• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18695 visningar
    1001 svar
    1001
    18695

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 18 Apr 2021 08:07
    Linafs skrev 2021-04-18 08:04:41 följande:
    Jag ser det!! Håller alla tummar och tår att det går vägen :)

    Själv testade jag neg igår morse (bim-5), kan ha varit tidigt också men har haft tidigt utslag i tidigare graviditeter. Reagerade dock på att jag inte ville ha alkohol alls igår, fick i mig ett halvt glas champagne och resten smakade skit. Sitter säkert bara i huvudet men ska ta ett till om några dagar.
    Tack för tummarna och tårna! Blir ju glad men kommer inte ropa hej förrän efter bim och utan blödningar. Oj! Det brukar ju vara ett symptom om något! Allt beror ju på när ägget fäster så att hormon börjar produceras. Med min minsting så fick jag inte positivt förrän bim-2. Så det kan ju vara helt olika. Håller tummarna för dig!
  • Sun 18 Apr 2021 08:24
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 07:29:09 följande:

    I fredags hade jag rätt ont i magen. Tror ägget fäste då. På dag fem efter ägglossning. Igår hade jag liiiiite ljusbrun flytning (ursäkta info).

    Tog ett test mest på skoj idag och var förberedd på negativt. Men jag har fått positivt väldigt tidigt förut. Och nog tusan är detta ett svagt positivt? 7 dagar efter äl, 7 dagar innan bim.


    Åh jag ser det !! Rätt tydligt streck för o vara 7 dagar före bim. Håller tummarna:). Hur har dina dagar efter ÄL varit med symptom? Ömma bröst , annorlunda flytningar eller illamående ?
  • Sun 18 Apr 2021 08:49
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-18 08:24:44 följande:
    Åh jag ser det !! Rätt tydligt streck för o vara 7 dagar före bim. Håller tummarna:). Hur har dina dagar efter ÄL varit med symptom? Ömma bröst , annorlunda flytningar eller illamående ?
    Eller hur, faktiskt rätt tydligt! Hmmm. Inga direkta symptom alls. Förutom molvärk och att jag nog kände ägget fästa. Som hugg/stick rakt i livmodern. Och igår en superljus brun flytning (gammalt blod) som möjligtvis kan vara en nidblödning då. 

    Mina första tecken brukar vara att jag blir galet arg direkt och har lätt till tårar. Dvs dålig känsloreglering ;) Efter Bim lär väl symptomen komma antar jag. Är ju så tidigt så jag vågar inte slappna av ännu :)
  • Sun 18 Apr 2021 10:31
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 07:29:09 följande:

    I fredags hade jag rätt ont i magen. Tror ägget fäste då. På dag fem efter ägglossning. Igår hade jag liiiiite ljusbrun flytning (ursäkta info).

    Tog ett test mest på skoj idag och var förberedd på negativt. Men jag har fått positivt väldigt tidigt förut. Och nog tusan är detta ett svagt positivt? 7 dagar efter äl, 7 dagar innan bim.


    Tycker mig absolut se något! :D Hoppas på ett riktigt tydligt plus på BIM <3
  • Sun 18 Apr 2021 10:37
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 10:31:13 följande:

    Tycker mig absolut se något! :D Hoppas på ett riktigt tydligt plus på BIM <3


    Jaa :) och hoppas på ett för dig några dagar senare! :)
  • Sun 18 Apr 2021 10:45
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 10:37:31 följande:

    Jaa :) och hoppas på ett för dig några dagar senare! :)


    Tack! Hoppas på en implantationsdipp nästa helg och ett plus veckan därpå. :)

    Du måste ha bf precis kring nyår?
  • Sun 18 Apr 2021 10:57
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 08:07:53 följande:

    Tack för tummarna och tårna! Blir ju glad men kommer inte ropa hej förrän efter bim och utan blödningar. Oj! Det brukar ju vara ett symptom om något! Allt beror ju på när ägget fäster så att hormon börjar produceras. Med min minsting så fick jag inte positivt förrän bim-2. Så det kan ju vara helt olika. Håller tummarna för dig!


    Idag har jag fått så konstiga flytningar.. brukar ha tunna mjölkiga flytningar innan mens. Men denna gången är det tjocka, slemmiga lite gul/vita flytningar? Påminner mer om de flytningar man har vid ägglossning i sekret-tjockhet. Någon som har erfarenhet av detta? Luktar inget. Börjar misstänka att jag kanske testade för tidigt ändå..
  • Sun 18 Apr 2021 14:22
    Linafs skrev 2021-04-18 10:57:56 följande:

    Idag har jag fått så konstiga flytningar.. brukar ha tunna mjölkiga flytningar innan mens. Men denna gången är det tjocka, slemmiga lite gul/vita flytningar? Påminner mer om de flytningar man har vid ägglossning i sekret-tjockhet. Någon som har erfarenhet av detta? Luktar inget. Börjar misstänka att jag kanske testade för tidigt ändå..


    Jag hade ägglossningsfllytningar när jag blev gravid innan jag plussade, snigelslem typ. Så det låter lovande för din del. Håller tummarna !
  • Sun 18 Apr 2021 14:36
    senapp skrev 2021-04-17 22:43:54 följande:

    Testade du imorse? Hur gick det?


    Testade igår med ett tidigt & det var negativt. Imorse fick jag spottings vilket jag aldrig får. Väntar bara på att det ska dra igång. Måste haft ännu tidigare äl än jag trodde. Nu ska jag börja tempa igen så jag har stenkoll för denna cykel var inte rolig... haha.
  • Sun 18 Apr 2021 15:54
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-18 14:22:13 följande:

    Jag hade ägglossningsfllytningar när jag blev gravid innan jag plussade, snigelslem typ. Så det låter lovande för din del. Håller tummarna !


    Håller tummarna! Tänker vänta tills bim som är den 22/4 innan jag testar nu igen, läs: ska försöka hålla mig till bim... började bli öm i bröstvårtorna idag också.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?