• Fri 26 Mar 2021 12:15
    19029 visningar
    1001 svar
    1001
    19029

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Tue 27 Apr 2021 10:44
    Hallonglass91 skrev 2021-04-26 14:02:36 följande:

    Hej! Hoppar också in här ?? Vi slutade med preventivmedel i julas och jag blev gravid direkt. Var sååå orolig när jag fick det positiva beskedet, för jag tänkte att så här lätt ska det inte vara... Tråkigt nog visade det sig i vecka 12 (11+0) på UL, efter jag ringt BM pga brunaktig flykting, att det var en missed abortion. Fick ta Cytotek nu i mars (blödde i 3 veckor) och har haft en mens också. Blandade känslor inför att försöka nu igen men samtidigt känns det så självklart nu att vi vill försöka.


    Ganska säker på att jag hade ett ma också, hade inga symptom på hela graviditeten och i vecka 12 började precis som för dig bruna flytningar. Sen gick det snabbt över till rosa och klarrött och några dagar efter det började drog det igång ordentligt med klumpar. Precis så känner jag med! Orolig, osäker, missmodig men självklart vill vi försöka nu genast!
  • Tue 27 Apr 2021 10:53
    September1518 skrev 2021-04-27 10:15:05 följande:

    Det tyckte jag var så konstigt vid mitt missfall! Fick det i vecka 12 men fick inte komma in alls. Visserligen tog kroppen hand om det bra och snabbt. Testade positivt 4,5 veckor efter själva missfallet och ringde då in, fick bara instruktioner att testa om 1,5 vecka igen och ringa tillbaka om det fortfarande var positivt. Hon sa att eventuella rester kommer ut med mensen. Min mens kom igång bara några dagar efter samtalet och efter det testade jag blankt.


    Jag testade också negativt efter första mensen efter MA (testade inte innan mensen men kände mig lite gravid fortfarande så hade säkert lite hcg kvar).
  • Tue 27 Apr 2021 10:58
    Sellcarro skrev 2021-04-27 08:09:09 följande:

    Ni som har varit inne på kontroll på gyn har ni inte kommit tbk efter några veckor och gjort hcg kontroll?. För det fick jag med mitt MA i v.13 och nu när jag fick missfall i v.6. Skönt att få kontroll så allt är ute och att den är nere på 0.


    Jag fick inte heller komma på någon HCG mätning men däremot på en VUL kontroll.

    Såhär var det för mig; Jag var på ett VUL i vecka 12 där MA upptäcktes (troligtvis dött i vecka 7) och så behövde en till person bekräfta att det var så, så fick komma tillbaka på ett till VUL 5 dagar senare och det var då jag fick Cytotec. 2.5 vecka efter det var ju på VUL återkontroll så ca 3 veckor efter MA upptäcktes men alltså ca 7-8 (!) veckor efter fostret slutat växa (och då var det ?bara? 0.8 cm klump kvar som skulle ut av sig själv med nästa mens). Kände mig faktiskt fortfarande gravid då vilket gör att jag tror jag hade hcg fortfarande... Så lurad av min egna kropp... :/
  • Tue 27 Apr 2021 11:03
    Hallonglass91 skrev 2021-04-27 10:53:55 följande:
    Jag testade också negativt efter första mensen efter MA (testade inte innan mensen men kände mig lite gravid fortfarande så hade säkert lite hcg kvar).
    Ah jag förstår, tufft att fortsätta känna sig gravid, jag kände mig aldrig gravid så var väl ingen jättechock med missfallet. Eftersom jag inte fick komma in alls så bad dom mig ta ett test efter 4 veckor för att se så allt var ute. Sen fick jag ändå inte komma in när jag fick ett positivt test utan skulle vänta ytterligare och testa igen. Men det verkar ha gått bra antar jag. Det enda som oroar mig är att jag har mycket spottings, flera dagar efter mens fortsatte det och nu när jag bör ha äl har jag också fått lite blodstrimmor... Det känns inte så bra faktiskt. Det enda som snurrar i mina tankar är att samma sak kommer hända igen och att något är fel på kroppen.
  • Tue 27 Apr 2021 12:23
    September1518 skrev 2021-04-27 10:13:16 följande:

    Jag testade positivt 4,5 veckor efter själva missfallet (3,5 veckor efter att blödningen slutade) och mensen kom tillbaka en halv vecka senare, efter det testade jag negativt. Jag blev besviken när mensen kom samtidigt som det kändes skönt att veta att allt var igång igen.


