• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18593 visningar
    1001 svar
    1001
    18593

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 23 Apr 2021 04:46
    Sopkvasten skrev 2021-04-22 21:37:45 följande:

    Nä, det kommer nog vara så här nu. Vare sig man försöker bli gravid eller redan är gravid. Det blir som en bubbla. Jag "smyger" lite med hur insnöad jag är inför min man också. Han ser ner lite på familjeliv (som ju många gör) men då säger jag att "det är faktiskt jätteskönt att kunna prata med andra i samma situation" och då skäms han lite ;)Huvva. Ser du aldrig när det går bra? Jag har jobbat med barn med funktionsvariation i flera år, men för x antal år sedan. Har pratat med hundratals föräldrar med barn med olika funktionsnedsättningar och sjukdomar såsom syndrom, hjärtfel, allvarliga sjukdomar, extremt ovanliga sjukdomar, "vanligare" sjukdomar såsom diabetes, cp-skador osv. Jag försöker glömma allt det nu och tänka på att nästan ALLA barn är ju faktiskt friska och drabbas inte av någon funktionsnedsättning. Men vissa allvarliga syndrom och sånt kan verkligen få mig att få kalla kårar. Det är ju inte så man vill att det ska bli liksom.... 


    Visst dyker det upp solskenshistorier, men mest tråkigheter. Och man relaterar ju till vad man vet.

    Haha. Jag är tydligen inte ensam om att kolla min app flera gånger om dagen. Fler som räknat ut sitt eventuella bf (mer än en gång)?
  • Fri 23 Apr 2021 07:44
    September1518 skrev 2021-04-22 22:56:33 följande:

    Sån är jag också! Sitter alltid dagarna i ända och googlar gravidgrejer, tittar också in på min cykelapp flera gånger om dagen för att se om det gått en extra dag än haha!

    Eller jag var sån innan missfallet. Totalt besatt av allt vad gravid och bebisar hette. Nu efter har jag istället haft svårt för att söka på gravidrelaterat för jag blir ledsen och det knyter sig i magen över att ha förlorat en graviditet. Istället för allt roligt och spännande drar tankarna iväg om det skulle bli samma historia igen så jag kan inte njuta på samma sätt av planerandet.


    Usch vad trist, så ska du inte behöva känna. Jag tror att det kommer att gå bra och ni kommer få er lilla bebis snart <3
    LinaJ87 skrev 2021-04-23 04:46:27 följande:

    Visst dyker det upp solskenshistorier, men mest tråkigheter. Och man relaterar ju till vad man vet.

    Haha. Jag är tydligen inte ensam om att kolla min app flera gånger om dagen. Fler som räknat ut sitt eventuella bf (mer än en gång)?


    Haha ja. En av sidorna kan man ju trycka in en datum på, och då ser man också vilken vecka man är i det datumet. Helt beroendeframkallande. Typ dagen man går på sommarsemester vs dagen man kommer tillbaka. För mig kommer jag kunna dölja det när jag går hem i sommar men kommer tillbaka i v 18+1 så då lär det synas :)
  • Fri 23 Apr 2021 11:45
    Sopkvasten skrev 2021-04-22 19:55:17 följande:

    Jaa, väntan är det allra jobbigaste. Mitt enda fokus just nu och de senaste månaderna är ju att bli gravid och jag har inte kunnat slappna av eller tänka på något annat. Har knappt kunnat se en tv-serie på kvällen ens utan har bara velat tänka på/kolla upp fertilitets- och graviditetsrelaterade grejer. Jobbigt. 

    Hur är det för dig, och er andra i tråden? Klarar ni att fokusera på något annat än detta emellanåt eller är ni lika besatta som jag? 


    Jag kan inte heller fokusera på något annat, men jag är samtidigt rädd att ?begrava? mig i tanken och stressen över att bli gravid igen. Tog oss 7 år innan vi fick positivt och det slutade i en mardröm med sent mf i v 19. Väntar nu på att blödningarna ska avta så ska vi försöka igen. Men är så nojig och rädd för samma utgång. Man blir så förkrossad. Har varit så stressad över att bli gravid så min mens har försvunnit helt och sen när jag slutade stressa och tänkte att vi kanske inte kan få barn på egen hand så kom plusset. Kämpa på, ge inte upp. Hoppas det kommer snart för oss alla som väntar. Kram
  • Fri 23 Apr 2021 13:35
    Sopkvasten skrev 2021-04-23 07:44:09 följande:

    Usch vad trist, så ska du inte behöva känna. Jag tror att det kommer att gå bra och ni kommer få er lilla bebis snart <3Haha ja. En av sidorna kan man ju trycka in en datum på, och då ser man också vilken vecka man är i det datumet. Helt beroendeframkallande. Typ dagen man går på sommarsemester vs dagen man kommer tillbaka. För mig kommer jag kunna dölja det när jag går hem i sommar men kommer tillbaka i v 18+1 så då lär det synas :)


