• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28928 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28928

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (MR Trix)
    Fri 26 Mar 2021 13:29
    -3

    Herregud vad ni är bittra många av er som skriver i tråden. Har ni så tråkiga liv? Är ni så fastbundna att ni inte kan gå vidare?

  • Anonym (Hedda­)
    Fri 26 Mar 2021 14:43
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-26 13:29:11 följande:

    Herregud vad ni är bittra många av er som skriver i tråden. Har ni så tråkiga liv? Är ni så fastbundna att ni inte kan gå vidare?


    Ja herregud - vad vet DU om det - du lever ju i en fantasi värld... kanske vi har mer tid nu under corona att diskutera...

    Så vi ska hålla med dig och säga att du verkar vara en toppen gubbe och din älskarinna låter såå mys pysig och trevlig.

    OM du hade sagt från början att du bara hade träffat men inte legat med din älskarinna i en kort tid 2 veckor tex så kanske inte folk hade tyckt att du var en lika stor skitstövel..

    Men du skrev "jag har varit i SAMMA situation som TS älskare och att det var svårt och MOGNADE FRAM vilket dom flesta nog uppfattade som att du hade hållt på vänstrat i flera ÅR..
    Du tycker inte själv det är liiiiite skillnad på ÅR och ngr veckor.-1 månad.

    Fast jag tror ju att det var längre än 1 månad är det längre typ 6 mån är det väl inte bara en kort tid..

    Sen skrev jag att jag själv levt med ett svin som ljög och att jag nu var gift med en annan man..Varför skulle jag vara bitter över det, alla har inte samma förhållande som du hade med din fru...

    Eller går du allvarligt och tror det att alla som är gifta eller singlar tex som skrivit här är bittra...Det säger mer om dig än andra att när du tröttnat på din älskarinna  så kommer det bli likadant.. Eller när hon tröttnar på dig..
  • Fri 26 Mar 2021 14:51
    +1
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-26 13:29:11 följande:

    Herregud vad ni är bittra många av er som skriver i tråden. Har ni så tråkiga liv? Är ni så fastbundna att ni inte kan gå vidare?


    Så bara för att man tycker att du har gjort fel så är man bitter och har ett tråkigt liv?
    Du kan inte tänka dig att vi kanske är flera här som har varit i din exfrus situation och vet hur det känns att bli bedragen och lämnad för någon annan?
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Fri 26 Mar 2021 15:04
    +2
    Anonym (MR Trix) skrev 2021-03-26 13:29:11 följande:

    Herregud vad ni är bittra många av er som skriver i tråden. Har ni så tråkiga liv? Är ni så fastbundna att ni inte kan gå vidare?


    Du är en man som varit otrogen och går in och svarar i en tråd om otrohet . Vad hade du väntat dig för respons egentligen? Hurrarop och ryggdunk?
  • Anonym (Olggk­hgcv)
    Sat 27 Mar 2021 06:36

    Väldigt ovanligt. De som verkligen skiljer sig gör oftast det efter en kortare tids otrohet.

    De bra personerna som blir kära i någon annan gör slut FÖRST, sen tar de kontakt med den nya.

  • Sat 27 Mar 2021 12:36
    Blueskillen skrev 2021-03-26 16:52:08 följande:
    Det tro jag säkert, att det finns de som har blivit bedragna som hänger här och på andra ställen. Men de beter sig inte som du gör, som man gör när man är bitter. Man sprider sin bitterhet och vill att andra också ska må dåligt för att man själv mår dåligt och man kan inte ta sig ur fast åren går. Det är bitterhet. 
    Det kan du få tro om du vill,om det får dig att må bättre. Men så är det inte.
  • Lainie Kenned­y
    Sat 27 Mar 2021 15:18
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 14:09:01 följande:

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?


    Antagligen inte. Och om han gör det kommer du hela resten av relationen att få undra när han börjar träffa en ny, eftersom det han kan göra med dig kan han göra mot dig.
  • Anonym (Buset­)
    Sat 27 Mar 2021 16:10
    Anonym (Holger) skrev 2021-03-21 14:48:31 följande:

    Hahah ja alltså så här funkar det.

    Vi män är väldigt simpla människor. Vi överanalyserar inte. Om en man älskar en annan kvinna så kan du ge dig fan på att han lämnar sin familj bums. Inte barnen, men relationen. Vi män är ganska ego, vi stannar sällan j en dålig relation av omsorgsskäl.

    Den här snubben har ett bra liv med sin familj. Men han använder sin vän som en krydda. Förmodligen så gör denna krydda att även hans sexliv med frun sprakar lite extra.

    Har han inte lämnat första året så kommer det aldrig ske.

    Varför när han kan äta pizza och dricka cola samtidigt?


    Och min erfarenhet är den totalt motsatta att män ofta stannar av omsorgsskäl- särskilt om frun inte har ett så välbetalt arbete. Det är så lätt att generalisera när det gäller människor. Att det är så lätt att lämna och att män gör si och kvinnor gör så...

    En nära vän till mig ligger i skilsmässa nu, det är hon som valt att separera. Jag är helt säker på att han egentligen inte älskar henne men han har hjärnspöken från sin barndom som säger honom att det är viktigare att hålla ihop familjen till varje pris än att vara lycklig med sin partner. Så han försöker framhålla saker som har med barnen att göra - snarare än att visa varför de borde vara ett par.

    Jag har en killkompis (eller kille - han är 50) som har ett riktigt dåligt förhållande med sin fru, han mår så dåligt. Men har också samma inställning - som familjefar lämnar man inte sin familj. Det går bara inte. Man gör bara inte så enligt honom. Vet inte hur många samtal vi haft om detta. Sen älskar han allt det materiella de har - bostad, stuga, bilar etc. Han vill inte att det ska delas. Så han står ut för han vill ha paketet och för honom är ytan viktig - att allt ser fint ut utåt. Men inombords dör han lite varje dag.

    Jag tror att det är svårt för de allra flesta att lämna sin familj och till det ska läggas erfarenheter från barndomen, personlighetsdrag etc. Det är lättare att vara kvar och blunda för problemen - om det finns några - än att lämna. Och har man då en älskare eller älskarinna så blir vardagen lättare och roligare.

    Men jag håller med om att om man inte lämnat ganska snabbt minskar sannolikheten att det ska ske för varje månad och år. Sen är det inte så konstigt att det spricker med den som varit älskare/älskarinna. Jag tror att livet ofta inte blir som man tänkt sig med den nya. Och det tror jag beror på att när bonusfamiljens alla problem kickar in och man jämför med det man hade i början, dvs den himlastormande förälskelsen och hemligheten som var så förenande och spännande - då känns livet ganska tråkigt och hemskt. Fallet blir liksom längre och hårdare då. Jämförelseobjektet är så romantiskt och vardagen så grå och krånglig.
  • Anonym (Buset­)
    Sat 27 Mar 2021 16:13

    [quote=81033434][quote-nick]Anonym (Olggkhgcv) skrev 2021-03-27 06:36:36 följande:[/quote-nick]Väldigt ovanligt. De som verkligen skiljer sig gör oftast det efter en kortare tids otrohet.

    De bra personerna som blir kära i någon annan gör slut FÖRST, sen tar de kontakt med den nya.[/quote

    Förlåt men det här är kvalificerat struntprat. Inte lämnar man sin familj och allt man byggt upp för att man förälskat sig i någon annan. Kär blir man ju efter ett tag. Älska kommer en stund efter det. Jag tror det är vanligt att man testar testar den nya innan man bestämmer sig - men jag tror kanske inte att man testar i flera år.

  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 11:56

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!

Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?