• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28846 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28846

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Thu 25 Mar 2021 20:36
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:33:29 följande:

    Har inte tänkt så utan uppskattar att hon är ärlig mot just mig!


    ?Ärlig?, vad menar du?

    Jag tror hon berättar för dig för att du bekräftar hennes fantasi om vilken speciell relation de har.

    Ställde du lite frågor av den typen folk gjort i tråden skulle det bli obekvämt.

    Men ärligt, om du nu inte är älskarinnan utan bara en utomstående vän, tycker du inte det är konstigt att hon vill visa upp sin relation och stöta och blöta varenda detalj med dig?

    Brukar dina vänner göra så? Brukar du?
  • Thu 25 Mar 2021 20:43
    Tecum skrev 2021-03-25 18:21:35 följande:
    TS ska säga vad hon tycker, varken uppmuntra eller tjata om att bryta. Hon ska förhålla sig neutral och respektera vännens beslut.
    Låt oss säga att du träffar en man som din vän ogillar, skulle  du då uppskatta om hon ständigt försökte bryta er relation?
    Jag skulle uppskatta om min vän sa vad hon tyckte om det jag höll på med.
    Om hon var trodde/visste att han aldrig skulle lämna sin fru för mig så hade jag uppskattat om min vän hade varit ärlig om det och försökt stötta mig i att tänka om och inte slösa bort tid och energi på något jag ändå aldrig kommer att få.
    Det behöver inte handla om att man ogillar mannen,vilket TS inte heller verkar göra.
    Det handlar om att man inte vill se sin vän bli djupt sårad.
  • Thu 25 Mar 2021 20:46
    Tecum skrev 2021-03-25 18:48:30 följande:
    Man kan kasta bort sitt liv och bli sårad även av killar som inte är otrogna. Det går utmärkt att jämföra, tänk bara på alla tjejer som blir ihop med kriminella, players eller killar som tidigare burit sig illa åt mot kvinnor.
    Det kan man absolut göra.
    Men då gäller samma sak där. Att man försöker stötta sin vän till att komma på andra tankar och få henne att inse att hon förtjänar bättre.
  • Thu 25 Mar 2021 20:57
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:33:29 följande:
    Har inte tänkt så utan uppskattar att hon är ärlig mot just mig!
    Hon kanske är ärlig mot dig. Men är hon ärlig mot sig själv?
    Tycker hon inte att hon förtjänar bättre än ett otroget svin?
    Du kanske skulle prova att visa henne tråden och be henne fundera över de frågor som har ställts här.
  • Anonym (vänta som en hund)
    Thu 25 Mar 2021 21:55
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:14:23 följande:

    Min vän ser det inte som att "kasta bort sitt liv", hon tycker att stunderna med honom och deras telefonkontakt är värt mycket. Tar hellre det än är utan honom helt...


    En heroinist som ligger sönderknarkad på golvet i någon offentlig toalett tycker inte heller att denne kastar bort sitt liv i liggande stund. Hans belöningssytem avfyrar nyårsverkerier, det känns skitbra. Däremot så ser utomstående att denne ligger på golvet i en toalett.

    Din vän är kanske nöjd med sitt liv som det är, behöver inte någon partner eller relation. Hon kanske är verkligen nöjd med lite sms romans och spännande sex som försiggår i symg.

    Men, mer sannolikt är hon hög på känslan att hon inte kan ha honom helt och då skapas det en fantasibaserad åtrå, han blir så mycket bättre bara för att han inte är hennes helt. Hon vill troligtvis ha en partner som hon kan gå på restaurang och dricka vin och prata, förutom ha sex i smyg och smsar, och hoppas att han ska någon gång bli hennes. I så fall kastar hon bort sitt liv, ja.

