• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18648 visningar
    1001 svar
    1001
    18648

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Mon 12 Apr 2021 13:52
    LinaJ87 skrev 2021-04-11 06:39:26 följande:

    Jag beklagar! Att behöva gå igenom det upprepade gånger måste vara fruktansvärt. Har ni påbörjat någon utredning om varför du får ma?


    Nä, vi har barn födda 16 och 18 helt komplikationsfria graviditeter så därav gör man ej utredning, haft två sena MA, av helt olika orsaker (ena pga bakterier och andra proppar I moderkakan) och nu senast bedömdes som ofostrig graviditet, enligt läkarna maximal otur vilket jag som ändå kan acceptera, men skulle väl dock ändå få kanske lämna lite prover osv men ej göra en hel omfattande utredning, vilket jag kan förstå, tror ändå på något vis att vi inte har något "fel" utan jäkligt otur bara, jag har varit gravid förr där jag gjort abort osv, så allt som allt varit gravid 8 gånger, så kan Lixom acceptera ett tidigt mf/ofostrig graviditet på så många graviditeter, hoppas ju såklart nu att nästa gång går vägen. Känns ju dock som sjuk otur att man får två sena ma I rad men eftersom att dom hade olika orsaker så känns de ju som ren otur.
  • Mon 12 Apr 2021 14:20
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Grattis! Vad roligt med ett plus och vilken fin julklapp
  • Mon 12 Apr 2021 16:00
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Åh men fiiint, grattis!! Håller tummarna för att allt rullar på som det ska. Har du några barn sen tidigare? Haha låter inte som att du har lust att fira jul i år alltså, du vill hellre föda barn, vore coolt med en julaftonsbebis!
  • Mon 12 Apr 2021 19:23
    senapp skrev 2021-04-12 13:49:41 följande:

    Olagliga gravtester! Hehe. Men det borde ju nästan vara det att ta 100 st.. 

    Supergrattis till julbebisen, jag håller tummarna,


    Tack!

    hahah men herregud. Olagliga.. otagliga skulle det va xD
    Bebis2021 skrev 2021-04-12 13:39:53 följande:

    Men ååh så underbart stort grattis <3


    Tack!
    Fiakakan skrev 2021-04-12 14:20:25 följande:

    Grattis! Vad roligt med ett plus och vilken fin julklapp


    Tack! Ja! Beräknat mellan 12-16 December så det kan nog gått o väl bli julafton :D
    September1518 skrev 2021-04-12 16:00:38 följande:

    Åh men fiiint, grattis!! Håller tummarna för att allt rullar på som det ska. Har du några barn sen tidigare? Haha låter inte som att du har lust att fira jul i år alltså, du vill hellre föda barn, vore coolt med en julaftonsbebis!


    Tack!!

    Det gör jag med, alla tummar o tår.

    Jag har en son som blev 8 nu i mars :) jag va gravid på jul sist med han. Det hade vart lite annorlunda, inte så kul när den väl fyller 15, 16, 18, 20.. men det kan den inte bestämma haha.

    Ja, jul kan va lite påtvingat. Mysigt, men påtvingat och är ofta stressad dagen igenom. Har sonen bara varannan jul också så man "får passa på" kanske när han inte är hos mig detta året :)
  • Mon 12 Apr 2021 20:13
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 19:23:55 följande:
    Tack!

    hahah men herregud. Olagliga.. otagliga skulle det va xD
    Bebis2021 skrev 2021-04-12 13:39:53 följande:

    Men ååh så underbart stort grattis <3


    Tack!Tack! Ja! Beräknat mellan 12-16 December så det kan nog gått o väl bli julafton :D
    September1518 skrev 2021-04-12 16:00:38 följande:

    Åh men fiiint, grattis!! Håller tummarna för att allt rullar på som det ska. Har du några barn sen tidigare? Haha låter inte som att du har lust att fira jul i år alltså, du vill hellre föda barn, vore coolt med en julaftonsbebis!


    Tack!!

    Det gör jag med, alla tummar o tår.

    Jag har en son som blev 8 nu i mars :) jag va gravid på jul sist med han. Det hade vart lite annorlunda, inte så kul när den väl fyller 15, 16, 18, 20.. men det kan den inte bestämma haha.

    Ja, jul kan va lite påtvingat. Mysigt, men påtvingat och är ofta stressad dagen igenom. Har sonen bara varannan jul också så man "får passa på" kanske när han inte är hos mig detta året :)
    Spännande, då räknas du som förstagångsföderska så då kan du absolut ha "tur" och gå över tiden! Gjorde du det med din son?

    Ja visst är det så med julen, en enda lång dag proppad med stress men så underbart roligt samtidigt! Haha smart att passa på i år! Vill ni ta reda på kön?
  • Mon 12 Apr 2021 20:58
    Hokuspokusan skrev 2021-04-12 09:43:34 följande:

    Hej o välkomna, alla nytillkomna i tråden. Beklagar verkligen era mf/ma. Håller tummarna för er alla att er ÄL kommer igång snart, och att ni mår bra.

