• Fri 26 Mar 2021 12:15
    19041 visningar
    1001 svar
    1001
    19041

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Thu 8 Apr 2021 08:24
    #51

    För två veckor sedan idag började jag blöda. Jag och min man insåg sakta att det inte skulle bli något barn. Var en extremt tung helg.

    Idag på cd14 har jag lite äl-känningar. Fortfarande inte fullt utslag på testen. Är inte så ledsen över mf längre utan mer fokuserad på kommande äl och att det ska ta sig.

    Så knäppt hur kroppen och psyket fungerar. Att skaffa barn är inte en dans på rosor direkt. Tycker det är ganska påfrestande och stressande faktiskt.

    Håller tummarna för er alla här inne, att vi alla ska bli gravida snart och att det ska hålla i sig :)

  • Thu 8 Apr 2021 09:18
    #52
    Sopkvasten skrev 2021-04-08 08:24:47 följande:

    För två veckor sedan idag började jag blöda. Jag och min man insåg sakta att det inte skulle bli något barn. Var en extremt tung helg.

    Idag på cd14 har jag lite äl-känningar. Fortfarande inte fullt utslag på testen. Är inte så ledsen över mf längre utan mer fokuserad på kommande äl och att det ska ta sig.

    Så knäppt hur kroppen och psyket fungerar. Att skaffa barn är inte en dans på rosor direkt. Tycker det är ganska påfrestande och stressande faktiskt.

    Håller tummarna för er alla här inne, att vi alla ska bli gravida snart och att det ska hålla i sig :)


    Håller verkligen med det är riktigt påfrestande när det inte går "by The book" och det uppstår hinder på vägen så som mf osv. Men skönt att du verkar ha äl på ingång det är lite stressande tycker jag om kroppen skulle börja tjorva till följd av ett missfall och äl osv inte kommer som de ska.. förstår även hur du menar, visst är mf en sorg men för min del nu har det varit tidigt och man har inte ens sett ett foster så jag vill mest få det överstökat så man får börja på ny kula så att säga och bli gravid på nytt..
  • Thu 8 Apr 2021 09:37
    #53

    Ni som försöker efter mf väntar ni en mens efter missfallet eller försöker ni på engång?

  • Thu 8 Apr 2021 14:44
    #54
    Sopkvasten skrev 2021-04-08 08:24:47 följande:

    För två veckor sedan idag började jag blöda. Jag och min man insåg sakta att det inte skulle bli något barn. Var en extremt tung helg.

    Idag på cd14 har jag lite äl-känningar. Fortfarande inte fullt utslag på testen. Är inte så ledsen över mf längre utan mer fokuserad på kommande äl och att det ska ta sig.

    Så knäppt hur kroppen och psyket fungerar. Att skaffa barn är inte en dans på rosor direkt. Tycker det är ganska påfrestande och stressande faktiskt.

    Håller tummarna för er alla här inne, att vi alla ska bli gravida snart och att det ska hålla i sig :)


    För oss också. De vart bara skit. Jag tog det hårdare än min sambo som va mer "Men de kan bli så o vi får se" Men ändå väldigt stöttande. Men stressande? OJA!! OM DET ÄR! Jisses.

    Kör på bara! (Om ni känner er bekväma) Även om det är lite utslag. ????????

    Håller tummarna för alla här inne också att det går vägen för oss snart !
  • Thu 8 Apr 2021 14:46
    #55
    Bebis2021 skrev 2021-04-08 09:37:28 följande:

    Ni som försöker efter mf väntar ni en mens efter missfallet eller försöker ni på engång?


    Försökte direkt vid första ÄL direkt efter. Fick för mig det ska gå bättre då för kroppen är redan "in the mode".
  • Thu 8 Apr 2021 14:51
    #56
    Hokuspokusan skrev 2021-04-08 14:46:32 följande:

    Försökte direkt vid första ÄL direkt efter. Fick för mig det ska gå bättre då för kroppen är redan "in the mode".


    Okej, ja de känns som att kroppen är mer mottaglig faktiskt direkt efter och man blir ju inte gravid om inte kroppen är redo.. har jag hört iaf.
  • Thu 8 Apr 2021 16:05
    #57
    Bebis2021 skrev 2021-04-08 14:51:55 följande:

    Okej, ja de känns som att kroppen är mer mottaglig faktiskt direkt efter och man blir ju inte gravid om inte kroppen är redo.. har jag hört iaf.


