• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18699 visningar
    1001 svar
    1001
    18699

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Mon 26 Apr 2021 21:02
    Syren93 skrev 2021-04-26 19:46:15 följande:

    Åh är rädd att jag också har något kvar, eftersom jag testat positivt så länge efter.. I vilken vecka fick du mf?

    Har dock inte varit i kontakt med vården mer än via telefon där dom sa att det lät som missfall..


    Mf var i vecka 13 så det var/är säkert en hel del som måste ut. Hade mf i v5 för några år sen och då var det mer som en vanlig mens. Jag ringde min bm några dagar efter mf den här gången som skickade remiss till gyn för VUL och undersökning. I vilken vecka fick du missfall? Har du haft mens efteråt? Även om jag tycker det känns lite läbbigt att ha kvar moderkaka så känns det skönt att veta på något sätt...
  • Mon 26 Apr 2021 21:17
    Rårakan skrev 2021-04-26 21:02:38 följande:

    Mf var i vecka 13 så det var/är säkert en hel del som måste ut. Hade mf i v5 för några år sen och då var det mer som en vanlig mens. Jag ringde min bm några dagar efter mf den här gången som skickade remiss till gyn för VUL och undersökning. I vilken vecka fick du missfall? Har du haft mens efteråt? Även om jag tycker det känns lite läbbigt att ha kvar moderkaka så känns det skönt att veta på något sätt...


    Beklagar! Jag fick mitt missfall i v. 7. Hade blödning som var riklig i typ 4 dagar, så känns som det mesta kommit ut. Nej har inte haft någon mens emellan, och inte heller någon negativt grav test.

    Ja, det var ju bra att du fick komma på uppföljning!
  • Mon 26 Apr 2021 21:18
    Hallonglass91 skrev 2021-04-26 20:29:25 följande:

    Åh vad segt, stackare! :( Förstår exakt. Man vill bara att det ska vara över och få börja igen. Men nu kommer ju allt komma ut iaf. Jag hade också en "klump" kvar vid mitt VUL men den var bara 0.8 cm så då behövde jag bara vänta på nästa mens då det skulle komma ut med den, så antar att den är ute nu. Men det tog många veckor innan mensen kom så det var också jobbigt att bara vänta och vänta, nu vet du iaf exakt när du är färdig (när du fått tiden då) och att allt kommer vara ute... Hoppas du får tid snart så att du kan gå vidare!


    Tack! Känns skönt att bolla med andra som varit eller är i samma sits. Och visst går tiden lååångsamt... Får hoppas på tid snart men ryser bara jag tänker på skrapning. Låter så brutalt!
  • Mon 26 Apr 2021 21:58
    Rårakan skrev 2021-04-26 21:18:57 följande:

    Tack! Känns skönt att bolla med andra som varit eller är i samma sits. Och visst går tiden lååångsamt... Får hoppas på tid snart men ryser bara jag tänker på skrapning. Låter så brutalt!


    Jag upplevde skrapningen som lugnt, tryggt och helt smärtfritt. Totalt obrutalt faktiskt. Spontana missfallet och cytotec däremot. .. Det kändes brutalt. Hua.

    Hoppas det blir en lugn upplevelse även för dig. Som någon sa kan det också kännas som ett litet avslut. Efter en skrapning är det i regel klart. Rätt skönt ändå.
  • Tue 27 Apr 2021 06:28


    Tog ett test idag, rfsu. Det ser ungefär ut som det gjorde för 1 vecka sedan. Så vet inte om det är hormener kvar sedan förra graviditeten (missfall 4 v sedan). Antar att jag får se om mensen dyker upp eller inte! Lite frustrerande att inte veta.. BIM - 3 (ca)
  • Tue 27 Apr 2021 07:31
    Saffransbulle skrev 2021-04-26 21:58:13 följande:

    Jag upplevde skrapningen som lugnt, tryggt och helt smärtfritt. Totalt obrutalt faktiskt. Spontana missfallet och cytotec däremot. .. Det kändes brutalt. Hua.

    Hoppas det blir en lugn upplevelse även för dig. Som någon sa kan det också kännas som ett litet avslut. Efter en skrapning är det i regel klart. Rätt skönt ändå.


    Du har säkert rätt och känns såklart mer kontrollerat och lugnare än själva missfallet. Skönt med avslut också.
  • Tue 27 Apr 2021 08:09

    Ni som har varit inne på kontroll på gyn har ni inte kommit tbk efter några veckor och gjort hcg kontroll?. För det fick jag med mitt MA i v.13 och nu när jag fick missfall i v.6. Skönt att få kontroll så allt är ute och att den är nere på 0.

  • Tue 27 Apr 2021 10:13
    Syren93 skrev 2021-04-27 06:28:58 följande:
    Tog ett test idag, rfsu. Det ser ungefär ut som det gjorde för 1 vecka sedan. Så vet inte om det är hormener kvar sedan förra graviditeten (missfall 4 v sedan). Antar att jag får se om mensen dyker upp eller inte! Lite frustrerande att inte veta.. BIM - 3 (ca)
    Jag testade positivt 4,5 veckor efter själva missfallet (3,5 veckor efter att blödningen slutade) och mensen kom tillbaka en halv vecka senare, efter det testade jag negativt. Jag blev besviken när mensen kom samtidigt som det kändes skönt att veta att allt var igång igen.
  • Tue 27 Apr 2021 10:15
    Sellcarro skrev 2021-04-27 08:09:09 följande:

    Ni som har varit inne på kontroll på gyn har ni inte kommit tbk efter några veckor och gjort hcg kontroll?. För det fick jag med mitt MA i v.13 och nu när jag fick missfall i v.6. Skönt att få kontroll så allt är ute och att den är nere på 0.


    Det tyckte jag var så konstigt vid mitt missfall! Fick det i vecka 12 men fick inte komma in alls. Visserligen tog kroppen hand om det bra och snabbt. Testade positivt 4,5 veckor efter själva missfallet och ringde då in, fick bara instruktioner att testa om 1,5 vecka igen och ringa tillbaka om det fortfarande var positivt. Hon sa att eventuella rester kommer ut med mensen. Min mens kom igång bara några dagar efter samtalet och efter det testade jag blankt.
  • Tue 27 Apr 2021 10:24
    Rårakan skrev 2021-04-26 19:40:05 följande:

    Usch och fy trodde allt var borta efter cytotec och störtblödningar men vid uppföljande VUL idag visar det sig att 2x2 cm moderkaka är kvar så nu skickas remiss om skrapning. Har slutat blöda sen flera dagar tillbaka så det känns bara skumt att det sitter en klump kvar som inte vill komma ut. Gah, kan man inte köra lite burpees eller ngt som klämmer ut det? :))) Vill också börja drömma om blivande eventuella bf-datum :).


    Seg moderkaka som hänger kvar! Hoppas du får snabb hjälp nu sådd kan bli gravid. Tur att du fick det uppkollat! Jag fick missfall i vecka 12 som visserligen gick väldigt bra och smidigt. Men jag fick aldrig komma in på någon koll eller något. Barnmorskan sa, när jag ringde in 4,5 veckor efter missfallet när jag fortfarande testade positivt, att rester kommer ut med första mensen. Hoppas det stämmer nu så det inte är något kvar där inne. Testade negativt efter första mensen så det bör väl vara bra.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?