• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28883 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28883

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Sun 28 Mar 2021 13:34
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 11:56:00 följande:

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!


    Du ska stötta och uppmuntra henne att göra slut. Inget annat.

    Eller tycker du att otrohet är något bra? Skulle du själv vilja bli bedragen? Är det ingen av er två som tänker på frun och barnen?

    Sluta dadda henne och se vad hon egentligen är för något! Skulle du uppmuntra en otrogen killkompis på samma sätt?
  • Anonym (...)
    Sun 28 Mar 2021 14:51
    +2
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 11:56:00 följande:

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!


    Vet inte om jag håller med om att hon förtjänar bättre. Lite karma över alla korkade älskarinnor. Synden straffar sig själv ibland. För hur jävla kul är det att dela en man med en annan kvinna..
  • Anonym (Suck)
    Sun 28 Mar 2021 15:17
    Anonym (...) skrev 2021-03-28 14:51:19 följande:

    Vet inte om jag håller med om att hon förtjänar bättre. Lite karma över alla korkade älskarinnor. Synden straffar sig själv ibland. För hur jävla kul är det att dela en man med en annan kvinna..


    Håller med. Hon är korkad, elak, självcentrentisk och förtjänar verkligen INTE bättre! Hoppas hon får lida när älskaren blir påkommen, utkastad och ändå INTE väljer våpet!
  • Anonym (Buset­)
    Sun 28 Mar 2021 16:22
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-28 15:17:28 följande:

    Håller med. Hon är korkad, elak, självcentrentisk och förtjänar verkligen INTE bättre! Hoppas hon får lida när älskaren blir påkommen, utkastad och ändå INTE väljer våpet!


    Du låter så bitter. Ta och lugna ner dig lite.
  • Anonym (Efter lite googli­ng)
    Sun 28 Mar 2021 16:30
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 11:56:00 följande:

    Min vän vet vad jag tycker. Hon borde ge sig ut och dejta, träffa någon som kan träffa henne på samma villkor, någon som kan ge henne det hon vill ha. Men hon är fast besluten om att detta är mannen för henne... Det är i det valet jag stöttar henne. Jag har sagt till henne att trots att de båda ser sig som ett par i framtiden kan han när som helst vända och bestämma sig för att stanna hos frun (precis som han gjort hittills), han kan när som helst avsluta deras kontakt. Allt är på hans villkor. Jag vill inte se henne sårad, jag tycker hon förtjänar bättre. Men om hon nu anser att detta är det bästa och jag inte kan få henne på andra tankar så kan jag inte göra annat än att stötta henne. Inte stötta det de gör eller hur hon behandlas, men stötta henne!


    Något ni båda får ha i åtanke är att alla fruar inte automatiskt lämnar sina män när de är otrogen. Många förlåter och väljer att stanna kvar och de lever vidare tillsammans och han kommer definitivt inte att välja älskarinnan i ett sånt läge.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 16:32
    Fjäril kär skrev 2021-03-28 13:34:29 följande:

    Du ska stötta och uppmuntra henne att göra slut. Inget annat.

    Eller tycker du att otrohet är något bra? Skulle du själv vilja bli bedragen? Är det ingen av er två som tänker på frun och barnen?

    Sluta dadda henne och se vad hon egentligen är för något! Skulle du uppmuntra en otrogen killkompis på samma sätt?


    Jag tycker absolut inte otrohet är något bra men vad ska jag göra? Jag kan inte tvinga henne till något... Att säga vad jag tycker och ändå låta henne göra sina egna val är vad jag anser vara rätt av mig att göra. Jag tycker nog att det bästa för frun och barnen vore att slippa honom så som han beter sig. Visst, de vet inget och mår därmed inte dåligt av det men ändå, de lever alla i en lögn. En killkompis som var otrogen skulle jag behandla likadant, säga vad jag tycker och tänker men låta honom göra sina egna val. Jag förespråkar inte otrohet men tycker samtidigt att alla gör som de vill, på något vis. Jag skulle inte berätta för någon. Hade min man varit otrogen och jag fick reda på det skulle vårt förhållande vara slut i samma sekund jag fick reda på det. Och där går jag kanske emot mig själv, för jag skulle vilja att den eller de som visste om vad min man höll på mig kom till mig och berättade det. Men jag har för många år sedan berättat för en kompis att hennes kille var otrogen och det slutade inte bra. Jag blev den dåliga och den dumma som stod ensam kvar. Vill inte gärna igenom det igen...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 16:33
    Anonym (...) skrev 2021-03-28 14:51:19 följande:

    Vet inte om jag håller med om att hon förtjänar bättre. Lite karma över alla korkade älskarinnor. Synden straffar sig själv ibland. För hur jävla kul är det att dela en man med en annan kvinna..


    Anonym (Suck) skrev 2021-03-28 15:17:28 följande:

    Håller med. Hon är korkad, elak, självcentrentisk och förtjänar verkligen INTE bättre! Hoppas hon får lida när älskaren blir påkommen, utkastad och ändå INTE väljer våpet!


    Där tycker vi olika då. Hon gör fel, absolut, men hon förtjänar kärlek och lycka i livet!
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 16:34
    Anonym (Buset) skrev 2021-03-28 16:22:10 följande:

    Du låter så bitter. Ta och lugna ner dig lite.


    Tack!
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 16:35
    Anonym (Efter lite googling) skrev 2021-03-28 16:30:56 följande:

    Något ni båda får ha i åtanke är att alla fruar inte automatiskt lämnar sina män när de är otrogen. Många förlåter och väljer att stanna kvar och de lever vidare tillsammans och han kommer definitivt inte att välja älskarinnan i ett sånt läge.


    Situationen är som sådan att kom det fram, skulle frun lämna!
  • Anonym (ooo)
    Sun 28 Mar 2021 16:50
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-25 19:33:29 följande:
    Har inte tänkt så utan uppskattar att hon är ärlig mot just mig!
    Du är en så kallad "vänninnekör" (vänner som uppmuntrar, peppar, lyssnar). Det blir en ingrediens i din och hennes relation som ni "saftar" vardagen med och det du säger till henne (uppmuntrar) blir en ingrediens när hon i sin ensamhet sitter och trånar och väntar på att han ska ha tid med henne. 

    Du är därmed alldeles för insyltad i detta, trots att du bara tror att du är en god vän, en som lyssnar. 
    Tycker du ska distansera dig från det här pratet, för hennes skull! Ni kan vara vänner absolut men när det här ämnet kommer upp är det mest sunda att du talar om att ni har pratat så många rundor om detta att du inte har mer att säga nu. Hon får ta sina funderingar med sig själv - ta beslut på egen hand. 

    Har du funderat över varför du låter henne använda dig på det här sättet? Vad får du ut av det? Fundera på det, över dig själv. 
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?