    Min mens enligt cykeln är ~3 dagar sen. (Skulle kommit mellan 7-11 mars) försökte direkt på äl efter mitt mf.

    Haft molvärk, mindre aptit, illamående och trött. Så trött.

    I fredags o lördags blev det jättesvaga streck.

    Tog idag ett test och detta är resultatet.

    Nu hoppas jag att denna vill stanna och gå lite över tiden och komma ut på julafton. ????

    Kommer göra ett digitalt senare i veckan. Jag är fortfarande osäker och vill kanske inte tro det är sant.


    Grattis! Så mysigt med en decemberbebis. <3
  • Mon 12 Apr 2021 21:04
    Bebis2021 skrev 2021-04-12 13:52:12 följande:

    Nä, vi har barn födda 16 och 18 helt komplikationsfria graviditeter så därav gör man ej utredning, haft två sena MA, av helt olika orsaker (ena pga bakterier och andra proppar I moderkakan) och nu senast bedömdes som ofostrig graviditet, enligt läkarna maximal otur vilket jag som ändå kan acceptera, men skulle väl dock ändå få kanske lämna lite prover osv men ej göra en hel omfattande utredning, vilket jag kan förstå, tror ändå på något vis att vi inte har något "fel" utan jäkligt otur bara, jag har varit gravid förr där jag gjort abort osv, så allt som allt varit gravid 8 gånger, så kan Lixom acceptera ett tidigt mf/ofostrig graviditet på så många graviditeter, hoppas ju såklart nu att nästa gång går vägen. Känns ju dock som sjuk otur att man får två sena ma I rad men eftersom att dom hade olika orsaker så känns de ju som ren otur.


    Men om du vet anledning till dina ma så tänker jag att man ändå utrett till viss del...? Verkligen max otur! Skönt att du kan ta det hela med ro. Inte lätt att tänka så logiskt alla gånger. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång!
  • Mon 12 Apr 2021 21:59

    Hej tjejer!
    Idag var jag på vul, en privat tid som jag bokat sedan länge. Ville ha en check eftersom jag har spottings innan mens varje månad. 

    Allt såg "mycket bra och homogent" ut, sa läkaren. Hade ägglossning igår. Slemhinnan var 11 mm idag och förhoppningsvis har vi goda chanser att det tar sig :) 

    Idag känner jag kramper i äggledaren när ägget transporteras mot livmodern. Det gjorde jag förra månaden också...  

    Spännande! Och nu är det bara den trista väntan till bim :)

  • Tue 13 Apr 2021 08:10
    LinaJ87 skrev 2021-04-12 21:04:31 följande:

    Men om du vet anledning till dina ma så tänker jag att man ändå utrett till viss del...? Verkligen max otur! Skönt att du kan ta det hela med ro. Inte lätt att tänka så logiskt alla gånger. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång!


    Ja fast anledning har ju varit en bakterie som man ofta har vid uvi samt andra gången blodproppar, det är ju ingen utredning på mig utan de skedde obduktion av foster och moderkakan, där inga andra avvikelser eller fel hittades, en missfallsutredning gör man ju på föräldrarna och ser om man har avvikelser som kanske gör att de blir ma/mf. Eftersom jag så nyligt har haft två komplikationsfria graviditeter är de rätt låga odds på att jag har några avvikelser helt enkelt.
  • Tue 13 Apr 2021 10:45
    September1518 skrev 2021-04-12 20:13:44 följande:

    Spännande, då räknas du som förstagångsföderska så då kan du absolut ha "tur" och gå över tiden! Gjorde du det med din son?

    Ja visst är det så med julen, en enda lång dag proppad med stress men så underbart roligt samtidigt! Haha smart att passa på i år! Vill ni ta reda på kön?


    Det är så mycket nytt sen 8 år tillbaka har jag märkt. Eller inte mycket menen del iallafall. Å andra sidan så.kommer man inte ihåg allt man gjorde för 8 år sedan.

    Gick över 15 dagar, blev igångsatt då det inte startat och jag hade inget fostervatten kvar. Fick två doser, sen 28 timmar senare blev det tillslut akutsnitt. Så just den biten, hoppas jag att jag slipper, då det blev komplikationer för sonen och vi hamnade på neo i ca 1 månad.

    Julen är skräckblandad förtjusning, kan man säga så? Haha. Inte jätte hemsk, mysigt men stressigt. :D

    Jag kommer vilja veta. Har inte frågat min sambo än, men det kommer jag nog vilja :D
    LinaJ87 skrev 2021-04-12 20:58:10 följande:

    Grattis! Så mysigt med en decemberbebis. <3


    Tack! Jaa! Kanske inte som vi alltid tänkt oss men precis lika välkommet!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?