• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18951 visningar
    1001 svar
    1001
    18951

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 21 Apr 2021 17:42
    Förväntansfull123 skrev 2021-04-21 16:50:06 följande:

    Vad tragiskt :( beklagar ! Det gick så långt också som i vecka 19, visste de varför ? Det är väl rätt ovanligt med mf efter V 13. Behövde du skrapa eller tog kroppen hand om det själv? Styrkekramar till dig!


    Vi får svar den 5/5 om dem kunnat se anledningen. Blev obduktion. Ja det är väldigt ovanligt. Men så smärtsamt när man gått så långt, bara några dagar kvar till halvvägs. Fick göra en medicinsk abort. På lördagen fick jag en tablett och sen fick jag på måndagen ta fyra tabletter vaginalt hemma och sen in till lasarettet för att fortsätta få tabletter under tungan (cytotec) tills jag födde ut fostren. Var tvillingar men den första tvillingen dök under redan v 10. Man är ju rätt skraj nu inför nästa gång och livrädd att få ytterligare ett missfall. Önskar inget annat än att få en fulländad graviditet nästa gång. Kram
  • Wed 21 Apr 2021 17:49
    Elin L skrev 2021-04-21 16:41:39 följande:

    Fick också mitt första missfall nyligen. I vecka 19... väntar på att sluta blöda och sen, om vi känner oss mentalt redo så ska vi försöka igen. 7 år tog det innan vi fick vårt första plus och med den värsta tänkbara utgången. Önskar oss alla lycka till.


    Beklagar så vad du behöver gå igenom! Så fruktansvärt orättvist! Helst hade jag velat skriva tröstande och peppande ord, men tror inte sådana finns. Bara helvetes jävla skit! <3
  • Wed 21 Apr 2021 17:51

    Stor kram till er Elin L. Beklagar så mycket, det är något man inte önskar din värsta fiende. Min första graviditet var också med tvillingar. Fick missfall i v.13, men första fostret tappade hjärtslag under v.10 för mig också. En hel bergodalbana av känslor som är svår att sätta sig in i såvida man upplevt den själv. Hoppas på all lycka till och tur för er i framtiden, ta hand om dig <3

  • Wed 21 Apr 2021 17:57
    senapp skrev 2021-04-21 07:58:53 följande:
    Kan inte vara säker på något! Brukar ha 28 dagar (14+14), men det är första mens efter MA, så jag antar  att den kan komma typ när som helst och bete sig hur som helst. Dock har jag temp på 36.8 men vet inte om det är normalt pga inte tempat länge..

    Var på VUL för 3 veckor sen för efterkontroll och då såg ju allt bra ut. Skulle gärna be om hjälp igen men rädd att de skulle be mig avvakta pga cykeln kan ju knasa efter MA.
    Ok. Jag tänker som Lina att det ju skulle kunna vara en nidblödning. Eller känns det som att hoppet är ute?
    LinaJ87 skrev 2021-04-21 12:47:17 följande:
    Åh! Får jag plus denna månaden blir det bf 6 januari. Jag kommer dock inte gå över tiden och helst vill jag har igångsättning en eller två veckor före bf, min lille klump vägde nämligen 4,9 och var 54 lång.
    Åh, vad jag hoppas! Oj, ok. Då förstår jag att du vill bli igångsatt tidigare. Hmmm.... Jag fick ju barn ung, och är nu gift med en "ny man". Men min 11-åring var 56 lång och vägde 4,5 kg när han föddes. Borde jag ta upp det med bm? Tänker att det är ju så länge sen? Blir barnen större så här många år senare?
    Elin L skrev 2021-04-21 17:42:04 följande:
    Vi får svar den 5/5 om dem kunnat se anledningen. Blev obduktion. Ja det är väldigt ovanligt. Men så smärtsamt när man gått så långt, bara några dagar kvar till halvvägs. Fick göra en medicinsk abort. På lördagen fick jag en tablett och sen fick jag på måndagen ta fyra tabletter vaginalt hemma och sen in till lasarettet för att fortsätta få tabletter under tungan (cytotec) tills jag födde ut fostren. Var tvillingar men den första tvillingen dök under redan v 10. Man är ju rätt skraj nu inför nästa gång och livrädd att få ytterligare ett missfall. Önskar inget annat än att få en fulländad graviditet nästa gång. Kram
    Beklagar verkligen <3 Så oerhört tungt för er :( Hoppas obduktionen kan ge något svar till er. 

