• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28602 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28602

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Thu 25 Mar 2021 09:13
    +2
    Anonym (Moralpanik) skrev 2021-03-25 06:32:48 följande:

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.


    Visst kan det vara en språngbräda ut ur en relation.
    Men ska den språngbrädan ta flera år att hoppa från?
  • Anonym (MR Trix)
    Thu 25 Mar 2021 13:31
    -4
    Anonym (Moralpanik) skrev 2021-03-25 06:32:48 följande:

    Många moralkakor i tråden som vanligt. Se er omkring, hur vanligt otrohet eller fall där man träffar en ny och gör slut med exet är. Kan vara en språngbräda för många att våga lämna en relation. Att nån skulle lämna en relation när den har barn bara sådär för den träffat en ny, är nog ovanligt. Det hade väl varit väldigt impulsivt. Inte sagt att jag gillar otrohet men allt är inte svart eller vitt här i livet. Har själv aldrig någonsin varit otrogen och gillar det inte men kan förstå att det händer, vi är bara människor. Alla gör sina fel.


    Du har så otroligt rätt. Jag har suttit och läst alla inlägg och åsikter på min "historia". Man lever livet. Måste man leva ensam i xx dagar innan man träffar en ny kvinna? Måste man gå i terapi i xx dagar innan det är över? När sexlivet  är dött då är det dött. Visst blåa piller och blunda men hur kul är det?
    Man har bara ett liv!
  • Anonym (A)
    Thu 25 Mar 2021 13:37
    +4
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 13:31:17 följande:
    Du har så otroligt rätt. Jag har suttit och läst alla inlägg och åsikter på min "historia". Man lever livet. Måste man leva ensam i xx dagar innan man träffar en ny kvinna? Måste man gå i terapi i xx dagar innan det är över? När sexlivet  är dött då är det dött. Visst blåa piller och blunda men hur kul är det?
    Man har bara ett liv!
    Du är alltså själv  bekväm med att bli bedragen, du har förståelse för att din nuvarande kommer och berättar att hon legat med Nisse i ett halvår och vill skiljas nu?

    Du bara rycker på axlarna, hon måste ju få leva...
  • fgnuzw­i1
    Thu 25 Mar 2021 14:09
    +1
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 13:31:17 följande:
    Du har så otroligt rätt. Jag har suttit och läst alla inlägg och åsikter på min "historia". Man lever livet. Måste man leva ensam i xx dagar innan man träffar en ny kvinna? Måste man gå i terapi i xx dagar innan det är över? När sexlivet  är dött då är det dött. Visst blåa piller och blunda men hur kul är det?
    Man har bara ett liv!
    Jaha så då var det pga utseendet du tog en ung tjej - eftersom du var tvungen att blunda och säkert lika ung som dina barn  har man inte daddy issues då..

    Snart tröttnar lilla flickan på sin nya "pappa" och vill ha en ny "pappa"

    Du gillar folk med guts, men har 0 guts själv -så patetisk du låter -ja vad kan man förvänta sig av en sån opålitlig persont!!
  • Thu 25 Mar 2021 14:21
    +3
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 13:31:17 följande:
    Du har så otroligt rätt. Jag har suttit och läst alla inlägg och åsikter på min "historia". Man lever livet. Måste man leva ensam i xx dagar innan man träffar en ny kvinna? Måste man gå i terapi i xx dagar innan det är över? När sexlivet  är dött då är det dött. Visst blåa piller och blunda men hur kul är det?
    Man har bara ett liv!
    Man måste inte vara ensam i x antal dagar innan man träffar någon ny.
    Men det är inte för mycket begärt att vara ärlig mot sin partner.
    (Du som gillar personer med guts borde väl själv ha haft guts nog för att vara ärlig.)
    Man måste inte heller gå i terapi.
    Men har man barn och ska gå skilda vägar så kan det vara bra att göra ändå.
    För att kunna skiljas på ett bra sätt och kunna samarbeta när det gäller barnen.
    Att man lever livet är ingen ursäkt för att behandla sin partner som hundskit under skon.
  • Anonym (Moral­panik)
    Thu 25 Mar 2021 14:32
    Saicko skrev 2021-03-25 14:09:53 följande:

    Jävligt mycket gnäll från folk utan ryggrad och som springer runt o är otrogna dagarna i ända.. Samt predikar för andra att vara otrogen är helt okej.. För det händer..

    Vad är det som säger att ingen av oss moralkakor har prövat på det och vet vad som händer? Så istället för o sätta dig o gnälla som en liten femåring så passa på o sup in våra tips..

    Gör slut istället för att vara otrogen.. Du kanske inte bryr dig det minsta om att du sårar någon du påstår dig älska, men det gör vi andra..

    Bara för att du är cp behöver inte andra vara det.


    Du verkar inte kunna läsa? Jag är och har aldrig varit otrogen. Att kalla folk ** däremot ligger på en femårings nivå. Hejja dig
  • Anonym (MR Trix)
    Thu 25 Mar 2021 14:44
    -4

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;
    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig
    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X
    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn
    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning
    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...
    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?

  • Thu 25 Mar 2021 14:47
    -1 +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 14:44:27 följande:

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;

    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig

    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X

    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn

    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning

    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...

    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?


    Det kanske snarare handlar om att majoriteten av oss i tråden antingen är bedragen eller Fd älskarinnor och därmed har vi full koll på allt patetiskt nonsens och bortförklaringar.
  • Miss Skywal­ker
    Thu 25 Mar 2021 17:32
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 14:44:27 följande:

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;
    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig
    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X
    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn
    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning
    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...
    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?


    Snarare du som försöker försvara att du betedde dig som ett rövhål mot mamman till dina barn..
  • Anonym (Suck)
    Thu 25 Mar 2021 17:39
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 14:44:27 följande:

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;

    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig

    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X

    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn

    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning

    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...

    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?


    Din exfru är förmodligen rätt lycklig över att slippa ett gammalt praktarsel och få chansen att träffa en fin man som hon tänder på och som behandlar henne väl.

    Du var inte "tillsammans" med slampan, hon var bara en billig simpel älskarinna. Men med stor sannolikhet har någon av er eller båda snart hittat nån ny sidohoe....
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?