    Kärlek är det i alla fall inte. Lust, och kanske vänskap från - ja. Men kärlek innehåller beslutet att man ska vara med just den personen, annars kan man spendera hela livet genom att leta efter någon som är snäppet bättre för oss. Han har inte alls bestämt sig för henne. Hennes plats, är rent krasst - i toaletten.
    Kärlek innehåller också möjlighet att ställa krav, annars är det inte kärlek utan beroende. Och din vän vågar inte sätta någon gräns eller hur, för annars drar han.
  • Anonym (Suck)
    Fri 26 Mar 2021 04:25
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:14:23 följande:

    Jag läser allt ni skriver men kan inte svara enskilt på varje inlägg.

    Min vän ser det inte som att "kasta bort sitt liv", hon tycker att stunderna med honom och deras telefonkontakt är värt mycket. Tar hellre det än är utan honom helt...

    Jag har förstått det som att hans förhållande inte är dött, det flyter på med en ganska trist ton. Jag lyssnar inte bara på vad hon säger när jag drar mina slutsatser kring dem utan jag läser det han skriver, det hon skriver och försöker förstå vad som händer mellan dem. Jag tror det är kärlek. Därmed inte sagt att jag verkligen tror att de kommer bli tillsammans, men inte heller att de inte kommer bli det. Jag tror han vill lika mycket som henne, men jag vet inte om han någonsin kommer våga ta steget. Detta pga att jag tolkar det som att han själv inte vet...

    Det verkar som att han inte varit otrogen innan och han verkar tycka situationen är så pass jobbig att han inte kommer sätta sig i samma sits igen, tror jag! Min vän har aldrig varit otrogen och kommer nog heller aldrig vara det. Sen är ju det hon gör lika fel som det han gör, det vet både hon och jag (fast jag tycker hennes agerande är mer okej än vad hon själv verka tycka).

    Hon har bestämt sig för att vänta på denna mannen, tills de blir tillsammans eller tills han bestämmer sig för att avsluta med henne och jag har valt att stötta henne i det valet. Samtidigt säger jag vad jag tycker och tänker om det, både positiva och negativa saker.

    Någon frågade om jag kände frun och nej, det gör jag inte. Jag känner inte mannen heller egentligen. Men det känns ju så genom min vän...


    Efter detta inlägg är jag tämligen övertygad om att den s.k "vännen" är Du. Lycka till med skitstöveln och NEJ, han kommer aldrig lämna sin fru/familj,hem,liv för Dig!
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 05:26
    Fjäril kär skrev 2021-03-25 14:47:57 följande:
    Det kanske snarare handlar om att majoriteten av oss i tråden antingen är bedragen eller Fd älskarinnor och därmed har vi full koll på allt patetiskt nonsens och bortförklaringar.
    Det kan ju vara andra anledningar också eller?
    Jag har då aldrig varit nåns älskarinna-jag skulle inte gå på det snacket pga andra erfarenheter.

    Däremot var jag tillsammans med en kille-sambo- som började misshandla mig grovt..(det är inte samma sak men man "trodde" att man gjort något fel, han ångrar sig och lovar att det ska inte hända igen bla bla -ljuger som en som är otrogen typ)

    Då träffade jag en annan, jag var aldrig otrogen, men jag drog ifrån svinet som misshandlat mig i 3+ år efter någon månad och blev efter det tillsammans med honom jag  träffat  vi har nu varit gifta i 15+ år!!
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 06:43
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-25 14:44:27 följande:

    Tycker att tråden börja spåra ur just nu men några klargöranden i all enkelhet;
    * Jag träffade en dam obetydligt yngre än mig
    * Vi var tillsammans under mkt kort period innan jag talade om det för mitt X
    * Vi har en mkt bra kommunikation med våra vuxna barn
    * Vi gjorde en rättvis fördelning av våra tillgångar (50-50)= Vi hade båda två möjlighet att köpa lägenheter utan belåning
    *Det känns att många har tråkiga liv och är totalt fastspända med en fet tråkig gubbe man måste försvara...
    *....eller är det så att man måste försvara sig själv? Det tråkiga inrutade livet?


