• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18621 visningar
    1001 svar
    1001
    18621

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 25 Apr 2021 07:08

    Jag kunde inte låta bli, och tog ett nytt test bär jag vaknade. Tror faktiskt att det kan vara två streck jag ser.

  • Sun 25 Apr 2021 08:21
    Fiakakan skrev 2021-04-25 07:08:15 följande:

    Jag kunde inte låta bli, och tog ett nytt test bär jag vaknade. Tror faktiskt att det kan vara två streck jag ser.


    Yey vad kul!! Hoppas hoppas att det blir tydligare så du kan vara säker.
  • Sun 25 Apr 2021 08:28
    Fiakakan skrev 2021-04-25 07:08:15 följande:

    Jag kunde inte låta bli, och tog ett nytt test bär jag vaknade. Tror faktiskt att det kan vara två streck jag ser.


    Åh vad spännande! Ska du ta nytt test imorgon?

    Tog själv ett i morse, bim-3. Superblankt. Dock bara äl+7.
  • Sun 25 Apr 2021 08:53
    Elin L skrev 2021-04-24 10:36:05 följande:

    Vi försöker på egen hand. Måste vänta 6 månader nu om det inte tar sig innan vi får hjälp. Tack, hoppas också det känns bättre när jag slutar blöda. Stort grattis till dig!


    Okej. Då håller vi tummarna <3
  • Sun 25 Apr 2021 08:55

    Spännande ni som testar! Hoppas Fiakakan att det blir starkare!

  • Sun 25 Apr 2021 09:21
    Sopkvasten skrev 2021-04-25 08:55:43 följande:

    Spännande ni som testar! Hoppas Fiakakan att det blir starkare!


    Jag hoppas så, men vågar inte ta ut något i förskott. Vid senaste missfallet så kom aldrig någon stegring. Mitt första missfall var ett MA som upptäcktes på ett tidigt ultraljud. Graviditeten med min fyraåring var inte heller spikrak. Efter en blödning gjorde jag ett tidigt ultraljud och läkaren såg inga hjärtslag. Hon sa att det antingen var ännu ett MA, eller så hade jag räknat på när jag hade ägglossning. Eftersom jag tagit Äl-test så visste jag att jag inte räknat fel. Detta var första dagen på semestern. Dagen efter åkte mitt ex och jag på semester utomlands i 5 veckor, och kunde därför inte komma tillbaka för uppföljande ultraljud veckan därpå. Hade inga symptom och gjorde mig inställd på att börja blöda ut allt. Men semestern gick och inget kom ut. På ultraljud i vecka 12 fanns där en liten levande skrutt.

    Håller tummarna för er andra!
  • Sun 25 Apr 2021 10:41

    Hoppar in i tråden! Blev gravid på första försöket i slutet på mars, slutade dock i missfall vecka 7 (6+5). Började blöda strax innan påsk och blödde i knappt 2 veckor. Har efter detta tagit 2 test som fortsatt är positiva (3 veckor efter), alltså inte testat negativt än..

    Tror jag hade ägglossning runt den 16e april, och hoppas såklart att det kan ha tagit sig igen denna månaden, men känns kanske otroligt! Kul att läsa om er som plussat igen! :)

  • Sun 25 Apr 2021 16:29
    Syren93 skrev 2021-04-25 10:41:04 följande:

    Hoppar in i tråden! Blev gravid på första försöket i slutet på mars, slutade dock i missfall vecka 7 (6+5). Började blöda strax innan påsk och blödde i knappt 2 veckor. Har efter detta tagit 2 test som fortsatt är positiva (3 veckor efter), alltså inte testat negativt än..

    Tror jag hade ägglossning runt den 16e april, och hoppas såklart att det kan ha tagit sig igen denna månaden, men känns kanske otroligt! Kul att läsa om er som plussat igen! :)


    Spännande, hoppas du får plus denna månad! När är din bim?
  • Sun 25 Apr 2021 16:30

    Hej! Hoppar också in här i gruppen. Vi bestämde oss i julas att försöka på barn nr 3. Tog sig på första försöket men vi fick tyvärr missfall förra helgen i v13. Blödde jättemycket och blev inlagd på sjukhus. Känns bara så tomt och mörkt. Sorgen över att det förmodligen var fel på barnet. Alla planer som bara grusats. Känslan av att det är fel på mig. Traumat över själva missfallsförloppet. Bilden av lilla plutten på näthinnan...

    Jag måste och vill nu fokusera framåt och så fort det går prova igen. Hur har det varit för er andra med ägglossning efter missfall? Före äldsta barnet fick jag mf i v5 och jag blev gravid direkt med henne så då iallafall kom ÄL precis vanlig tid som efter mens. Hoppas på något liknande den här gången.

    Håller tummar och tår för oss alla! :)

  • Sun 25 Apr 2021 16:38
    Rårakan skrev 2021-04-25 16:30:46 följande:

    Hej! Hoppar också in här i gruppen. Vi bestämde oss i julas att försöka på barn nr 3. Tog sig på första försöket men vi fick tyvärr missfall förra helgen i v13. Blödde jättemycket och blev inlagd på sjukhus. Känns bara så tomt och mörkt. Sorgen över att det förmodligen var fel på barnet. Alla planer som bara grusats. Känslan av att det är fel på mig. Traumat över själva missfallsförloppet. Bilden av lilla plutten på näthinnan...

    Jag måste och vill nu fokusera framåt och så fort det går prova igen. Hur har det varit för er andra med ägglossning efter missfall? Före äldsta barnet fick jag mf i v5 och jag blev gravid direkt med henne så då iallafall kom ÄL precis vanlig tid som efter mens. Hoppas på något liknande den här gången.

    Håller tummar och tår för oss alla! :)


    Beklagar, känner som dig, mycket tankar och sorg kring det som är förlorat. Tufft med ett så jobbigt missfall också, hoppas du hämtar dig snart nu! Har du slutat blöda än?

    Jag fick min mens 5 veckor efter missfallet, alltså en vecka sen mot en vanlig cykel. Antar att jag hade ägglossning ca ett par veckor innan det men blev inte gravid då trots försök. Nu är det snart dags för äl igen så hoppas jag det tar sig på andra försöket.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?