• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Hokuspokusan

    Hej hallå! 


    Jag! 


    Fick mitt första MF runt 8 mars. 
    Tog mig dock till förra veckan att göra ett HCG som besvarade vad jag trodde. 


    Har varit rätt nere och humörsvängig. Inte riktigt mig själv. Men det känns nu som att det kanske har släppt. Har fått gjort ett VUL (då jag går på utredning för endometrios) som visade oklara fynd. Men ska tillbaka om en månad i väntan på mensen ska komma o gå. 


    Har BIM mellan 7-11 April. Enligt min flo app 7., men enligt mig 11. Min cykel är på 30 dagar och väldigt punktlig. 
    Vet inte vad jag vill ha sagt med allt svammel mer än att jag hoppas det tar sig snart. Dock inte försökt länge, 4e nu - Men ändå :'D 

  • LinaJ87

    Började blöda igår, supertidigt missfall i vecka 4+. Precis som missfallet jag hade innan jag blev gravid med sonen.

    Beställt hem LH-stickor för att försöka få koll på ägglossningen när jag väl slutat blöda vilket jag hoppas är inom ett par dagar, kan inte minnas att jag blödde såhär mycket förra gången.

  • Sopkvasten
    Hokuspokusan skrev 2021-04-01 22:17:29 följande:

    Hej hallå! 

    Jag! 

    Fick mitt första MF runt 8 mars. 

    Tog mig dock till förra veckan att göra ett HCG som besvarade vad jag trodde. 

    Har varit rätt nere och humörsvängig. Inte riktigt mig själv. Men det känns nu som att det kanske har släppt. Har fått gjort ett VUL (då jag går på utredning för endometrios) som visade oklara fynd. Men ska tillbaka om en månad i väntan på mensen ska komma o gå. 

    Har BIM mellan 7-11 April. Enligt min flo app 7., men enligt mig 11. Min cykel är på 30 dagar och väldigt punktlig. 

    Vet inte vad jag vill ha sagt med allt svammel mer än att jag hoppas det tar sig snart. Dock inte försökt länge, 4e nu - Men ändå :'D 


    Hej! Vad trist med Mf, beklagar! Men ni har sexat på den här cykeln ändå? Spännande, snart vet du ju om det tagit sig igen! :)
  • Sopkvasten
    LinaJ87 skrev 2021-04-02 08:41:57 följande:

    Började blöda igår, supertidigt missfall i vecka 4+. Precis som missfallet jag hade innan jag blev gravid med sonen.

    Beställt hem LH-stickor för att försöka få koll på ägglossningen när jag väl slutat blöda vilket jag hoppas är inom ett par dagar, kan inte minnas att jag blödde såhär mycket förra gången.


    Vad trist :( beklagar. Precis som för mig då.. Tror jag kanske såg dig i någon tråd för bim i mars? Jag slutade blöda igår, superlite flyttningar idag bara. Så 8 dagar blödde jag vilket är mer än vad jag brukar göra när jag har mens. Ska också ta äl-stickor, ska börja på måndag för då har det gått 11 dagar.
  • LinaJ87
    Sopkvasten skrev 2021-04-02 18:26:53 följande:

    Vad trist :( beklagar. Precis som för mig då.. Tror jag kanske såg dig i någon tråd för bim i mars? Jag slutade blöda igår, superlite flyttningar idag bara. Så 8 dagar blödde jag vilket är mer än vad jag brukar göra när jag har mens. Ska också ta äl-stickor, ska börja på måndag för då har det gått 11 dagar.


    Ja, jag var med i tråden för BIM i mars, lite kort bara då vi inte riktigt börjat försöka än.

    Gud, hoppas inte jag blöder i åtta dagar. Började igår och har blött rejält fram till lunch idag. Äntligen lugnat ner sig och jag hoppas sluta blöda på måndag typ, var ändå ett supertidigt missfall. Vilken vecka var du i?

    Gud, noll koll på när jag borde börja med LH-stickor. Har Natural cycles, men får nog läsa på lite. Förra gången blev jag gravid direkt efter missfall, så hann aldrig behöva testa me stickor osv.
  • Hokuspokusan
    LinaJ87 skrev 2021-04-02 08:41:57 följande:

    Började blöda igår, supertidigt missfall i vecka 4+. Precis som missfallet jag hade innan jag blev gravid med sonen.

    Beställt hem LH-stickor för att försöka få koll på ägglossningen när jag väl slutat blöda vilket jag hoppas är inom ett par dagar, kan inte minnas att jag blödde såhär mycket förra gången.