    Haha. Sådana sidor är livsfarliga! Lär nog hinna synas innan jag går på semester om 12 veckor. Men å andra sidan har jag en del övervikt som kanske kan dölja en graviditet lite längre än sist, började då synas i typ vecka 14.
  • Fri 23 Apr 2021 13:38
    Elin L skrev 2021-04-23 11:45:25 följande:

    Jag kan inte heller fokusera på något annat, men jag är samtidigt rädd att ?begrava? mig i tanken och stressen över att bli gravid igen. Tog oss 7 år innan vi fick positivt och det slutade i en mardröm med sent mf i v 19. Väntar nu på att blödningarna ska avta så ska vi försöka igen. Men är så nojig och rädd för samma utgång. Man blir så förkrossad. Har varit så stressad över att bli gravid så min mens har försvunnit helt och sen när jag slutade stressa och tänkte att vi kanske inte kan få barn på egen hand så kom plusset. Kämpa på, ge inte upp. Hoppas det kommer snart för oss alla som väntar. Kram


    Beklagar er långa resa! Fertilitet är ett fullkomligt orättvist lotteri. Håller tummarna och hejar för fullt på oss alla! <3
  • Fri 23 Apr 2021 16:59
    LinaJ87 skrev 2021-04-23 04:46:27 följande:
    Visst dyker det upp solskenshistorier, men mest tråkigheter. Och man relaterar ju till vad man vet.

    Haha. Jag är tydligen inte ensam om att kolla min app flera gånger om dagen. Fler som räknat ut sitt eventuella bf (mer än en gång)?
    Haha ååh ja det där känner jag igen! Så fort mensen sätter igång gick jag in på nån sån sida och kollade när bf skulle bli. Innan missfallet alltså, nu vill jag inte ens tänka tanken på eventuellt bf för jag vill verkligen inte ta ut nåt i förskott igen, då blir jag bara extra besviken.
  • Fri 23 Apr 2021 16:59
    Sopkvasten skrev 2021-04-23 07:44:09 följande:
    Usch vad trist, så ska du inte behöva känna. Jag tror att det kommer att gå bra och ni kommer få er lilla bebis snart <3
    LinaJ87 skrev 2021-04-23 04:46:27 följande:

    Visst dyker det upp solskenshistorier, men mest tråkigheter. Och man relaterar ju till vad man vet.

    Haha. Jag är tydligen inte ensam om att kolla min app flera gånger om dagen. Fler som räknat ut sitt eventuella bf (mer än en gång)?


    Haha ja. En av sidorna kan man ju trycka in en datum på, och då ser man också vilken vecka man är i det datumet. Helt beroendeframkallande. Typ dagen man går på sommarsemester vs dagen man kommer tillbaka. För mig kommer jag kunna dölja det när jag går hem i sommar men kommer tillbaka i v 18+1 så då lär det synas :)
    Tack! <3 Jag hoppas det, tillslut kommer det att gå bra, är orolig att resan dit kommer vara lång med många förluster. Men det vet vi ändå inte innan.
  • Fri 23 Apr 2021 18:37
    September1518 skrev 2021-04-23 16:59:03 följande:

    Haha ååh ja det där känner jag igen! Så fort mensen sätter igång gick jag in på nån sån sida och kollade när bf skulle bli. Innan missfallet alltså, nu vill jag inte ens tänka tanken på eventuellt bf för jag vill verkligen inte ta ut nåt i förskott igen, då blir jag bara extra besviken.


    Kan relatera till viss del. Hade ett missfall precis innan jag blev gravid med mitt första barn och jag gick läääänge och bara väntade på missfall. Blir jag gravid nu ska jag göra mitt bästa för att bara njuta och inte oroa mig. Kanske lättare sagt än gjort dock...
  • Fri 23 Apr 2021 19:48
    LinaJ87 skrev 2021-04-23 18:37:31 följande:
    Kan relatera till viss del. Hade ett missfall precis innan jag blev gravid med mitt första barn och jag gick läääänge och bara väntade på missfall. Blir jag gravid nu ska jag göra mitt bästa för att bara njuta och inte oroa mig. Kanske lättare sagt än gjort dock...
    Jag ska också försöka att verkligen njuta när jag väl blir gravid. Det är en underbar resa att man skapar ett liv. Första gången oroade jag mig hela tiden och sprang och tittade på toa efter missfall. Andra gången var jag mycket mer lugn men då blev det missfall. Vi får se tredje gången hur det känns när jag väl blir gravid.
  • Fri 23 Apr 2021 20:19
    September1518 skrev 2021-04-23 19:48:11 följande:

    Jag ska också försöka att verkligen njuta när jag väl blir gravid. Det är en underbar resa att man skapar ett liv. Första gången oroade jag mig hela tiden och sprang och tittade på toa efter missfall. Andra gången var jag mycket mer lugn men då blev det missfall. Vi får se tredje gången hur det känns när jag väl blir gravid.


    Tänker att är man medveten om att det är en problem så har man redan kommit en bra bit på vägen. <3
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?