    Jag börjar misstänka att det nog kommer bli så för mig med! Kanske bra, så att kroppen får ställa om ordentligt och förhoppningsvis vill bli gravid sen :D
  • Tue 27 Apr 2021 16:35
    Hallonglass91 skrev 2021-04-27 10:58:52 följande:

    Jag fick inte heller komma på någon HCG mätning men däremot på en VUL kontroll.

    Såhär var det för mig; Jag var på ett VUL i vecka 12 där MA upptäcktes (troligtvis dött i vecka 7) och så behövde en till person bekräfta att det var så, så fick komma tillbaka på ett till VUL 5 dagar senare och det var då jag fick Cytotec. 2.5 vecka efter det var ju på VUL återkontroll så ca 3 veckor efter MA upptäcktes men alltså ca 7-8 (!) veckor efter fostret slutat växa (och då var det ?bara? 0.8 cm klump kvar som skulle ut av sig själv med nästa mens). Kände mig faktiskt fortfarande gravid då vilket gör att jag tror jag hade hcg fortfarande... Så lurad av min egna kropp... :/


    Jag fick dock typ halvt konstaterat en mola/druvbörd med mitt MA inte helt säkert då alla tester inte har kommit tbk ännu!? Mitt hade dött i v.8 och kroppen hanterade det i v.13, dock så fick jag skrapas då jag hade gått ut allt utom moderkakan när allt mitt kom igång. Men tycker att gyn gjort det bra att vill ha en på kontroll i och med mitt hcg hann inte komma ner på noll innan jag plussade igen men som slutade i missfall, nu denna gång har det gått ner snabbare och ska på blodprov på fredag igen ca 1,5 månad efter andra missfallet.
  • Tue 27 Apr 2021 16:38
    September1518 skrev 2021-04-27 10:15:05 följande:

    Det tyckte jag var så konstigt vid mitt missfall! Fick det i vecka 12 men fick inte komma in alls. Visserligen tog kroppen hand om det bra och snabbt. Testade positivt 4,5 veckor efter själva missfallet och ringde då in, fick bara instruktioner att testa om 1,5 vecka igen och ringa tillbaka om det fortfarande var positivt. Hon sa att eventuella rester kommer ut med mensen. Min mens kom igång bara några dagar efter samtalet och efter det testade jag blankt.


    Även när jag fick i v.13 och nu i v.6 och det mesta kommit ut hemma så har jag ändå varit på hcg kontroll och det känns skönt. Dock så har min kropp ställts om snabbt och kommit på bannan igen efter 4v :)
  • Wed 28 Apr 2021 11:48
    Syren93 skrev 2021-04-27 12:23:41 följande:
    Jag börjar misstänka att det nog kommer bli så för mig med! Kanske bra, så att kroppen får ställa om ordentligt och förhoppningsvis vill bli gravid sen :D
    Visst känns det så. Ja sen går det förhoppningsvis snabbt!
  • Wed 28 Apr 2021 11:53
    Sellcarro skrev 2021-04-27 16:38:46 följande:
    Även när jag fick i v.13 och nu i v.6 och det mesta kommit ut hemma så har jag ändå varit på hcg kontroll och det känns skönt. Dock så har min kropp ställts om snabbt och kommit på bannan igen efter 4v :)
    Hm underligt att jag inte fick det. Men det är väl olika beroende på var man bor. Skönt att det gick så snabbt för kroppen att återställa sig!
  • Wed 28 Apr 2021 18:38
    September1518 skrev 2021-04-28 11:53:00 följande:

    Hm underligt att jag inte fick det. Men det är väl olika beroende på var man bor. Skönt att det gick så snabbt för kroppen att återställa sig!


    Ja så kan det ju vara. I och med jag redan gick på kontroll pga MA så tyckte dom jag skulle kolla denna gång med men behöver troligen bara ta två prover till får man hoppas :) ska på kontroll på fredag och om den är på 0 så behövs bara en kontroll till om en månad och efter det så får vi köra igång igen :D
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?