt vill bli det undantag som alla älskarinnor tror att de är så finns det ett par gyllene regler att förhålla sig till, då kan det i alla fall finnas en möjlighet att det kan inträffa.

    1: ligg inte med honom förrän han skilt sig

    2: ställ ultimatum och visa att du menar allvar

    3: sluta var ett jävla handlingsförlamat mähä

    4: presentera en kärlekshistoria som verkligen sticker ut som inte nån nånsin har hört talas om och som INTE innehåller floskler och klyschor man redan hört tusentals gånger. DÅ först kan vi snacka om riktig kärlek.

    5: den upptagna personen måste vara öppen och ärlig med sitt eget liv. Ett sms är inget bevis för nånting alls överhuvudtaget. Vill man leva ihop så bjuder man in personen till privata saker som tex följa med på bankmöten, prata med mäklare, gå på husvisning, se skilsmässopapper, följa med på barnens idrottstävlingar, man kan ringa oavsett tidpunkt, han ska kunna följa med på hennes familjemiddag, ta en promenad på stan.. etc etc..

    6. Vara öppen mot alla hur man träffades. Inga undantag

    7. Vänta minst 5 år efter hopflytt innan man uttalar en stavelse om att det lyckades

    8. Inse att det inte finns en garanti för att det håller även om han väljer henne.
  • Wed 24 Mar 2021 11:45
    fgnuzwi1 skrev 2021-03-24 11:22:45 följande:
    Nej för så gör inte män...dom är för fega och många vågar/vill inte vara ensamma så då måste ju dom ha en ny först...

    Sen är det ju många som velar ska jag stanna hos nån - där jag iaf har lite trygghet och kanske känslor eller ska jag välja älskarinnan..

    Dom flesta gör inte det och har heller aldrig tänkt göra det, men har det varit dött länge - vad länge är är ju olika för olika personer..Alla förhållanden går ju upp och ner, men har det varit dött länge så borde ju personen istället flyttat innan han startar en typ av relation..

    Bara min åsikt!!!!
    Det kanske är tryggheten eller rädslan för att bara få ha sina barn halva tiden som skrämmer dem?
    Men det är väl i så fall något man bör tänka på innan man väljer att vara otrogen.

    Ja,det är så jag tänker också.
    Avsluta det gamla först innan man inleder något nytt.
    Det är i alla fall mest ärligt.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?