• Anonym (Pernilla)

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Mimosa86
    Miss Skywalker skrev 2021-03-24 19:41:33 följande:

    Men du var tvungen att hitta en ny innan du vågade lämna den gamla. Och du gillade människor med guts..


    Precis vad jag tänkte! Haha!

    Mannen som gillar människor med guts verkar själv vara en riktig fegis
  • Tecum
    molly50 skrev 2021-03-24 12:01:04 följande:
    Men har TS verkligen tjatat på sin vän?
    TS vän är den som kommer till TS och berättar om det här då hon är den enda som vännen kunnat prata om det här med.
    Och i en äkta vänskap ingår väl även att stötta en vän i att inte ta beslut som vännen i slutänden kan ta skada av och/eller bli djupt sårad utav.
    TS verkar snarare bete sig som en medberoende.
    Jag får intrycket att TS, om inte tjatat så i alla fall uttryckt skepsis mot relationen och den eventuella framtiden med honom. Och det flera gånger då kompisen gärna talar om detta.
    I vänskap ingår också att stötta sin vän i de beslut denne fattar även om man ogillar dem (så länge det inte är olagligheter eller innebär fara för andra förstås).Som du skrev är vänner 40 år och alltså gammal nog att stå för sina val. Att vara naiv är bara ett annat ord för att tänka positivt och det är inget brott.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (undantaget) skrev 2021-03-22 13:35:08 följande:

    Bara för att ge en liten annan sida så kan jag säga att jag är undantaget.

    Jag blev tillsammans med en gift man och vi var tillsammans i två år, sedan lämnade han sin fru för mig. Vi bor nu ihop sedan sex år och har två barn tillsammans. Han har även barn med sin fru sen innan.

    Klart vi båda hade önskat att förhållandet börjat på ett "finare" sätt. Men nu blev det såhär, och det blev bra tillslut. Så ja, det händer faktiskt. Inte så ofta kanske, men det sker.


    Ursäkta, men hur man ens kan bli kär i en skitstövel som är otrogen mot sin FRU!

    Sen är man inte "tillsammans" i 2 år med en man el kvinna som ff är gift - du menade att ni "smög och ljög" i 2 år..

    Och inte berättar ni hela sanningen NU heller som du skrivit förut - ni lever ff i en patetisk lögn.-  " det blev bra tillslut" hur vet du det? 6 år är ingenting--

    Eller var han "bara" tillsammans + gift med sin fru i 2 år typ..Om dom har flera barn tillsammans än ni så måste det ju ha varit längre tid än så ha ha

    Fattar du inte att han kommer göra likadant mot dig när han tröttnat på dig..
    "undantaget" kom tillbaka och berätta att du är ett undantag om 10+ år..
  • fgnuzwi1
    Fjäril kär skrev 2021-03-24 11:36:41 följande:
    Om man på riktigt vill bli det undantag som alla älskarinnor tror att de är så finns det ett par gyllene regler att förhålla sig till, då kan det i alla fall finnas en möjlighet att det kan inträffa.

    1: ligg inte med honom förrän han skilt sig

    2: ställ ultimatum och visa att du menar allvar

    3: sluta var ett jävla handlingsförlamat mähä

    4: presentera en kärlekshistoria som verkligen sticker ut som inte nån nånsin har hört talas om och som INTE innehåller floskler och klyschor man redan hört tusentals gånger. DÅ först kan vi snacka om riktig kärlek.

    5: den upptagna personen måste vara öppen och ärlig med sitt eget liv. Ett sms är inget bevis för nånting alls överhuvudtaget. Vill man leva ihop så bjuder man in personen till privata saker som tex följa med på bankmöten, prata med mäklare, gå på husvisning, se skilsmässopapper, följa med på barnens idrottstävlingar, man kan ringa oavsett tidpunkt, han ska kunna följa med på hennes familjemiddag, ta en promenad på stan.. etc etc..

    6. Vara öppen mot alla hur man träffades. Inga undantag

    7. Vänta minst 5 år efter hopflytt innan man uttalar en stavelse om att det lyckades

    8. Inse att det inte finns en garanti för att det håller även om han väljer henne.
    Det var många bra råd men om dom ska följa nr 1 - så är dom ju inte "älskarinnor"
    utan bara "vänner" eller?

    och nr 5..OM personen är gift hur ska några av dom punkterna ens fungera som att ringa oavsett tidpunkt, följa med på barnens idrottstävlingar..
  • fgnuzwi1
    Mimosa86 skrev 2021-03-24 20:35:15 följande:
    Precis vad jag tänkte! Haha!

