• Anonym (Kaffedraken)

    Yasin blir hyllad Paulo Roberto demoniserad

    Varför sker denna typ av hyckleri i vårat samhälle? Yasin är misstänkt för värre brott än det Paulo Roberto begick. Men ändå hyllas han och man säger att man ska göra skillnad på Yasin som artist och han som person. Men detta gällde inte för Paulo Roberto. Det är ett sånt sjukt hyckleri i vårat samhälle så det är inte sant!

  • Svar på tråden Yasin blir hyllad Paulo Roberto demoniserad
  • Anonym (Kaffedraken)

    TV-kändisar verkar mer eller mindre likställas med politiker och generaldirektörer i Sverige och utkrävas samma slags ansvar. Förväntas dessutom vara förebilder på samma sätt.

    Jag stödjer sexköpslagen och tycker det är bra att han lagförs men tycker att hela den här fixeringen vid TV-kändisar är  imbecill och närmast patoloigisk.

    Me Too som äntligen uppmärksammade ett viktigt samhällsproblem var sjukt fokuserad på just TV-kändisar och sexuella trakasserier framstod väldigt mycket som något som är ett problem i etermedia-världen , inte i yrkeslivet i stort.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Sogol skrev 2021-03-24 12:45:51 följande:

    Varför sker denna typ av hyckleri i vårat samhälle? Yasin är misstänkt för värre brott än det Paulo Roberto begick. Men ändå hyllas han och man säger att man ska göra skillnad på Yasin som artist och han som person. Men detta gällde inte för Paulo Roberto. Det är ett sånt sjukt hyckleri i vårat samhälle så det är inte sant!


    Jag har sett att det är tvärtom också. Att vissa hyllar Paulo Roberto men tar  avstånd från Yasin.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker att det är väldigt många som ifrågasätter varför Yasin fick pris vid galan, precis som många ifrågasatte Paolo.
    Men det är ju inte samhället som gav Yasin pris utan P3 och det har ju varit stora diskussioner under veckan om det var rätt av dom.
    Tycker inte folk i allmänhet hyllar Yasin, det är vissa grupper av folk som gör det precis som vissa grupper inte tyckte att Paolo skulle straffas.
    Alla har åsikter men att samhället skulle hylla Yasin är inte min uppfattning.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Storstadsbo) skrev 2021-03-24 13:35:37 följande:

    Tycker att det är väldigt många som ifrågasätter varför Yasin fick pris vid galan, precis som många ifrågasatte Paolo.
    Men det är ju inte samhället som gav Yasin pris utan P3 och det har ju varit stora diskussioner under veckan om det var rätt av dom.
    Tycker inte folk i allmänhet hyllar Yasin, det är vissa grupper av folk som gör det precis som vissa grupper inte tyckte att Paolo skulle straffas.
    Alla har åsikter men att samhället skulle hylla Yasin är inte min uppfattning.


    Håller med, de flesta känner nog inte ens till honom eller hans musik. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Stackars Yasin som blivit utsatt för den svenska rasismen.

    Utstött och osedd av samhället. Inte konstigt att han blev gängkriminell.

    Tror han är oskyldig. Döm inte andra människor då hårt.

    Är nog bara ett litet misstag som skett.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Enkelt för vänstern:

    Yasin är invandrare och Paolo är ...

    nä, vänta nu

    Paolo är uttalad antifeminist medan Yasin i sina texter visar respekt mot kvinn ...

    fan!

    Paolo personifierar och hyllar macho-kulturen medan Yasin ...

    argh!


    Nu! Nu vet jag! Paolo och en vuxen kvinna kom överens om att ligga med varandra.

    Yasin rånade, hotade, kidnappade och planerade att spränga en bomb hemma hos offrets mamma!

    SÅ måste det vara!

    Vet ju alla att för vänstern är det värsta, mest oursäktliga brottet som finns att två vuxna gör upp om sex mot ersättning.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan också eventuellt ha betydelse att medan Paolo producerar kokböcker, träningsböcker och hälsovideos så ingår Yasin i ett kriminellt nätverk som ägnar sig åt bland annat droghandel.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Sogol skrev 2021-03-24 12:45:51 följande:

    Varför sker denna typ av hyckleri i vårat samhälle? Yasin är misstänkt för värre brott än det Paulo Roberto begick. Men ändå hyllas han och man säger att man ska göra skillnad på Yasin som artist och han som person. Men detta gällde inte för Paulo Roberto. Det är ett sånt sjukt hyckleri i vårat samhälle så det är inte sant!


    Jag hyllar då ingen av dem. Jag har svårt att förstå varför folk tycker Yasin skulle få pris tex.
    Men det är väl samma som dilemmat med tex Michael Jackson. Fick man gilla hans musik efter att man fick veta hans dragning mot pojkar? Kunde man skilja på musik och person? Eller Tiger Woods - kan man gilla honom som proffsgolfare trots allt galet han gjorde mot sin fru? osv osv. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Roberto är lite för vit =P Problemet brukar ju ligga där

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske för att Yasin lever det liv som han öppet förespråkar. Ingen blir förvånad och ingen blir besviken när han utför brott.

    Paulo är killen som visat att man kan vända livet och lyckas. Han skulle kunna vara någon vi vill hänga med och han ger sken av att vara "någon han sedan inte visade sig vara". Då blir fallet större och omgivningen blir besviken.

    Tror inte att någon vettig person hyllar de kriminella saker som Yasin gjort.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi som är lite äldre kommer ihåg hur Ultima Thule blev totalt utfrysta av media pga man misstänkte att de hade rasistiska åsikter. Där var det inget tal om att skilja på kultur och privatliv.

    Yasin själv skiljer inte heller på sin musik och sin kriminalitet.

Svar på tråden Yasin blir hyllad Paulo Roberto demoniserad