  • Wed 21 Apr 2021 18:17
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 17:57:47 följande:

    Ok. Jag tänker som Lina att det ju skulle kunna vara en nidblödning. Eller känns det som att hoppet är ute?Åh, vad jag hoppas! Oj, ok. Då förstår jag att du vill bli igångsatt tidigare. Hmmm.... Jag fick ju barn ung, och är nu gift med en "ny man". Men min 11-åring var 56 lång och vägde 4,5 kg när han föddes. Borde jag ta upp det med bm? Tänker att det är ju så länge sen? Blir barnen större så här många år senare?Beklagar verkligen <3 Så oerhört tungt för er :( Hoppas obduktionen kan ge något svar till er. 


    Var ju ingen liten kille det där heller. <3 Kanske värt att nämna för bm. För min del hade det en negativ påverkan på min förlossning, mestadels psykiskt varför det är viktigt att ta upp vid en förhoppningsvis ny graviditet. Fysiskt var nog förlossningen en dröm. Relativt snabb trots igångsättning. Grad 1 bristning. Och en bebis som hjälpte till att sparka sig ut i takt med mina värkar.
  • Wed 21 Apr 2021 19:20
    LinaJ87 skrev 2021-04-21 15:01:20 följande:

    Är du säker på att det är mens? Tidsmässigt är det ju fullt rimligt med en nidblödning. Har du bekräftat äl på något sätt - tempning, LH-stickor?

    Om du redan har kontakt med gyn så ring och boka en telefontid med din läkare. Han/hon kanske kan hjälpa dig på något sätt. <3


    Helt klart sparsam för att vara mens men det kan den ju vara efter mf. Känns alldeles för mycket för att vara en nidis dock. Både tempade och testade ÄL så känner mig rätt säker!

    Ska ringa gyn om det fortsätter och jag testar negativt
  • Wed 21 Apr 2021 19:36
    +1
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 06:31:08 följande:

    Nu vågar vi tro på det :D


    Grattis!!!!! <3 Hoppas allt kommer gå bra! Va kul!
  • Wed 21 Apr 2021 20:58
    LinaJ87 skrev 2021-04-21 18:17:42 följande:
    Var ju ingen liten kille det där heller. <3 Kanske värt att nämna för bm. För min del hade det en negativ påverkan på min förlossning, mestadels psykiskt varför det är viktigt att ta upp vid en förhoppningsvis ny graviditet. Fysiskt var nog förlossningen en dröm. Relativt snabb trots igångsättning. Grad 1 bristning. Och en bebis som hjälpte till att sparka sig ut i takt med mina värkar.
    Ja, du har rätt. Hoppas du får en mindre bebis den här gången :) 
    Hokuspokusan skrev 2021-04-21 19:36:27 följande:
    Grattis!!!!! <3 Hoppas allt kommer gå bra! Va kul!
    Tack snälla <3
  • Wed 21 Apr 2021 21:33
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 20:58:45 följande:

    Ja, du har rätt. Hoppas du får en mindre bebis den här gången :) Tack snälla <3


    Tack! Önskar mig ingen liten, bara mindre. :)
  • Thu 22 Apr 2021 11:25
    Sopkvasten skrev 2021-04-21 06:31:08 följande:

    Nu vågar vi tro på det :D


    Jättestort grattis vad roligt!! :D Ingen tvekan där inte! Hur många försök tog det dig från ditt missfall till du blev gravid igen?
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?