    1 du träffade ingen dam, du träffade en lättlurad billigt våp!
    2.Ni var inte tillsammans om du ff var gift, sen mkt kort period=1-2 veckor..ändå så skrev du jag har varit i SAMMA situation fast omvänt som TS..Om du bara träffade någon i en vecka och sen gjorde slut DÅ var du ju inte i samma situation?
    3. bullshit
    4. whatever
    5. Nej jag bara jämförde dig med ett svin jag var sambo med ngr år som misshandlade mig och man får då höra massa lögner hela tiden-precis som från otrogna svin - som dig typ sak samma!
    Jag träffade en annan men jag var inte otrogen mot svinet, men lämnade svinet  efter 1 månad och flyttade ihop med den andra.vi har nu varit gifta i 15 år så man kan lämna snabbt och utan att vara otrogen - även om det är ett svin man lämnar!
    6.Nej..tycker bara du är et svin..lika mycket som ditt våp och nån av er kommer säkert att tröttna, men gör våpet det så vet du ju att hon vill ju bara LEVA..
    En vuxen person vet att ett förhållande går upp och ner och har man gift sig så går man igenom det tillsammans..
  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 07:47
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-25 17:39:03 följande:
    Din exfru är förmodligen rätt lycklig över att slippa ett gammalt praktarsel och få chansen att träffa en fin man som hon tänder på och som behandlar henne väl.

    Du var inte "tillsammans" med slampan, hon var bara en billig simpel älskarinna. Men med stor sannolikhet har någon av er eller båda snart hittat nån ny sidohoe....
    Håller med - han ljuger så att han tror sig själv precis som alla möjliga svin gör - det blir bättre denna gång och jag slipper blunda och ta blå piller - som med frugan - hur kul var det liksom Kräks- låter som en fjortis eller nån som kommit in i en 50 årskris..

    Och jag gillar människor med guts - eh en fegis gillar människor med guts LOL
  • Fri 26 Mar 2021 09:35
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:14:23 följande:

    Jag läser allt ni skriver men kan inte svara enskilt på varje inlägg.

    Min vän ser det inte som att "kasta bort sitt liv", hon tycker att stunderna med honom och deras telefonkontakt är värt mycket. Tar hellre det än är utan honom helt...

    Jag har förstått det som att hans förhållande inte är dött, det flyter på med en ganska trist ton. Jag lyssnar inte bara på vad hon säger när jag drar mina slutsatser kring dem utan jag läser det han skriver, det hon skriver och försöker förstå vad som händer mellan dem. Jag tror det är kärlek. Därmed inte sagt att jag verkligen tror att de kommer bli tillsammans, men inte heller att de inte kommer bli det. Jag tror han vill lika mycket som henne, men jag vet inte om han någonsin kommer våga ta steget. Detta pga att jag tolkar det som att han själv inte vet...

    Det verkar som att han inte varit otrogen innan och han verkar tycka situationen är så pass jobbig att han inte kommer sätta sig i samma sits igen, tror jag! Min vän har aldrig varit otrogen och kommer nog heller aldrig vara det. Sen är ju det hon gör lika fel som det han gör, det vet både hon och jag (fast jag tycker hennes agerande är mer okej än vad hon själv verka tycka).

    Hon har bestämt sig för att vänta på denna mannen, tills de blir tillsammans eller tills han bestämmer sig för att avsluta med henne och jag har valt att stötta henne i det valet. Samtidigt säger jag vad jag tycker och tänker om det, både positiva och negativa saker.

    Någon frågade om jag kände frun och nej, det gör jag inte. Jag känner inte mannen heller egentligen. Men det känns ju så genom min vän...


    Fast hon ÄR ju utan honom. Hon har ingenting med den den här mannen förutom ett snabbt ligg då och då och några smetiga sms. Hon har ingenting. Skulle hans fru få reda på detta så är det precis så han säger. Att det inte är nånting.

    Varför ställer hon inga krav? Vad är hon rädd för?

    Tycker du verkligen att hans fru och barn förtjänar att pappan/maken är otrogen? Tycker verkligen din kompis det?

    Varför vågar inte DU inse sanningen? Det är ju du som får skrapa ihop din kompis när han föraktfullt dumpar henne om sisådär ett halvår... Vad ska du komma med för tröst då? Han hade i alla fall en snygg kuk? Eller?
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?