    Usch, beklagar! :( 
    Jag blödde 4 dagar och då fick jag MF i 4+6.  
    Hoppas det inte dröjer alltför länge när du slutar blöda och att ÄL kommer igång. 


    Sopkvasten skrev 2021-04-02 18:23:56 följande:
    Hej! Vad trist med Mf, beklagar! Men ni har sexat på den här cykeln ändå? Spännande, snart vet du ju om det tagit sig igen! :)

    Ja! Det har vi! Så får se hur det går nu denna månad. Har haft en mer avslappnad syn på det hela då det nästintill blivit hetsk att mensen ska inte komma och så helt plötsligt blir det ett MF. Jag hoppas på att mensen inte kommer denna månad. 

  • LinaJ87
    Hokuspokusan skrev 2021-04-02 22:17:21 följande:

    Usch, beklagar! :( 

    Jag blödde 4 dagar och då fick jag MF i 4+6.  

    Hoppas det inte dröjer alltför länge när du slutar blöda och att ÄL kommer igång. 

    Ja! Det har vi! Så får se hur det går nu denna månad. Har haft en mer avslappnad syn på det hela då det nästintill blivit hetsk att mensen ska inte komma och så helt plötsligt blir det ett MF. Jag hoppas på att mensen inte kommer denna månad. 


    Tack! En blödning i längd som en normal mens hade varit välkommet. Förhoppnings är min cykel fortsatt som en klocka, 29/4-5 dager. Nu hade vi inte ens riktigt börjat med syskonförsök och första barnet blev till relativt fort och smidigt (mf på första försöket och sen tog det dig direkt efter). Men jag är så sjukt skadad av alla tråkigheter jag sett/hört i mitt arbete.

    Åh, snart bim för dig ju! Håller tummar och tår för att det tar sig nu! <3
  • Hokuspokusan
    LinaJ87 skrev 2021-04-03 07:38:47 följande:
    Tack! En blödning i längd som en normal mens hade varit välkommet. Förhoppnings är min cykel fortsatt som en klocka, 29/4-5 dager. Nu hade vi inte ens riktigt börjat med syskonförsök och första barnet blev till relativt fort och smidigt (mf på första försöket och sen tog det dig direkt efter). Men jag är så sjukt skadad av alla tråkigheter jag sett/hört i mitt arbete.

    Åh, snart bim för dig ju! Håller tummar och tår för att det tar sig nu! <3

    Jaa! Håller tummarna verkligen! 
    Skönt att veta, trots mf, att man vet det går! Har en son på 8 år så jag vet ju att en gång iaf har det ju gått bra. 


    Men usch va tråkigt :( Jag som inte har hört sånt sitter o googlar istället för att få veta det där hemska. Konstigt hur mycket jobb och olika situatuioner påverkar. 


    Ja! Snart så! Vågar inte ropa hej, förväntar mig inget, hoppas på det bästa, typ. Min sambo har födelsedag mitt uppe i allt också men jobbar borta. Så på något sätt hoppas jag han kommer hem till en glad överraskning som väljer att stanna :)

  • LinaJ87
    Hokuspokusan skrev 2021-04-03 22:05:25 följande:

    Jaa! Håller tummarna verkligen! 

    Skönt att veta, trots mf, att man vet det går! Har en son på 8 år så jag vet ju att en gång iaf har det ju gått bra. 

    Men usch va tråkigt :( Jag som inte har hört sånt sitter o googlar istället för att få veta det där hemska. Konstigt hur mycket jobb och olika situatuioner påverkar. 

    Ja! Snart så! Vågar inte ropa hej, förväntar mig inget, hoppas på det bästa, typ. Min sambo har födelsedag mitt uppe i allt också men jobbar borta. Så på något sätt hoppas jag han kommer hem till en glad överraskning som väljer att stanna :)


    Superskönt att kroppen faktiskt fungerar!

    Googla är ingen bra idé, men det vet du. Mycket tidiga blödningar hos oss, med olika resultat. En del MA, också med olika resultat. Behöver inte alltid vara kört bara för att man inte sett någon hjärtaktivitet på mvc.

    Håller tummar och tår för att din sambo får en riktigt fin födelsedagspresent. <3 Ska du testa eller du väntar på att mensen uteblir?
  • Sopkvasten

    Hej tjejer! Idag är jag på mens/missfall+10. Inte blödit på några dagar vilket är jätteskönt. Tog ett gravtest idag som är svaaagt positivt vilket irriterar mig enormt! Ska börja med clearblue ägglossningstest imorgon bitti och risken finns ju att det blir falskt positivt eftersom jag har gravidhormoner kvar i kroppen...

    Hur mår ni? Håller tummarna för er! :)

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?