• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18612 visningar
    1001 svar
    1001
    18612

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Thu 8 Apr 2021 17:04
    #61
    Sopkvasten skrev 2021-04-08 16:52:34 följande:

    Men NEJ! Fast det behöver ju inte betyda något. Loppet är inte kört ännu. Ska blåhålla tummarna för att det är en graviditet för dig nu! Hoppas hoppas!!

    Tänkte på det du skrev härom dagen förresten, om jag tolkade dig rätt då. Och ursäkta språket här nu, men all denna sperma! Haha usch! Vaknar på nätterna av att det liksom rinner till, haha. Det måste vara en av de jobbigare sakerna med att försöka skaffa barn, att känna sig liksom klibbig och sunkig hela tiden. 


    Tack!! <3

    Precis, det behöver ju inte betyda att det inte är nåt men känner mig inte på topp just nu. Käre mens, ska du komma så kom an då. Omedelbums. Men de va väl skönt om det inte skulle bli nåt, så inte stackaren fyller år sist på året. Haha.

    Hahah! Ja. Ja nu vet jag inte hur alla andra gör eller hurvida man ska ha det i sig minst antal timmar för det ska bli bra, eller ta sig. Har aldrig hittat en bra studie som faktiskt stödjer den teorin. Eller ananas ska göra så förlossningen kommer igång. Den testade jag och gick över 14 dagar ändå. :p

    Jag går alltid o duschar efteråt, men känner mig inte fräsh öht efteråt för allt kommer ju inte ut. Tycker man luktar mer Down under,(eller snabbare under dagen) om man myser te't.
  • Thu 8 Apr 2021 17:14
    #62
    Yxelita94 skrev 2021-04-07 22:30:52 följande:

    Tack för ditt svar och din omtanke! Dessvärre så kom mensen dagen efter, pang sa det bara Detta var bara första försöket sedan mitt missfall för ett år sedan men det tog hårdare på mig än vad jag trodde det skulle. Nå väl, har ÄL som det ser ut 25-26/4 så då är det väl bara på?t igen


    Ja det va väl just typiskt att mensen skulle komma :( jag håller tummarna för dig! Min äl bör va samtidigt :D om mensen kommer. Lyser med sin frånvaro ännu dock, men neg test.
  • Thu 8 Apr 2021 17:36
    #63
    Hokuspokusan skrev 2021-04-08 17:04:48 följande:
    Tack!! <3

    Precis, det behöver ju inte betyda att det inte är nåt men känner mig inte på topp just nu. Käre mens, ska du komma så kom an då. Omedelbums. Men de va väl skönt om det inte skulle bli nåt, så inte stackaren fyller år sist på året. Haha.

    Hahah! Ja. Ja nu vet jag inte hur alla andra gör eller hurvida man ska ha det i sig minst antal timmar för det ska bli bra, eller ta sig. Har aldrig hittat en bra studie som faktiskt stödjer den teorin. Eller ananas ska göra så förlossningen kommer igång. Den testade jag och gick över 14 dagar ändå. :p

    Jag går alltid o duschar efteråt, men känner mig inte fräsh öht efteråt för allt kommer ju inte ut. Tycker man luktar mer Down under,(eller snabbare under dagen) om man myser te't.
    Förstår det. Varenda dag är ju som tortyr när man väntar. Man vill bara veta om det tagit sig eller inte. Om mensen ska komma eller inte. Om man ska få gå hem från jobbet i december eller inte... :)

    Alltså, jag vågar inte duscha förrän dagen efter (har barn hemma så vi får inte till det förutom på kvällarna). Är väl säkert för nojigt av mig men vill liksom inte trotsa tyngdlagen utan att de ska få simma omkring ostört i några timmar. Springer iallafall upp och kissar en snabbis, haha. 
  • Thu 8 Apr 2021 18:13
    #64
    Sopkvasten skrev 2021-04-08 16:50:05 följande:

    Känner precis lika.

    Och vi kör på nu direkt! Jag har läst en stor engelsk studie som visserligen är några år gammal men ändå en som man forfarande lutar sig mot idag. Och den visar att man har större chanser att bli gravid inom tre månader efter ett missfall och att de graviditeterna som blir direkt (inom tre månader efter ett missfall) har större chans att gå bra, att man går tiden ut, att fostret är friskt osv. Så tydligen för ett missfall något gott med sig, kroppen blir redo och chanserna att graviditeten ska gå bra ökar. Konstigt- men det var en stor studie med mycket tydliga resultat.

