• Fri 26 Mar 2021 12:15
    19027 visningar
    1001 svar
    1001
    19027

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 11 Apr 2021 14:53
    #91
    +1
    Sopkvasten skrev 2021-04-11 09:33:42 följande:

    Ahh då är jag med! Alltaå, ma är så svekfullt. Man går och tror att man är gravid i flera veckor. Då får man ju hellre ett mf direkt... jag försöker tänka som du, att den bebisen som kommer är menad åt oss. Men då kommer ni köra på om ca en månad igen?


    Så snabbt dom på kvinnokliniken har godkänt oss att bli gravida så kommer vi köra på igen :) ska på hcg kontroll den 30/4 hoppas på att den är på 0 då jag den 1/4 hade bara hcg på 1.2 då. Så hcg har gått ner bra enligt gyn, behöver vara nere på 0 två månader i rad, efter det var det fritt fram igen. Det som känns bra är att vi troligen får ett tidigt vul för att se så graviditeten går som den ska :)
  • Sun 11 Apr 2021 15:25
    #92

    Jag plussade supersvagt några dagar innan BIM förra månaden och fortsatte testa påföljande dagar för att se om det stegrades. Tyvärr uteblev stegringen och på BIM+1 började jag blöda och tog ett digitalt test dagen därpå som var negativt. Vi blev gravida på fjärde försöket. Vi väntar inte på en mens först utan kör på ändå. Jag fyller snart 38, så det känns lite stressigt. Det skulle bli mitt andra barn och sambons första. Blev lämnad av mitt ex i bara två månader innan förlossningen för 4,5 år sedan efter 8 år tillsammans. Trodde aldrig jag skulle träffa en ny man, än mindre få fler barn. Vill så gärna få ett barn till, och jag hoppas att det inte är för sent.

  • Sun 11 Apr 2021 21:09
    #93

    Beklagar alla missfall som ni råkat ut för!

    Jag genomgick mitt första missfall i början av mars i vecka 12, det kändes hemskt att vara så nära den "säkra sidan" men snubbla på mållinjen, även om den säkra sidan inte alltid är så säker heller tyvärr.

    Jag hoppades innerligt att jag skulle bli gravid direkt igen, har läst mycket på FL att det ska vara så himla enkelt att bli gravid efter ett missfall! Men igår kom mensen, kanske lika bra det, då vet jag att kroppen är igång som den ska. Testade fortfarande svagt positivt häromdagen och tänkte ta ett nytt test när mensen är över för att vara säker på att alla hcg-hormoner är ute ur kroppen. Mensen var en vecka sen mot min vanliga cykel.

    Är det någon i tråden som blivit gravid på nytt igen än? Skummade bara igenom som hastigast!

  • Sun 11 Apr 2021 21:11
    #94
    Fiakakan skrev 2021-04-11 15:25:36 följande:

    Jag plussade supersvagt några dagar innan BIM förra månaden och fortsatte testa påföljande dagar för att se om det stegrades. Tyvärr uteblev stegringen och på BIM+1 började jag blöda och tog ett digitalt test dagen därpå som var negativt. Vi blev gravida på fjärde försöket. Vi väntar inte på en mens först utan kör på ändå. Jag fyller snart 38, så det känns lite stressigt. Det skulle bli mitt andra barn och sambons första. Blev lämnad av mitt ex i bara två månader innan förlossningen för 4,5 år sedan efter 8 år tillsammans. Trodde aldrig jag skulle träffa en ny man, än mindre få fler barn. Vill så gärna få ett barn till, och jag hoppas att det inte är för sent.


    Fy vilken otäck karl! Det verkar ha gått bra för dig ändå, starkt jobbat! Det sägs att det ska vara lättare att bli gravid nära inpå ett missfall pga gynnsam miljö i livmodern eller något liknande. Hoppas det tar sig!
  • Mon 12 Apr 2021 09:43
    #95

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.



    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.

  • Mon 12 Apr 2021 10:07
    #96
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Grattis!! Om du vet att du testat negativt efter ditt mf är det ju ingen tvekan!!!
  • Mon 12 Apr 2021 10:39
    #97
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Men ååååå!!! GRATTIS!!! Vad himla härligt! När blir bf? Shit vad kul och vad hoppfullt för alla här med trådens första graviditet efter missfall <3
  • Mon 12 Apr 2021 10:44
    #98
    senapp skrev 2021-04-12 10:07:33 följande:

    Grattis!! Om du vet att du testat negativt efter ditt mf är det ju ingen tvekan!!!


    Tack!!

    Japp! Har tagit 2 hcg tester som visat på normal nivå innan detta. Samt gjort olagliga grav tester som visat negativt innan hcg testerna.
    Sopkvasten skrev 2021-04-12 10:39:07 följande:

    Men ååååå!!! GRATTIS!!! Vad himla härligt! När blir bf? Shit vad kul och vad hoppfullt för alla här med trådens första graviditet efter missfall <3


    Tack!!

    Bf kommer ligga runt 12-15 December! Så som jag tidigare sagt, kommer jag satsa på julafton, bara för att.

    Nu hoppas jag den väljer att stanna också.

    Ja! Det finns hopp! Så nu håller jag tummarna för alla här inne! Det går!
  • Mon 12 Apr 2021 13:39
    #99
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Men ååh så underbart stort grattis <3
  • Mon 12 Apr 2021 13:49
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 10:44:43 följande:
    Tack!!

    Japp! Har tagit 2 hcg tester som visat på normal nivå innan detta. Samt gjort olagliga grav tester som visat negativt innan hcg testerna.
    Sopkvasten skrev 2021-04-12 10:39:07 följande:

    Men ååååå!!! GRATTIS!!! Vad himla härligt! När blir bf? Shit vad kul och vad hoppfullt för alla här med trådens första graviditet efter missfall <3


    Tack!!

    Bf kommer ligga runt 12-15 December! Så som jag tidigare sagt, kommer jag satsa på julafton, bara för att.

    Nu hoppas jag den väljer att stanna också.

    Ja! Det finns hopp! Så nu håller jag tummarna för alla här inne! Det går!
    Olagliga gravtester! Hehe. Men det borde ju nästan vara det att ta 100 st.. 

    Supergrattis till julbebisen, jag håller tummarna,
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?