• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18671 visningar
    1001 svar
    1001
    18671

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 18 Apr 2021 17:05
    Linafs skrev 2021-04-18 15:54:33 följande:

    Håller tummarna! Tänker vänta tills bim som är den 22/4 innan jag testar nu igen, läs: ska försöka hålla mig till bim... började bli öm i bröstvårtorna idag också.


    Alltså denna väntan! Torsdag är ju en evighet bort.

    För att inte tala om veckan därefter (för min del). Tacksam över att mitt jobb håller mig sysselsatt, även om det är minst sagt gynrelaterat... Men nu har jag legat sjuk och då har tankarna haft massiv med tid att tänka, fundera och drömma.
  • Sun 18 Apr 2021 18:06
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 10:45:20 följande:
    Tack! Hoppas på en implantationsdipp nästa helg och ett plus veckan därpå. :)

    Du måste ha bf precis kring nyår?
    Ahh, du kör med NC? Jag har aldrig gjort det, men det verkar sjukt spännande! Yes, bf blir den 2 januari 2022. Om det håller i sig. 
  • Sun 18 Apr 2021 18:22
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 18:06:57 följande:

    Ahh, du kör med NC? Jag har aldrig gjort det, men det verkar sjukt spännande! Yes, bf blir den 2 januari 2022. Om det håller i sig. 


    Ja, tycker det är ett bra sätt att hålla koll på.

    Åh, spännande! Om vi lyckas få till det denna månaden är bf 6 januari. Hade varit så kul att få fortsätta följas åt. Håller tummar och tår!
  • Sun 18 Apr 2021 19:03
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 18:22:09 följande:
    Ja, tycker det är ett bra sätt att hålla koll på.

    Åh, spännande! Om vi lyckas få till det denna månaden är bf 6 januari. Hade varit så kul att få fortsätta följas åt. Håller tummar och tår!
    Jaa, ååå vad jag hoppas det! Kanske starta någon lite mindre facebookgrupp eller så, istället för en sån med flera 100 i. Hoppas!! 
  • Sun 18 Apr 2021 19:10
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 17:05:22 följande:

    Alltså denna väntan! Torsdag är ju en evighet bort.

    För att inte tala om veckan därefter (för min del). Tacksam över att mitt jobb håller mig sysselsatt, även om det är minst sagt gynrelaterat... Men nu har jag legat sjuk och då har tankarna haft massiv med tid att tänka, fundera och drömma.


    Ja denna, vad det känns som, eviga väntan och förhoppningar.. ja man får vara tacksam över när man har något att skildra tankarna åt istället men det är ju svårt ibland. Första tiden vi försökte kretsade ju allt kring: tänk om det blir ett plus. Åt kost som om jag kunde vara gravid, undvek allt som kunde vara en risk om jag var gravid osv. Men det blev också ett sätt att sluta leva lite på. Så nu har jag börjat återgå till det normala och ett tankesätt om att händer det så händer det.
  • Sun 18 Apr 2021 19:17
    +1
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 07:29:09 följande:

    I fredags hade jag rätt ont i magen. Tror ägget fäste då. På dag fem efter ägglossning. Igår hade jag liiiiite ljusbrun flytning (ursäkta info).

    Tog ett test mest på skoj idag och var förberedd på negativt. Men jag har fått positivt väldigt tidigt förut. Och nog tusan är detta ett svagt positivt? 7 dagar efter äl, 7 dagar innan bim.


    Men hallå!! Jag ser ett också!! Svagt, men nog ser jag ett! Hoppas på starkt streck på BIM! <3
  • Sun 18 Apr 2021 19:46
    Sopkvasten skrev 2021-04-18 19:03:33 följande:

    Jaa, ååå vad jag hoppas det! Kanske starta någon lite mindre facebookgrupp eller så, istället för en sån med flera 100 i. Hoppas!! 


    Det hade varit super! Hoppas hoppas! :)
  • Sun 18 Apr 2021 19:51
    Linafs skrev 2021-04-18 19:10:48 följande:

    Ja denna, vad det känns som, eviga väntan och förhoppningar.. ja man får vara tacksam över när man har något att skildra tankarna åt istället men det är ju svårt ibland. Första tiden vi försökte kretsade ju allt kring: tänk om det blir ett plus. Åt kost som om jag kunde vara gravid, undvek allt som kunde vara en risk om jag var gravid osv. Men det blev också ett sätt att sluta leva lite på. Så nu har jag börjat återgå till det normala och ett tankesätt om att händer det så händer det.


    Första? Andra? Tredje? Fjärde barnet? Har ett och då tänkte jag på att bli gravid konstant. Som tur var blev jag gravid direkt efter missfallet (då jag blivit gravid så fort vi börjat försöka). Denna gången är jag ändå lugnare. Inte lika upprörd/förstörd av missfallet denna gången och har en något annan vardag att fokusera på. Fortfarande fokuserad på att bli gravid, men denna gång med tanken att blir det inte denna månaden så är det bara att försöka nästa.
  • Sun 18 Apr 2021 20:22
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 19:51:39 följande:

    Första? Andra? Tredje? Fjärde barnet? Har ett och då tänkte jag på att bli gravid konstant. Som tur var blev jag gravid direkt efter missfallet (då jag blivit gravid så fort vi börjat försöka). Denna gången är jag ändå lugnare. Inte lika upprörd/förstörd av missfallet denna gången och har en något annan vardag att fokusera på. Fortfarande fokuserad på att bli gravid, men denna gång med tanken att blir det inte denna månaden så är det bara att försöka nästa.


    Försöker lyckas med första barnet men tre graviditeter i bagaget som inte gått väl :( 2 missfall och ett utomhavandeskap. Så vet ju hur det känns när jag väl är gravid relativt väl, därav känner jag efter extra mycket varje månad. Alla mina tidigare graviditeter skedde inom loppet av 10 mån. Nu har vi försökt med att lyckas med en i snart 7 mån.. vet inte riktigt vad som skedde med fertiliteten jag hade innan men den verkar mindre.
  • Mon 19 Apr 2021 07:13
    Linafs skrev 2021-04-18 20:22:16 följande:

    Försöker lyckas med första barnet men tre graviditeter i bagaget som inte gått väl :( 2 missfall och ett utomhavandeskap. Så vet ju hur det känns när jag väl är gravid relativt väl, därav känner jag efter extra mycket varje månad. Alla mina tidigare graviditeter skedde inom loppet av 10 mån. Nu har vi försökt med att lyckas med en i snart 7 mån.. vet inte riktigt vad som skedde med fertiliteten jag hade innan men den verkar mindre.


    Jag beklagar! Vet att missfall är vanligt, men att behöva gå igenom så många är verkligen orättvist. Gissar på att gyn redan kollat upp t ex din ämnesomsättning?

    Hoppas verkligen det är denna månaden du plussar med en graviditet som går hela vägen. <3
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?