    Mannen som gillar människor med guts verkar själv vara en riktig fegis
    Ja ungefär som jag skrev att -du var tvungen att hitta en älskarinna först för att våga lämna frun och då han bara saknade sex så var han tvungen att "provligga" en jäkla lång tid först...med nån ung dum tjej-med daddy issues Skrattande

    Han skriver ju jag är inte slapp och lat, etc tränar bla bla
    OM han hade börjat med det tidigare så kanske frugan hade "släppt till" lite mer- för jag tror nog inte det bara var hon som var problemet..
  • fgnuzwi1
    Tecum skrev 2021-03-24 21:24:01 följande:
    Jag får intrycket att TS, om inte tjatat så i alla fall uttryckt skepsis mot relationen och den eventuella framtiden med honom. Och det flera gånger då kompisen gärna talar om detta.
    I vänskap ingår också att stötta sin vän i de beslut denne fattar även om man ogillar dem (så länge det inte är olagligheter eller innebär fara för andra förstås).Som du skrev är vänner 40 år och alltså gammal nog att stå för sina val. Att vara naiv är bara ett annat ord för att tänka positivt och det är inget brott.
    Att vara naiv är ju inte ett annat ord för positiv..
    Att anses vara naiv är att vara barnslig, lättlurad, enfaldig, inte ha kontakt med verkligheten eller förstå hur saker verkligen ligger till, att inte kunna ta till sig fakta eller bra råd som att lämna skitstöveln!
  • Anonym (Moralpanik)

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.

  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Moralpanik) skrev 2021-03-25 06:32:48 följande:

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.


    Nu frågade ju TS om hur vanligt det är att en GIFT man som varit tillsammans med sin fru lång tid då barnen var äldre eller tonåringar - vet inte exakt hur gamla dom är men det lät som om dom var i övre tonåren...

    Och TS vän har träffat denna man i flera år - så om han nu älskade henne så skulle han väl inte vänta i flera år...Det är ju inget han tänkt göra bara sådär heller utan skriver att han vill vänta till barnen flyttat åtminstone?

    Han träffar henne bara ibland och messar resten av tiden och hon sitter och bara väntar på han och hans mess!

    Varför sa han inte det tidigare om han nu älskar henne och framförallt träffar henne oftare än bara hemliga möten med ligg..

    Att helt plötsligt börja skylla på barnen är ju bara ännu en grej han skyller på för att få henne att träffa honom när HAN vill..

    Dessutom säger han att du kan ha sex med andra när inte jag är här eh-skulle han säga så om han älskade henne..

    Visst många kortare relationer kan ta slut för att man träffar en ny som jag gjorde för typ 20 år sen och den "nya" är ff min man..
  • molly50
    Tecum skrev 2021-03-24 21:24:01 följande:
    Jag får intrycket att TS, om inte tjatat så i alla fall uttryckt skepsis mot relationen och den eventuella framtiden med honom. Och det flera gånger då kompisen gärna talar om detta.
    I vänskap ingår också att stötta sin vän i de beslut denne fattar även om man ogillar dem (så länge det inte är olagligheter eller innebär fara för andra förstås).Som du skrev är vänner 40 år och alltså gammal nog att stå för sina val. Att vara naiv är bara ett annat ord för att tänka positivt och det är inget brott.
    Tycker du att TS ska fortsätta uppmuntra sin vän att stanna kvar i förhållandet med den gifte mannen, trots att han flera gånger visat med all önskvärd tydlighet att han inte kommer att lämna sin fru?
    Ska en äkta vän verkligen uppmuntra en vän att stanna kvar i något där hon riskerar att bli djupt sårad?
    Att försöka uppmuntra en vän att komma på bättre tankar är inte att tjata.
  • Anonym (A)
    Anonym (Moralpanik) skrev 2021-03-25 06:32:48 följande:

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.


    Att ha en annan vid sidan om att ligga med, i flera år, är inget misstag...
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?