• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18627 visningar
    1001 svar
    1001
    18627

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 7 Apr 2021 18:44
    #41
    Hokuspokusan skrev 2021-04-06 22:15:27 följande:

    Det låter ju inte sämre iallafall om det har gått såpass ändå :) tog typ 8 månader med min son, halvt om halvt försökandes. Inte undra på de tog tid. Dock annan man :D

    Tempning låter alldeles utmärkt. Ska till gyn såg jag 29e april, utreds för endometrios och har haft spiral och minipiller samtidigt. Det är de värsta jag gjort. Ont i huvudet minst 3dagar i veckan. Tills jag kände att näe. De blir inte bättre än såhär. Så de blir nog temp efter allt med barn. Kondom har vi körd med även om jag haft spiral. Har aldrig varit något gnäll om det så jag antar det kommer funka framöver också.

    Varför man kör med dubbelt, är för jag gillar inte "the gooey stuff".


    Hoppas det tar sig lite snabbare denna gången, även om åtta månader är rätt rimlig tid. Fast så har du ju självfallet valt en bättre man denna gången. ;)

    Tycker det låter som om tempning kan vara 3t5 superbra komplement om du redan föredrar att använda kondom. Gillar att hålla koll på kroppen med hjälpa av appen. Om jag får tag i någon tipsningskod med rabatt så delar jag gärna med mig. :)
  • Wed 7 Apr 2021 18:48
    #42
    Bebis2021 skrev 2021-04-07 16:31:33 följande:

    Jahapp, vul idag och fortfarande inget foster utan hinnsäck i samma storlek som för en vecka sedan, allt annat ser fint ut inget som tyder på utomkveds osv. MEN, fick lämna hcgprov som jag precis såg låg på nästan 28000, för en vecka sedan var det 26000, är ingen expert men har förstått att de ska stiga snabbare vid normal graviditet, men förstår ändå inte hur de trots allt stigit litegrann trots att man nu är säker på att de är ett missfall?? Blir så förvirrad.. dessutom är hinnsäcken i livmodern så dom menar att inget tyder på utomkveds, hoppas dock de är normalt och att stigningen bara beror på att kroppen ej riktigt fattat än..ska in imorgon igen för avbrytande så kommer fråga om värdet då


    Beklagar ditt missfall! Men skönt att veta vilket och slippa gå och undra. Hoppas att avbryta det går bra och att du slipper ha ont. Cytotec kan ju vara mindre mysigt, aldrig själv behövt testa men rätt insatt via jobbet. Hoppas att hCG sjunker som det ska sen, antagligen bara inte riktigt med på noterna än.
  • Wed 7 Apr 2021 19:33
    #43
    Bebis2021 skrev 2021-04-07 16:28:07 följande:

    Det var ett missfall, blev att påbörja missfallsbehandling idag. Fick även lämna hcg som nu stigit till nästan 28000, lämnade hcg för en vecka sedan som var 26000, förstår inte varför de stiger? Så märkligt

    Okej så trist att du fick mf men tack för att du delar med dig


    Beklagar! :(

    Skönt ändå att du fått behandlingen påbörjad, även om hcg va såpass högt (kan bara se utifrån mig själv där jag hade < 3 efter 2v)Jag hoppas att allt flyter på så bra det kan för dig och att det är er tur inom kort.
  • Wed 7 Apr 2021 19:38
    #44
    LinaJ87 skrev 2021-04-07 18:44:48 följande:

    Hoppas det tar sig lite snabbare denna gången, även om åtta månader är rätt rimlig tid. Fast så har du ju självfallet valt en bättre man denna gången. ;)

    Tycker det låter som om tempning kan vara 3t5 superbra komplement om du redan föredrar att använda kondom. Gillar att hålla koll på kroppen med hjälpa av appen. Om jag får tag i någon tipsningskod med rabatt så delar jag gärna med mig. :)


    Haha ja! Förhoppningsvis :D

    Jag skulle testat mig idag. Men postj*velen har inte behagat komma. Eller posten kom men inte med mitt paket med tester. Det ska komma imorrn enligt postnord appen. Enligt testlagret ska testerna komma nästkommande vardag, alltså egentligen idag. Hur mycket tålamod tror de man har?

    Så posten kommer imorgon sen eftermiddag (bor sist på gatan på en rutt som de kör.. helt knäppt), och på fredag blir det test. Ingen mens i sikte än så länge. Såg i flo appen den skulle startat igår. Vill inte skrika hej än. Men blir nästan som att skrapa en triss när man kissar med själva känslan, fast jag hoppas mensen håller sig borta.
  • Wed 7 Apr 2021 20:33
    #45
    Hokuspokusan skrev 2021-04-07 19:38:38 följande:

    Haha ja! Förhoppningsvis :D

    Jag skulle testat mig idag. Men postj*velen har inte behagat komma. Eller posten kom men inte med mitt paket med tester. Det ska komma imorrn enligt postnord appen. Enligt testlagret ska testerna komma nästkommande vardag, alltså egentligen idag. Hur mycket tålamod tror de man har?

