• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28576 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28576

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Peter­)
    Sun 28 Mar 2021 20:30
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:26:14 följande:

    Nej, jag känner på annat håll till en del grejer...


    Fast du inte känner paret?

    Hur?

    Du kan ju skriva det här när du ändå är anonym.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 20:31
    Anonym (...) skrev 2021-03-28 20:19:59 följande:

    Jag menade alltså vad tror du hon tycker? Att din vän förtjänar kärlek? Skulle du känna så om det var din man en kvinna prasslade med?


    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 28 Mar 2021 20:36
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-28 20:30:52 följande:

    Fast du inte känner paret?

    Hur?

    Du kan ju skriva det här när du ändå är anonym.


    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...
  • Anonym (Peter­)
    Sun 28 Mar 2021 20:38
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:

    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...


    Du är insyltad i det här på ett ganska onormalt sätt.

    Ser du inte det själv?
  • Sun 28 Mar 2021 20:51
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 16:33:33 följande:
    Anonym (Suck) skrev 2021-03-28 15:17:28 följande:

    Håller med. Hon är korkad, elak, självcentrentisk och förtjänar verkligen INTE bättre! Hoppas hon får lida när älskaren blir påkommen, utkastad och ändå INTE väljer våpet!


    Där tycker vi olika då. Hon gör fel, absolut, men hon förtjänar kärlek och lycka i livet!
    Men tycker du inte att hon förtjänar det med en singelman?
    Någon som skulle sätta henne i första hand och som inte bara kommer när det passar honom?
    Och tycker du inte att hans fru och barn förtjänar något bättre också?
  • Sun 28 Mar 2021 20:58
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:

    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...


    Och det folk berättar i 3-4:e hand är självklart helt sant?
  • Sun 28 Mar 2021 21:15
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:36:54 följande:

    Vill ändå inte berätta för mycket... Jag känner dom inte men känner folk som är bekant med deras bästa vänner. Lång story...


    Så det är tredjehandsinformation du baserar det på?
  • Anonym (...)
    Sun 28 Mar 2021 21:34
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:
    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...
    Så han ljög för henne om att han var gift? Verkligen ett kap hon hittat..

    Ja du hade väl knappast tyckt att hon förtjänade kärlek..
  • Sun 28 Mar 2021 22:00
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:

    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...


    Vänta nu, så han inledde alltså en relation med din väninna utan att berätta för henne att han var gift och hade barn?

    Hur kröp det fram då? En ärlig man undanhåller inte en så viktig del av sitt liv när han inleder en relation med en annan.

    Din väninna är tyvärr genomlurad. Hon har fallit offer för en klassisk otrogen man som för både sin fru och sin älskarinna bakom ljuset. Och hon tror fortfarande att hon är speciell och att han aldrig skulle ljuga för henne..? Det har han ju redan gjort.
  • Sun 28 Mar 2021 22:00
    +3
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-28 20:31:55 följande:

    Jag tror att hon skulle avsky min vän, såklart! Till min väns försvar visste hon inte om frun när hon inledde sin relation med mannen. Om min man var otrogen skulle jag i första hand lägga min ilska och frustration på honom! Skulle tycka illa om tjejen med men förmodligen inte konfrontera henne...


    Vänta nu, så han inledde alltså en relation med din väninna utan att berätta för henne att han var gift och hade barn?

    Hur kröp det fram då? En ärlig man undanhåller inte en så viktig del av sitt liv när han inleder en relation med en annan.

    Din väninna är tyvärr genomlurad. Hon har fallit offer för en klassisk otrogen man som för både sin fru och sin älskarinna bakom ljuset. Och hon tror fortfarande att hon är speciell och att han aldrig skulle ljuga för henne..? Det har han ju redan gjort.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?