• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18642 visningar
    1001 svar
    1001
    18642

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 16 Apr 2021 08:06
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-15 17:17:09 följande:

    Jo jag vet ju att jag var på VUL den 6e april och då hade jag två äggblåsor, en på 10 mm och en på 25mm. Sen vet man inte om de har släppt och när. Men om de har släppt så var det någon gång förra veckan ju, till och med söndag mös vi på ju. Så nu får vi se om ÄL har varit


    Ja just det! Alltså, den på 25 måste ju ha släppt! När den var så stor. Ska blåhålla tummarna!
  • Fri 16 Apr 2021 08:09
    Linafs skrev 2021-04-15 18:23:14 följande:

    Hoppar in i tråden!

    24 år, 3 missfall i bagaget (varav ett var utomkveds). Första missfallet skedde i v.13, var då gravid med tvillingar. Andra missfallet i v.5-6. Och min senaste graviditet visade sig vara ett utomkveds, fick då operera bort min högra äggledare. Alla graviditeter skedde inom loppet av 10 mån. Nu har det stått ganska still, vi har försökt i 7 månader men inget plus ännu :(

    Har även fått göra en utredning med diverse prover och gynundersökningar men allt ser bra ut, bara den berömda oturen i livets lotteri som doktorn sa.. längtar så efter ett plus men börjar tappa hoppet.


    Välkommen! Och jag beklagar er maximala otur! :( det måste ha varit hemskt ledsamt och oroligt <3 vad skönt att de redan tagit prover och sett att inget är fel. Nu får det lov att bli eran tur! Har ni kontakt med gyn eller så? När har du bim?
  • Fri 16 Apr 2021 08:11
    Sellcarro skrev 2021-04-15 18:38:52 följande:

    Jadu det är en bra fråga, kommer väl slappna av och ta det lugnt. Men kommer fortsätta kolla ägglossning och så då man gjort det ett år och svårt att sluta. Men det är ju svårt att sluta tänka på att vi inte har en liten här hemma då man ska bli faster dom närmsta dagarna. Men hoppas dessa två månader går fort :)


    Bra att du kommer kunna slappna av <3 om man nu behöver vänta så är det väl åtminstone rätt tid på året att göra det. Underbart väder och hopp i luften :)
  • Fri 16 Apr 2021 09:40

    Någon som tempar och tidigare (eller nu) märkt av en implantationsdipp? Vore ju coolt att se det på kurvan!

  • Fri 16 Apr 2021 09:48
    senapp skrev 2021-04-16 09:40:44 följande:

    Någon som tempar och tidigare (eller nu) märkt av en implantationsdipp? Vore ju coolt att se det på kurvan!


  • Fri 16 Apr 2021 09:51

    [quote=81071393][quote-nick]Mizzi26 skrev 2021-04-16 09:48:46 följande:[/quote-nick][/quote]

    Gick inte att skriva så fick dela upp det :)

    Det där är min förra cykel som slutade i ett missfall.

    Men fick en dipp och då stack det i vänster sida lågt i livmodern. Dagen efter började gravidsymtomenn och jag kände mig gravid långt innan pluset kom.

    Fick missfall i vecka 6.

    Denna nu är det likadant förutom att jag inte tempar. Men känns som att jag bara går och väntar på att pluset ska bli synligt på stickan. Jag har exakt samma symtom som sist.

  • Fri 16 Apr 2021 09:59

    Så spännande!! Är dippen alltså 16/2?? Och ÄL typ 8/2? Eller läser jag fel? 

  • Fri 16 Apr 2021 10:07
    senapp skrev 2021-04-16 09:59:14 följande:

    Så spännande!! Är dippen alltså 16/2?? Och ÄL typ 8/2? Eller läser jag fel? 


    Äl var 9e februari och dippen den 16e :)

    Minns att jag satt den 14e när jag började känna stickandet i livmodern och tänkte att oj är jag en av dom få som kan känna när ägget fäster kanske. Sen stack det till den 16e sent på kvällen.

    Testade positivt den 24e men kände mig ju gravid redan efter dippen. Väldigt ömma bröst och ådrorna var väldigt synliga och kände mig sjuk varje kväll.
  • Fri 16 Apr 2021 10:18
    Mizzi26 skrev 2021-04-16 10:07:17 följande:
    Äl var 9e februari och dippen den 16e :)

    Minns att jag satt den 14e när jag började känna stickandet i livmodern och tänkte att oj är jag en av dom få som kan känna när ägget fäster kanske. Sen stack det till den 16e sent på kvällen.

    Testade positivt den 24e men kände mig ju gravid redan efter dippen. Väldigt ömma bröst och ådrorna var väldigt synliga och kände mig sjuk varje kväll.
    Så sjukt häftigt att få känna det!! Håller tummarna för dig. Var är du i din cykel nu?
  • Fri 16 Apr 2021 10:54
    Sopkvasten skrev 2021-04-16 08:09:06 följande:

    Välkommen! Och jag beklagar er maximala otur! :( det måste ha varit hemskt ledsamt och oroligt <3 vad skönt att de redan tagit prover och sett att inget är fel. Nu får det lov att bli eran tur! Har ni kontakt med gyn eller så? När har du bim?


    Tack! ???????? Vi får hoppas! Senast jag hade kontakt var det med fertilitetskliniken (då jag/vi gjorde alla prover). Vi skulle höra av oss i sep/okt igen för att få påbörja ivf då det gått strax över 1 år då. Denna månaden har jag bim 21/4. Känner mig dock väldigt ?ogravid? :( brukar ha en magkänsla när jag väl plussar.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?