• Fri 26 Mar 2021 12:15
    19031 visningar
    1001 svar
    1001
    19031

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Thu 29 Apr 2021 22:27

    Hej på er, har inte varit inne här på fl på ett bra tag nu, haft så mkt med livet som fortgår. Skulle behöva höra vad ni andra tror om detta, det är nu tre veckor sedan jag fick behandling med cytotec, var då i ca vecka 8 (dock inget foster pga ofostrig graviditet) men jag blödde ändå en hel del å kan tycka de borde vara rimlig mängd med tanke på graviditetsvecka osv. Hur som helst efter typ en vecka slutade jag typ blöda, sen efter ytterligare några dagar kom de som sparsamt "brunaktigt blod" ,sen åter uppehålla några dagar och nu för några dagar sedan kom de blod igen, även denna gång väldigt mörkt och typ brunt när ja torkar mig, har inga smärtor, mår bra i övrigt. Kan de vara rester? Eller bara normalt? Jag trodde jag hade ägglossning förra helgen (ganska precis 16 dagar efter missfallet) och jag brukar ha äl den tidpunkten i mina vanliga cykler, jag hade rikligt med älflytningar osv, vad tror ni, kan de ha varit äl även fast jag småblött lite efter det? Kan tillägga att när jag nu blödit har de varit väldigt sparsamt nästan som bruna flytningar.

  • Fri 30 Apr 2021 09:54
    Bebis2021 skrev 2021-04-29 22:27:11 följande:

    Hej på er, har inte varit inne här på fl på ett bra tag nu, haft så mkt med livet som fortgår. Skulle behöva höra vad ni andra tror om detta, det är nu tre veckor sedan jag fick behandling med cytotec, var då i ca vecka 8 (dock inget foster pga ofostrig graviditet) men jag blödde ändå en hel del å kan tycka de borde vara rimlig mängd med tanke på graviditetsvecka osv. Hur som helst efter typ en vecka slutade jag typ blöda, sen efter ytterligare några dagar kom de som sparsamt "brunaktigt blod" ,sen åter uppehålla några dagar och nu för några dagar sedan kom de blod igen, även denna gång väldigt mörkt och typ brunt när ja torkar mig, har inga smärtor, mår bra i övrigt. Kan de vara rester? Eller bara normalt? Jag trodde jag hade ägglossning förra helgen (ganska precis 16 dagar efter missfallet) och jag brukar ha äl den tidpunkten i mina vanliga cykler, jag hade rikligt med älflytningar osv, vad tror ni, kan de ha varit äl även fast jag småblött lite efter det? Kan tillägga att när jag nu blödit har de varit väldigt sparsamt nästan som bruna flytningar.


    Hej! Absolut kan du blöda lite trots att du blödde mycket under behandlingen, antingen för att mer ska ut eller av andra anledningar tänker jag. Jag blödde i typ 3 veckor efter behandlingen och hade ändå inte blött ut allt när jag var på återkontroll. 6 veckor ungefär efter behandlingen för mig hade jag ägglossning och blödde lite då med några dagar efter ägglossningen. Läste då att det kan vara pga själva ägglossningen eller att det kan vara ?nidblödning? men det kanske bara är önsketänkande? haha. Så ja, jag tror att du kan ha haft ägglossning!
  • Fri 30 Apr 2021 23:13
    Hallonglass91 skrev 2021-04-30 09:54:34 följande:

    Hej! Absolut kan du blöda lite trots att du blödde mycket under behandlingen, antingen för att mer ska ut eller av andra anledningar tänker jag. Jag blödde i typ 3 veckor efter behandlingen och hade ändå inte blött ut allt när jag var på återkontroll. 6 veckor ungefär efter behandlingen för mig hade jag ägglossning och blödde lite då med några dagar efter ägglossningen. Läste då att det kan vara pga själva ägglossningen eller att det kan vara ?nidblödning? men det kanske bara är önsketänkande? haha. Så ja, jag tror att du kan ha haft ägglossning!


