• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18597 visningar
    1001 svar
    1001
    18597

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Thu 15 Apr 2021 11:50
    Sopkvasten skrev 2021-04-15 11:06:36 följande:
    Spännande! Precis som jag! Jag började blöda torsdagen den 25 mars. Hade ägglossning 17 dagar senare, i söndags. Räknar bim två veckor framåt från det. Har också stora förhoppningar eftersom jag vanligtvis blir gravid lätt. Måste försöka ställa in mig på att det inte tagit sig tror jag så jag inte blir för besviken.

    Haha. Ja det är hCG 10. Jag tycker cb Early har såna tydliga torkstreck så typ alla tror ju att det är positivt fast det inte är det. Graviditetskollen och rfsu har sånt dåligt fönster så för att kunna se tidigt behöver man ju i princip bryta upp testet för att se linjen, och det ska man ju inte göra. Sååå. Predictor Early visar klart och tydligt, röd färg, syns bra genom rutan Osv. Haha.
    Men otroligt vad synkade cykler vi verkar ha!

    Perfekt med någon som testat sig igenom utbudet! Hehe. Nu beställer jag.. Ska bli spännande att följas åt i detta.
  • Thu 15 Apr 2021 15:29

    Åh vad spännande! Håller verkligen tummarna ???? ni får berätta hur det har gått.

    Själv vet jag inte när min bim är eftersom jag inte vet när exakt min ÄL var ???????????.

  • Thu 15 Apr 2021 15:30

    Skulle såklart vara emojis men det går inte så det blev frågetecken. Haha :D

  • Thu 15 Apr 2021 16:54
    Sellcarro skrev 2021-04-15 11:02:31 följande:

    Förhoppningsvis bara två gånger till :) ska dit den 30/4 och troligen slutet på Maj blir sista gången om hcg är nere på 0 :) men I och med att detta missfall blev tidigare än mitt MA så känns kroppen mer återställd denna gång än förra så jag tror att mina värden redan är nere på 0 :) i och med när jag tog blodprov den 1/4 och då låg hcg på 1.2. Förra gången så tid det tid och jag han bli gravid innan hcg var nere på 0. Det därför dom vill att jag ska vänta med att gravid så vi vet att kroppen är helt återställd :)


    Ahh, ok. Hur sysselsätter du dig nu då i två månader? Klarar du av att slappna av och låta bli att tänka så mycket på att bli gravid/bebisar?
  • Thu 15 Apr 2021 16:54
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-15 15:29:09 följande:

    Åh vad spännande! Håller verkligen tummarna ???? ni får berätta hur det har gått.

    Själv vet jag inte när min bim är eftersom jag inte vet när exakt min ÄL var ???????????.


    Men drygt! Har du inte ens en aning om när äl var?
  • Thu 15 Apr 2021 17:17
    Sopkvasten skrev 2021-04-15 16:54:51 följande:

    Men drygt! Har du inte ens en aning om när äl var?


    Jo jag vet ju att jag var på VUL den 6e april och då hade jag två äggblåsor, en på 10 mm och en på 25mm. Sen vet man inte om de har släppt och när. Men om de har släppt så var det någon gång förra veckan ju, till och med söndag mös vi på ju. Så nu får vi se om ÄL har varit
  • Thu 15 Apr 2021 17:17
    Sopkvasten skrev 2021-04-15 16:54:51 följande:

    Men drygt! Har du inte ens en aning om när äl var?


    Jo jag vet ju att jag var på VUL den 6e april och då hade jag två äggblåsor, en på 10 mm och en på 25mm. Sen vet man inte om de har släppt och när. Men om de har släppt så var det någon gång förra veckan ju, till och med söndag mös vi på ju. Så nu får vi se om ÄL har varit
  • Thu 15 Apr 2021 18:23

    Hoppar in i tråden!

    24 år, 3 missfall i bagaget (varav ett var utomkveds). Första missfallet skedde i v.13, var då gravid med tvillingar. Andra missfallet i v.5-6. Och min senaste graviditet visade sig vara ett utomkveds, fick då operera bort min högra äggledare. Alla graviditeter skedde inom loppet av 10 mån. Nu har det stått ganska still, vi har försökt i 7 månader men inget plus ännu :(

    Har även fått göra en utredning med diverse prover och gynundersökningar men allt ser bra ut, bara den berömda oturen i livets lotteri som doktorn sa.. längtar så efter ett plus men börjar tappa hoppet.

  • Thu 15 Apr 2021 18:38
    Sopkvasten skrev 2021-04-15 16:54:10 följande:

    Ahh, ok. Hur sysselsätter du dig nu då i två månader? Klarar du av att slappna av och låta bli att tänka så mycket på att bli gravid/bebisar?


    Jadu det är en bra fråga, kommer väl slappna av och ta det lugnt. Men kommer fortsätta kolla ägglossning och så då man gjort det ett år och svårt att sluta. Men det är ju svårt att sluta tänka på att vi inte har en liten här hemma då man ska bli faster dom närmsta dagarna. Men hoppas dessa två månader går fort :)
  • Thu 15 Apr 2021 22:01
    Sopkvasten skrev 2021-04-14 10:08:04 följande:

    Jaha ok! Det beror ju helt på när ägget fäster och börjar producera hCG. Vilket är allt mellan 5-10 dagar, det är ju därför folk plussar på olika :)


    Ah just det ja! Får vänta och se helt enkelt!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?