• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18641 visningar
    1001 svar
    1001
    18641

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 16 Apr 2021 10:54

    Råkade lägga in en emoji, därav alla frågetecken haha..

  • Fri 16 Apr 2021 12:30
    senapp skrev 2021-04-16 10:18:35 följande:

    Så sjukt häftigt att få känna det!! Håller tummarna för dig. Var är du i din cykel nu?


    Jag har bim på tisdag så tänkte ta ett tidigt test imorgon och sen vänta till tisdag :)
  • Fri 16 Apr 2021 14:04
    Sopkvasten skrev 2021-04-16 08:11:54 följande:

    Bra att du kommer kunna slappna av <3 om man nu behöver vänta så är det väl åtminstone rätt tid på året att göra det. Underbart väder och hopp i luften :)


    Jamen precis :) skönt att solen och värmen äntligen börja komma :) så kanske man hinner köra lite motorcykel innan det är dags att ställa den åt sidan och ruva ett litet barn :)
  • Sat 17 Apr 2021 15:30

    Det är en lång väntan på BIM. Jag fick positivt utslag på äl-stickan i onsdags 14 april. Tänkte ta ett gravtest den 25e, för jag har tidigare plussat på äl+10. Går och känner efter minsta symptom. Tycker att jag har metallsmak i munnen sedan igår, men det kanske är lite tidigt för att känna något?

  • Sat 17 Apr 2021 16:02
    Fiakakan skrev 2021-04-17 15:30:51 följande:

    Det är en lång väntan på BIM. Jag fick positivt utslag på äl-stickan i onsdags 14 april. Tänkte ta ett gravtest den 25e, för jag har tidigare plussat på äl+10. Går och känner efter minsta symptom. Tycker att jag har metallsmak i munnen sedan igår, men det kanske är lite tidigt för att känna något?


    En oändlig väntan! Min äl är äntligen här, gissar på måndag, och jag har blivit sjuk. Ordentligt sjuk. :( usel toning!

    Tveksamt om man kan känna något innan ägget fäst i livmodern, vilket det ju borde göra i början av nästa vecka. När har du BIM?
  • Sat 17 Apr 2021 20:23
    LinaJ87 skrev 2021-04-17 16:02:49 följande:

    En oändlig väntan! Min äl är äntligen här, gissar på måndag, och jag har blivit sjuk. Ordentligt sjuk. :( usel toning!

    Tveksamt om man kan känna något innan ägget fäst i livmodern, vilket det ju borde göra i början av nästa vecka. När har du BIM?


    Jag vet inte riktigt när BIM är eftersom jag inte har haft någon mens efter missfallet, men kanske 28 april.
  • Sat 17 Apr 2021 22:43
    Mizzi26 skrev 2021-04-16 12:30:52 följande:

    Jag har bim på tisdag så tänkte ta ett tidigt test imorgon och sen vänta till tisdag :)


    Testade du imorse? Hur gick det?
  • Sun 18 Apr 2021 07:29

    I fredags hade jag rätt ont i magen. Tror ägget fäste då. På dag fem efter ägglossning. Igår hade jag liiiiite ljusbrun flytning (ursäkta info).

    Tog ett test mest på skoj idag och var förberedd på negativt. Men jag har fått positivt väldigt tidigt förut. Och nog tusan är detta ett svagt positivt? 7 dagar efter äl, 7 dagar innan bim.

  • Sun 18 Apr 2021 07:46
    Fiakakan skrev 2021-04-17 20:23:28 följande:

    Jag vet inte riktigt när BIM är eftersom jag inte har haft någon mens efter missfallet, men kanske 28 april.


    Okej. Hade själv ett tidigt missfall i början av månaden. Valt att räkna det som mens och beräknar BIM till den 29 tror jag.
  • Sun 18 Apr 2021 08:04
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 07:29:09 följande:

    I fredags hade jag rätt ont i magen. Tror ägget fäste då. På dag fem efter ägglossning. Igår hade jag liiiiite ljusbrun flytning (ursäkta info).

    Tog ett test mest på skoj idag och var förberedd på negativt. Men jag har fått positivt väldigt tidigt förut. Och nog tusan är detta ett svagt positivt? 7 dagar efter äl, 7 dagar innan bim.


    Jag ser det!! Håller alla tummar och tår att det går vägen :)

    Själv testade jag neg igår morse (bim-5), kan ha varit tidigt också men har haft tidigt utslag i tidigare graviditeter. Reagerade dock på att jag inte ville ha alkohol alls igår, fick i mig ett halvt glas champagne och resten smakade skit. Sitter säkert bara i huvudet men ska ta ett till om några dagar.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?