    Okej tack för ditt svar, har vid tidigare mf slutat blöda ganska snabbt, men är väl helt normalt som du säger, men blev som fundersam uti de där med ägglossning, men nu när du säger det, de var nog vid vad jag tror var äl som ja fick ökade blödningar vid några tillfällen, å har nu fått lite pmskänningar precis som jag brukar få ca 7 dagar före mens...så de återstår att se, jo de kan mkt väl vara önsketänkande men vore så skönt att bara få veta att kroppen fungerar som vanligt igen jag hoppas på det då )
  • Sat 1 May 2021 13:55
    Sellcarro skrev 2021-04-28 18:38:24 följande:
    Ja så kan det ju vara. I och med jag redan gick på kontroll pga MA så tyckte dom jag skulle kolla denna gång med men behöver troligen bara ta två prover till får man hoppas :) ska på kontroll på fredag och om den är på 0 så behövs bara en kontroll till om en månad och efter det så får vi köra igång igen :D
    Åh vad kul, hur gick det, var den på 0?
  • Sat 1 May 2021 13:57

    Är det någon som närmar sig bim här? Hur mår alla och går det bra för er? Jag mår bra men man kan inte hjälpa att känna efter i kroppen hela tiden och det sticker i brösten, drar i magen, värker i ryggen. Men tror det mesta är inbillning eller har annan förklaring! Över en vecka kvar till bim så väntan är lång.

  • Sat 1 May 2021 15:35
    September1518 skrev 2021-05-01 13:55:01 följande:

    Åh vad kul, hur gick det, var den på 0?


    Fick tbk provet igår efter middag och då låg hcg på 0.6 :/ men får höra mer efter helgen så får väl hoppas dom tycker det är lika med 0 :) men med våran tur så får vi nog göra två kontroller till men förhoppningsvis inte utan bara ett till i slutet på Maj :)
  • Sat 1 May 2021 20:16
    September1518 skrev 2021-05-01 13:57:28 följande:

    Är det någon som närmar sig bim här? Hur mår alla och går det bra för er? Jag mår bra men man kan inte hjälpa att känna efter i kroppen hela tiden och det sticker i brösten, drar i magen, värker i ryggen. Men tror det mesta är inbillning eller har annan förklaring! Över en vecka kvar till bim så väntan är lång.


    Bim om ca 10 dagar... Haft 2 missfall sedan januari. Hoppas hoppas på denna gång..

    Du verkar ju ha tydliga symptom : )
  • Sat 1 May 2021 21:31
    Sellcarro skrev 2021-05-01 15:35:31 följande:

    Fick tbk provet igår efter middag och då låg hcg på 0.6 :/ men får höra mer efter helgen så får väl hoppas dom tycker det är lika med 0 :) men med våran tur så får vi nog göra två kontroller till men förhoppningsvis inte utan bara ett till i slutet på Maj :)


    Åh nej vad tråkigt! Men får ni inte fortsätta försöka trots hcg? Det kanske tar sig om det är så lågt.
  • Sat 1 May 2021 21:39
    urba skrev 2021-05-01 20:16:57 följande:

    Bim om ca 10 dagar... Haft 2 missfall sedan januari. Hoppas hoppas på denna gång..

    Du verkar ju ha tydliga symptom : )


    Beklagar så mycket! Min värsta mardröm just nu att bli gravid och få missfall igen. Jag hoppas också för er skull!

    Haha ja men har man inte alltid det! Finns alltid alternativa anledningar till alla ?symptom?... men det visar sig hur det ligger till snart nog.
  • Sat 1 May 2021 23:26
    September1518 skrev 2021-05-01 21:31:14 följande:

    Åh nej vad tråkigt! Men får ni inte fortsätta försöka trots hcg? Det kanske tar sig om det är så lågt.


    I och med att vi blev gravida och fick missfall efter MA så vill dom att vi skulle vänta så det är på 0 i och med dom trodde MA var en mola/druvbörd men inte fått allt bekräftat. Därför dom vill att vi ska vänta så hcg är på 0 två månader efter missfallet. Men får mer information på måndag/tisdag då dom inte har kollat på provet ännu enligt 1177.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?