• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18700 visningar
    1001 svar
    1001
    18700

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Mon 5 Apr 2021 17:02
    #21
    LinaJ87 skrev 2021-04-05 09:52:41 följande:
    Men nu kommer ju jag också gå som på nålar och undra hur det går för er! Haha. Håller verkligen tummar och tår för att det tog dig denna månaden för er! <3
    Tack!!  {#emotions_dlg.flower} 
    Ja det är ju knappt jag kan vänta själv. Ska ta ett test den 7e (om posten kommer) bestämdes det idag. Jag vill veta, men samtidigt inte. Samtidigt vill jag bara "fuck it" jag tar ett test nu idag..  Nåväl, Det får bli när posten kommer med en beställning tester :D 

    har det avvtagit något mer med blödningen för dig ?
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 12:47:50 följande:
    Ååå wow! Men alltså, hade du äl den 23 så lär ju garanterat ägget ha fäst och börjat producera hcg nu, om du är gravid :) Såå spännande!

    Eller hur :D önskar dagarna bara kunde gå lite fortare. Varit ledig i 3v borde ha njutit men näe. De har bara vart en lång väntan. :D 

    hur gick ägglossningstestet? 
  • Mon 5 Apr 2021 19:59
    #22
    LinaJ87 skrev 2021-04-05 13:57:38 följande:
    Fyllde själv nyss 34... Men finns det de som är över 35 när de blir gravida med första barnet så ska jag förhoppningsvis lyckas få till ett syskon i år. Men sen här väntan blandad led lite oro, är inget vidare.

    Hur gick de med ägglossningstest idag?
    Jag håller tummarna för att vår ålder inte ska ställa till allt för stora problem. Vet att många får barn i vår ålder, men det är ju bara tiderna som förändrats. Vår biologi är ju likadan som för tusentals år sedan = fertiliteten har ju redan börjat dala... Knäppt egentligen. 

    Jo tack det gick bra! Körde ju digitalt och det var negativt. Jätteskönt, för då kanske jag vågar utgå ifrån att det lilla hcg jag har kvar i kroppen inte kommer att påverka testerna. När ska du börja testa? Jag började idag på dag 11 efter mf, eftersom jag normalt sett har en 28 dagars cykel. Och har du slutat blöda än?
  • Mon 5 Apr 2021 20:05
    #23
    Hokuspokusan skrev 2021-04-05 17:02:09 följande:
    Tack!!  {#emotions_dlg.flower} 
    Ja det är ju knappt jag kan vänta själv. Ska ta ett test den 7e (om posten kommer) bestämdes det idag. Jag vill veta, men samtidigt inte. Samtidigt vill jag bara "fuck it" jag tar ett test nu idag..  Nåväl, Det får bli när posten kommer med en beställning tester :D 

    har det avvtagit något mer med blödningen för dig ?
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 12:47:50 följande:
    Ååå wow! Men alltså, hade du äl den 23 så lär ju garanterat ägget ha fäst och börjat producera hcg nu, om du är gravid :) Såå spännande!

    Eller hur :D önskar dagarna bara kunde gå lite fortare. Varit ledig i 3v borde ha njutit men näe. De har bara vart en lång väntan. :D 

    hur gick ägglossningstestet? 
    Alltså, vilken disciplin du har! Jag kan inte förstå sådan disciplin alls, haha. Själv är jag en galen testoman. Men jag tror jag hellre ser blankt på en sticka än blod i trosorna faktiskt. Har övervägt detta noga och tror att det är bättre för mitt psyke.

    Det gick bra! Skrev till Lina ovan, det var negativt såsom jag hoppats och förvänat mig. 

    Om jag får drömma och hoppas så hoppas jag att jag har äl på lördag. Och blir gravid då. Det skulle innebära bf 1 januari 2022. Det är mitt drömläge faktiskt :) 

    (och för att förklara det, skulle äl vara tidigare i veckan och jag blir gravid och får bf typ 30 dec så skulle jag nog få spelet av allas "knip-över-nyår-kommentarer". Haha.)
  • Mon 5 Apr 2021 20:07
    #24
    Hokuspokusan skrev 2021-04-05 17:02:09 följande:
    Tack!!  {#emotions_dlg.flower} 
    Ja det är ju knappt jag kan vänta själv. Ska ta ett test den 7e (om posten kommer) bestämdes det idag. Jag vill veta, men samtidigt inte. Samtidigt vill jag bara "fuck it" jag tar ett test nu idag..  Nåväl, Det får bli när posten kommer med en beställning tester :D 

    har det avvtagit något mer med blödningen för dig ?
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 12:47:50 följande:
    Ååå wow! Men alltså, hade du äl den 23 så lär ju garanterat ägget ha fäst och börjat producera hcg nu, om du är gravid :) Såå spännande!

    Eller hur :D önskar dagarna bara kunde gå lite fortare. Varit ledig i 3v borde ha njutit men näe. De har bara vart en lång väntan. :D 

    hur gick ägglossningstestet? 
    Och- den sjunde är ju på onsdag!! Hoppas hoppas hoppas du får plus då! Du måste berätta för oss :)
  • Mon 5 Apr 2021 22:22
    #25

    Hej igen tjejer! Kikar in för att höra ang såkallade nidblödningar. Någon som har erfarenhet av detta? Är inne på bim+5, testade negativt idag i vanlig ordning igen men fortsatt extremt ömma bröst, illamående och känner mig dåsig. Haft mensvärk hela dagen lång men en annorlunda slags värk. Inte som jag vanligtvis har (extrem smärta samt kraftiga blödningar) utan har bara varit en dov mild mensvärk. Och ikväll när jag torkade mig så var det ljusbrunt på pappret. Aldrig varit såhär innan, när mensen kommer så kommer den oftast med ett BRAK eller vad man ska säga med klarrött blod överallt. Haft ett trosskydd och endast en brun liten fläck i det efter några timmar. Kan detta vara en nidblödning måntro? Blir fan knäpp av att analysera varenda liten grej som sker med kroppen hela tiden, haha

  • Mon 5 Apr 2021 22:24
    #26
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 12:33:01 följande:

    Hej!

