• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18594 visningar
    1001 svar
    1001
    18594

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 21 Apr 2021 07:16
    LinaJ87 skrev 2021-04-21 06:38:59 följande:

    Grattis!!! När är bf?


    Tack! Den 2 januari! Har gått över några dagar med de andra två barnen så jag hoppas att allt kommer gå bra nu och att vi får en frisk bebis i början av januari <3
  • Wed 21 Apr 2021 07:39

    Det gick dåligt för mig med. Fick mens på ÄL+7. Har någon erfarenhet att kort lutealfas eller att förlänga lutealfasen? Är ju inte möjligt att bli gravid annars 

  • Wed 21 Apr 2021 07:49
    senapp skrev 2021-04-21 07:39:02 följande:

    Det gick dåligt för mig med. Fick mens på ÄL+7. Har någon erfarenhet att kort lutealfas eller att förlänga lutealfasen? Är ju inte möjligt att bli gravid annars 


    Är du säker på att det är mens då? Brukar du få mens så tidigt? Skulle råda dig att boka ett gyn-besök. Jag bokade ett privat för några veckor sen. Värt pengarna att få prata med en expert som gör vul. De ser ju direkt eller hör om det borde kollas upp vidare eller så.
  • Wed 21 Apr 2021 07:58
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 07:49:00 följande:
    Är du säker på att det är mens då? Brukar du få mens så tidigt? Skulle råda dig att boka ett gyn-besök. Jag bokade ett privat för några veckor sen. Värt pengarna att få prata med en expert som gör vul. De ser ju direkt eller hör om det borde kollas upp vidare eller så.
    Kan inte vara säker på något! Brukar ha 28 dagar (14+14), men det är första mens efter MA, så jag antar  att den kan komma typ när som helst och bete sig hur som helst. Dock har jag temp på 36.8 men vet inte om det är normalt pga inte tempat länge..

    Var på VUL för 3 veckor sen för efterkontroll och då såg ju allt bra ut. Skulle gärna be om hjälp igen men rädd att de skulle be mig avvakta pga cykeln kan ju knasa efter MA.
  • Wed 21 Apr 2021 09:45

    Det blev inget för min del heller denna månad, hoppas att det tar sig nästa månad..

  • Wed 21 Apr 2021 12:47
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 07:16:52 följande:

    Tack! Den 2 januari! Har gått över några dagar med de andra två barnen så jag hoppas att allt kommer gå bra nu och att vi får en frisk bebis i början av januari <3


    Åh! Får jag plus denna månaden blir det bf 6 januari. Jag kommer dock inte gå över tiden och helst vill jag har igångsättning en eller två veckor före bf, min lille klump vägde nämligen 4,9 och var 54 lång.
  • Wed 21 Apr 2021 15:01
    senapp skrev 2021-04-21 07:39:02 följande:

    Det gick dåligt för mig med. Fick mens på ÄL+7. Har någon erfarenhet att kort lutealfas eller att förlänga lutealfasen? Är ju inte möjligt att bli gravid annars 


    Är du säker på att det är mens? Tidsmässigt är det ju fullt rimligt med en nidblödning. Har du bekräftat äl på något sätt - tempning, LH-stickor?

    Om du redan har kontakt med gyn så ring och boka en telefontid med din läkare. Han/hon kanske kan hjälpa dig på något sätt. <3
  • Wed 21 Apr 2021 16:39

    Fick också mitt första missfall nyligen. I vecka 19... väntar på att sluta blöda och sen, om vi känner oss mentalt redo så ska vi försöka igen. 7 år tog det innan vi fick vårt första plus och med den värsta tänkbara utgången. Önskar oss alla lycka till.

  • Wed 21 Apr 2021 16:41

    Fick också mitt första missfall nyligen. I vecka 19... väntar på att sluta blöda och sen, om vi känner oss mentalt redo så ska vi försöka igen. 7 år tog det innan vi fick vårt första plus och med den värsta tänkbara utgången. Önskar oss alla lycka till.

  • Wed 21 Apr 2021 16:50
    Elin L skrev 2021-04-21 16:41:39 följande:

    Fick också mitt första missfall nyligen. I vecka 19... väntar på att sluta blöda och sen, om vi känner oss mentalt redo så ska vi försöka igen. 7 år tog det innan vi fick vårt första plus och med den värsta tänkbara utgången. Önskar oss alla lycka till.


    Vad tragiskt :( beklagar ! Det gick så långt också som i vecka 19, visste de varför ? Det är väl rätt ovanligt med mf efter V 13. Behövde du skrapa eller tog kroppen hand om det själv? Styrkekramar till dig!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?