    Kommer nog bli ganska så ledsen om det inte tar sig nu. Jag är så himla inställd på det. Måste försöka ställa in mig innan bim på att det kanske inte tar sig. Men jag har lätt att bli gravid och har blivit det på första försöket och även hoppsan-gravid tidigare i livet väldigt lätt. Vill absolut inte jinxa det och hoppas verkligen att min kropp fortfarande vill vara på det sättet... 


    Ja det är ju faktiskt skönt att höra och bra att se att de finns studier på det

    Förstår dig, har oxå alltid lätt blivit gravid så man blir fort lite naiv känns det som men man vet ju samtidigt att de är fullt normalt om de tar lite tid, sen blir man ju inte yngre heller, men visst är de en stress att inte veta när det kommer ta sig. Håller tummarna att du får ett plus tänk att de ska va så jobbigt och mkt känslor kring barnverkstad, tror inte karlarna lägger lika mycket tankar och energi på de som en själv, dom har nog lättare att ta de hela med ro
  • Fri 9 Apr 2021 11:45
    #65


    Vet inte hur pass bra det syns.

    Om det är typ av spökstreck eller inte. Kan va för tidigt också. Behlver inte va nåt. Blir nytt test på söndag. ????????
  • Fri 9 Apr 2021 12:07
    #66
    Hokuspokusan skrev 2021-04-09 11:45:22 följande:

    Vet inte hur pass bra det syns.

    Om det är typ av spökstreck eller inte. Kan va för tidigt också. Behlver inte va nåt. Blir nytt test på söndag. ????????




    Efter en stund. Kan fortfarande va för svagt. Jag ser det knappt på telefonen men irl syns det mer. Allt detta förvirrandet.
  • Fri 9 Apr 2021 13:08
    #67
    Hokuspokusan skrev 2021-04-09 12:07:07 följande:

    Efter en stund. Kan fortfarande va för svagt. Jag ser det knappt på telefonen men irl syns det mer. Allt detta förvirrandet.


    Brukar va svårare att se när man lägger upp bilden sådär, när har du bim? Håller tummarna för att de är ett plus
  • Fri 9 Apr 2021 13:54
    #68
    Hokuspokusan skrev 2021-04-09 12:07:07 följande:

    Efter en stund. Kan fortfarande va för svagt. Jag ser det knappt på telefonen men irl syns det mer. Allt detta förvirrandet.


    Jag ser! Men väldigt svagt. FL gör ju bilden dålig. Prova lägg testet på en fönsterkarm så att det får dagsljus och ställ in fokus ordentligt på bilden med telefonen så kanske det syns bättre. Mvh testoman ;)
  • Fri 9 Apr 2021 15:00
    #69
    Bebis2021 skrev 2021-04-09 13:08:00 följande:

    Brukar va svårare att se när man lägger upp bilden sådär, när har du bim? Håller tummarna för att de är ett plus


    Nån gång mellan 7-11 nu så det är lite diffust. Jag tänker inte att jag ska ta ut nåt i förskott utifall att jag inbillar mig. ????
    Sopkvasten skrev 2021-04-09 13:54:44 följande:

    Jag ser! Men väldigt svagt. FL gör ju bilden dålig. Prova lägg testet på en fönsterkarm så att det får dagsljus och ställ in fokus ordentligt på bilden med telefonen så kanske det syns bättre. Mvh testoman ;)


    Får göra det! Blir o ta nytt imorgon eller om jag väntar till söndag.

    Nästan så man önskar man hade bättre telefon och visste allt om kameran. Min man har bättre kamera på sin så får i bästa fall ta den
  • Fri 9 Apr 2021 18:21
    #70
    Hokuspokusan skrev 2021-04-09 15:00:17 följande:

    Nån gång mellan 7-11 nu så det är lite diffust. Jag tänker inte att jag ska ta ut nåt i förskott utifall att jag inbillar mig. ????Får göra det! Blir o ta nytt imorgon eller om jag väntar till söndag.

    Nästan så man önskar man hade bättre telefon och visste allt om kameran. Min man har bättre kamera på sin så får i bästa fall ta den


    Ok! Då håller vi tummarna för starkare streck imorgon bitti!!!

    Min äl är seeeeeg. Märks att den är senare än vad den brukar, missfallet var ju ändå bara i 4+4 men jag borde haft den igår om det skulle vara på dag 14. Jag har dock rätt sekret och har haft i 3 dagar, det molar och värker i äggstockarna så jag känner ju att det är på gång. Men ingen glad gubbe på clearblue än. Så då hoppas jag den kommer på söndag! :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?