    Vad spännande! Allt beror ju på när du hade ägglossning och när ägget isåfall fäste. Jag har sett att folk plussat efter BIM men då har de ju troligen haft äl senare än de trott, ägget tog tid på sig att fästa eller så producerade kroppen hcg väldigt långsamt. Så visst är det möjligt :)


    Okej tack för svar! Jag hoppas att jag är gravid, men att kroppen bara inte hunnit få tillräckligt höga halter hcg. Jag är så JÄVLA desperat redan och detta är bara första försöket...suck...
  • Tue 6 Apr 2021 16:31
    #27
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 20:07:25 följande:

    Och- den sjunde är ju på onsdag!! Hoppas hoppas hoppas du får plus då! Du måste berätta för oss :)


    Haha ja, jag för fruktansvärt förvånad själv.va inne o skulle köpa en salva på apoteket. Höll på o slinka ner ett test men har en beställning som förhoppningsvis kommer imorgon. De skulle skicka den idag iallafall. Så den 8e, blir nog testandet.

    1 januari hade ju vart något definitivt att längta till! Riktigt bra datum, jag håller tummarna för er att det tar sig! Och jag hade nog reagerat detsamma om folk skulle komma med "Du får knipa" kommentarer. Jag höll ihop 15 dagar med min son som är 8 nu (jag blir 31 iår) så nog ska jag pricka in julafton bara för att! ????
  • Tue 6 Apr 2021 16:34
    #28
    Yxelita94 skrev 2021-04-05 22:22:54 följande:

    Hej igen tjejer! Kikar in för att höra ang såkallade nidblödningar. Någon som har erfarenhet av detta? Är inne på bim+5, testade negativt idag i vanlig ordning igen men fortsatt extremt ömma bröst, illamående och känner mig dåsig. Haft mensvärk hela dagen lång men en annorlunda slags värk. Inte som jag vanligtvis har (extrem smärta samt kraftiga blödningar) utan har bara varit en dov mild mensvärk. Och ikväll när jag torkade mig så var det ljusbrunt på pappret. Aldrig varit såhär innan, när mensen kommer så kommer den oftast med ett BRAK eller vad man ska säga med klarrött blod överallt. Haft ett trosskydd och endast en brun liten fläck i det efter några timmar. Kan detta vara en nidblödning måntro? Blir fan knäpp av att analysera varenda liten grej som sker med kroppen hela tiden, haha


    Har du tagit något test idag? Hur ser det ut?

    Jag har faktiskt aldrig haft nidblödning vad jag vet om. Kan va, MF bör, med risk att generalisera, komma mer blod på. Har dock heller inte så bra koll på implantatation och nidblödning när det bör komma. Håller tummarna för dig att det går bra!
  • Tue 6 Apr 2021 17:51
    #29
    Hokuspokusan skrev 2021-04-05 17:02:09 följande:

    Tack!!   

    Ja det är ju knappt jag kan vänta själv. Ska ta ett test den 7e (om posten kommer) bestämdes det idag. Jag vill veta, men samtidigt inte. Samtidigt vill jag bara "fuck it" jag tar ett test nu idag..  Nåväl, Det får bli när posten kommer med en beställning tester :D 

    har det avvtagit något mer med blödningen för dig ?Eller hur :D önskar dagarna bara kunde gå lite fortare. Varit ledig i 3v borde ha njutit men näe. De har bara vart en lång väntan. :D 

    hur gick ägglossningstestet? 


    Min blödning slutade i söndags och helt slut igår. Så skönt. Nu funderar jag bara på när jag ska börja testa ägglossning. Cyleldag 6 idag så på tok för tidigt. Kanske dag 11, men å andra sidan brukar jag ha ägglossning sent (iaf enligt NC). Aldrig följt min ägglossning med stickor tidigare heller. Tips?
  • Tue 6 Apr 2021 17:56
    #30
    Sopkvasten skrev 2021-04-05 19:59:24 följande:

    Jag håller tummarna för att vår ålder inte ska ställa till allt för stora problem. Vet att många får barn i vår ålder, men det är ju bara tiderna som förändrats. Vår biologi är ju likadan som för tusentals år sedan = fertiliteten har ju redan börjat dala... Knäppt egentligen. 

    Jo tack det gick bra! Körde ju digitalt och det var negativt. Jätteskönt, för då kanske jag vågar utgå ifrån att det lilla hcg jag har kvar i kroppen inte kommer att påverka testerna. När ska du börja testa? Jag började idag på dag 11 efter mf, eftersom jag normalt sett har en 28 dagars cykel. Och har du slutat blöda än?


    Fast är väl först vid 35-36 det börjar dala?

    Tror det är naturens sätt att faktiskt skydda våra kroppar, är ändå en påfrestande situation att gå igenom en graviditet och förlossning.

    Men så himla skönt! Har också cykel på 28-29 dagar, kanske rimligt att börja på dag 11 precis som du. Slutade blöda helt igår, Cyleldag 6 idag. Beställt hem stickor, men ska försöka vänta lite. Lär inte ha ägglossning på iaf en vecka eller mer.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?