    Hade bim nån gång mellan 7-11 /4. Tog test idag. Helt blankt. Såhär va de förra månaden också. Negativt.. och så piff! Positivt! Sen kom blödningen.

    Ska ta nytt på lördag med veckoindikatorn.

    Haft molvärk i ca 1.5v, men även stickningar i ljumskarna och ryggen (som jag aldrig annars har.)

    Mått halvkass och minskad aptit

    Sovit som en påse skit

    Frustration.
  • Thu 8 Apr 2021 16:50
    #58
    Bebis2021 skrev 2021-04-08 09:18:14 följande:
    Håller verkligen med det är riktigt påfrestande när det inte går "by The book" och det uppstår hinder på vägen så som mf osv. Men skönt att du verkar ha äl på ingång det är lite stressande tycker jag om kroppen skulle börja tjorva till följd av ett missfall och äl osv inte kommer som de ska.. förstår även hur du menar, visst är mf en sorg men för min del nu har det varit tidigt och man har inte ens sett ett foster så jag vill mest få det överstökat så man får börja på ny kula så att säga och bli gravid på nytt..
    Känner precis lika.

    Och vi kör på nu direkt! Jag har läst en stor engelsk studie som visserligen är några år gammal men ändå en som man forfarande lutar sig mot idag. Och den visar att man har större chanser att bli gravid inom tre månader efter ett missfall och att de graviditeterna som blir direkt (inom tre månader efter ett missfall) har större chans att gå bra, att man går tiden ut, att fostret är friskt osv. Så tydligen för ett missfall något gott med sig, kroppen blir redo och chanserna att graviditeten ska gå bra ökar. Konstigt- men det var en stor studie med mycket tydliga resultat.

    Kommer nog bli ganska så ledsen om det inte tar sig nu. Jag är så himla inställd på det. Måste försöka ställa in mig innan bim på att det kanske inte tar sig. Men jag har lätt att bli gravid och har blivit det på första försöket och även hoppsan-gravid tidigare i livet väldigt lätt. Vill absolut inte jinxa det och hoppas verkligen att min kropp fortfarande vill vara på det sättet... 
  • Thu 8 Apr 2021 16:52
    #59
    Hokuspokusan skrev 2021-04-08 16:05:06 följande:
    Hade bim nån gång mellan 7-11 /4. Tog test idag. Helt blankt. Såhär va de förra månaden också. Negativt.. och så piff! Positivt! Sen kom blödningen.

    Ska ta nytt på lördag med veckoindikatorn.

    Haft molvärk i ca 1.5v, men även stickningar i ljumskarna och ryggen (som jag aldrig annars har.)

    Mått halvkass och minskad aptit

    Sovit som en påse skit

    Frustration.
    Men NEJ! Fast det behöver ju inte betyda något. Loppet är inte kört ännu. Ska blåhålla tummarna för att det är en graviditet för dig nu! Hoppas hoppas!!

    Tänkte på det du skrev härom dagen förresten, om jag tolkade dig rätt då. Och ursäkta språket här nu, men all denna sperma! Haha usch! Vaknar på nätterna av att det liksom rinner till, haha. Det måste vara en av de jobbigare sakerna med att försöka skaffa barn, att känna sig liksom klibbig och sunkig hela tiden. 
  • Thu 8 Apr 2021 16:57
    #60
    LinaJ87 skrev 2021-04-07 18:48:50 följande:
    Beklagar ditt missfall! Men skönt att veta vilket och slippa gå och undra. Hoppas att avbryta det går bra och att du slipper ha ont. Cytotec kan ju vara mindre mysigt, aldrig själv behövt testa men rätt insatt via jobbet. Hoppas att hCG sjunker som det ska sen, antagligen bara inte riktigt med på noterna än.
    Får jag fråga vad du arbetar med? Gissar på att det är inom vården med fertilitet/kvinnohälsa på något sätt? Tycker du att det är en fördel eller nackdel när ni själv ska skaffa barn?
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?