    Så posten kommer imorgon sen eftermiddag (bor sist på gatan på en rutt som de kör.. helt knäppt), och på fredag blir det test. Ingen mens i sikte än så länge. Såg i flo appen den skulle startat igår. Vill inte skrika hej än. Men blir nästan som att skrapa en triss när man kissar med själva känslan, fast jag hoppas mensen håller sig borta.


    Men åh, spänningen är ju olidlig! Och dumma post som bara delas ut varannan dag. :(

    Håller tummarna för plus på fredag! <3
  • Wed 7 Apr 2021 22:30
    #46
    Hokuspokusan skrev 2021-04-06 16:34:03 följande:

    Har du tagit något test idag? Hur ser det ut?

    Jag har faktiskt aldrig haft nidblödning vad jag vet om. Kan va, MF bör, med risk att generalisera, komma mer blod på. Har dock heller inte så bra koll på implantatation och nidblödning när det bör komma. Håller tummarna för dig att det går bra!


    Tack för ditt svar och din omtanke! Dessvärre så kom mensen dagen efter, pang sa det bara Detta var bara första försöket sedan mitt missfall för ett år sedan men det tog hårdare på mig än vad jag trodde det skulle. Nå väl, har ÄL som det ser ut 25-26/4 så då är det väl bara på?t igen
  • Wed 7 Apr 2021 22:44
    #47
    Sopkvasten skrev 2021-04-07 18:17:17 följande:

    Hej! Beklagar ditt mf, vad tråkigt och vad förvirrande med stigande hcg :( mitt gravtest blev starkare i några dagar fastän jag hade börjat blöda så kanske tar det längre tid för kroppen att fatta ibland.

    Så du ska få medicin imorgon alltså? Hoppas det går bra och att du blöder klart snabbt. Ska tänka på dig <3 Har gjort abort tidigare i livet så jag vet hur det går till, inte ett dugg kul...


    Ja jag tänker att kroppen ej fattat helt enkelt, för har gjort flera vul där dom kollat noga och ej kunnat se något utomkveds så hoppas å antar att de ej kan vara de iaf. Skulle tro att jag råkat ut för ofostrig graviditet eftersom man aldrig sett något foster.

    Japp, började med första tabletten idag (mifegyne) och har faktiskt fått molvärk och mer blödningar så något har redan börjat hända iaf, fortsätter imorgon med cytotec. Tack för din omtanke <3 har oxå genomgått abort tidigare i livet samt hade två ma förra året där jag fick samma behandling som nu så har genomgått de tidigare och de har ändå gått väl då så hoppas de ska göra de även denna gång även om man såklart önskar man sluppit att ens behöva genomgå detta
  • Wed 7 Apr 2021 22:46
    #48
    LinaJ87 skrev 2021-04-07 18:48:50 följande:

    Beklagar ditt missfall! Men skönt att veta vilket och slippa gå och undra. Hoppas att avbryta det går bra och att du slipper ha ont. Cytotec kan ju vara mindre mysigt, aldrig själv behövt testa men rätt insatt via jobbet. Hoppas att hCG sjunker som det ska sen, antagligen bara inte riktigt med på noterna än.


    Tack för omtanken <3

    Jo skönt att få ett avslut på de hela så man får börja om sen.. hoppas de jag oxå, har genomgått detta flera gånger förut så är lite förberedd iaf på vad jag har att vänta även om de säkert kan skilja sig från gång till gång. Kan va lite jobbiga biverkningar av cytotec dock har de i övrigt funkat bra för mig och har inte behövt så många omgångar tack och lov.
  • Wed 7 Apr 2021 22:55
    #49
    Hokuspokusan skrev 2021-04-07 19:33:49 följande:

    Beklagar! :(

    Skönt ändå att du fått behandlingen påbörjad, även om hcg va såpass högt (kan bara se utifrån mig själv där jag hade < 3 efter 2v)Jag hoppas att allt flyter på så bra det kan för dig och att det är er tur inom kort.


    Tack för omtanken<3

    Känns skönt att få ett avslut nu iallafall och inte vara i ovisshet
  • Thu 8 Apr 2021 07:01
    #50
    LinaJ87 skrev 2021-04-07 20:33:59 följande:

    Men åh, spänningen är ju olidlig! Och dumma post som bara delas ut varannan dag. :(

    Håller tummarna för plus på fredag! <3


    Jag sparade morgonurin i en sån behållare man får på mvc för urinprov. Så när jag kommer hem ikväll har paketet nog kommit och det ska testas!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?