• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18629 visningar
    1001 svar
    1001
    18629

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 2 May 2021 08:21
    Sellcarro skrev 2021-05-01 23:26:44 följande:

    I och med att vi blev gravida och fick missfall efter MA så vill dom att vi skulle vänta så det är på 0 i och med dom trodde MA var en mola/druvbörd men inte fått allt bekräftat. Därför dom vill att vi ska vänta så hcg är på 0 två månader efter missfallet. Men får mer information på måndag/tisdag då dom inte har kollat på provet ännu enligt 1177.


    Då förstår jag! Bra att ni väntar, förstår om det känns tufft. Hoppas det går vägen nu så fort nu sätter igång!
  • Sun 2 May 2021 08:27

    Nu har jag en liten fundering här. Tog ett test idag för det är en grej jag verkligen behöver avboka snarast om jag är gravid. På testet CD ultratidigt ser jag tydligt ett sträck när jag håller testet på armlängds avstånd som jag läst på deras hemsida att man ska. Grejen är den att min bim är först i början av nästa vecka tror jag. Så min fundering är om det kan vara resthormoner kvar från missfallet? Testade negativt med vanligt CB 16/4 precis efter mensen. Men dom är ju inte lika känsliga så hormonet kanske är kvar i låga nivåer.

    Jag ska ta ett nytt test imorgon men ville bolla lite, ska se om jag kan lägga upp en bild och om det då syns något på bilden.

  • Sun 2 May 2021 09:27
    September1518 skrev 2021-05-01 13:57:28 följande:

    Är det någon som närmar sig bim här? Hur mår alla och går det bra för er? Jag mår bra men man kan inte hjälpa att känna efter i kroppen hela tiden och det sticker i brösten, drar i magen, värker i ryggen. Men tror det mesta är inbillning eller har annan förklaring! Över en vecka kvar till bim så väntan är lång.


    Fick väldigt tydlig metallsmak i munnen igår, så började bli lite fundersam, men i morse kom mensen som var ganska väntad! Känns skönt, hoppas att jag efter mensen kan få ett negativt grav test så jag slipper vara förvirrad sen, hehe.
  • Sun 2 May 2021 10:04
    Syren93 skrev 2021-05-02 09:27:17 följande:

    Fick väldigt tydlig metallsmak i munnen igår, så började bli lite fundersam, men i morse kom mensen som var ganska väntad! Känns skönt, hoppas att jag efter mensen kan få ett negativt grav test så jag slipper vara förvirrad sen, hehe.


    Usch vad tråkigt när det luras sådär. Ja det hoppas jag också, lite lättare då. Få börja på en ren och ny kula. Jag önskar att jag hade tagit ett testa-tidigt-test efter mensen. Tog ett imorse som blev positivt men efter mensen testade jag bara med ett vanligt så nu vet jag ändå inte! Jag ska testa nytt tidigt test imorgon, visst borde det stegra om jag verkligen skulle vara gravid? Ökar hormoner varje dag?
  • Sun 2 May 2021 10:26

    Kan väl tillägga att det är 8 veckor sedan missfallet startade och 7 veckor sedan blödningen slutade.

  • Sun 2 May 2021 11:35
    September1518 skrev 2021-05-02 10:04:43 följande:

    Usch vad tråkigt när det luras sådär. Ja det hoppas jag också, lite lättare då. Få börja på en ren och ny kula. Jag önskar att jag hade tagit ett testa-tidigt-test efter mensen. Tog ett imorse som blev positivt men efter mensen testade jag bara med ett vanligt så nu vet jag ändå inte! Jag ska testa nytt tidigt test imorgon, visst borde det stegra om jag verkligen skulle vara gravid? Ökar hormoner varje dag?


    Hm, ja, tror dock inte det ökar så snabbt i början så kan nog vara svårt att avgöra. När är BIM? Finns det chans att en graviditet kan visas på vanligt test redan? Håller tummarna för att det är en ny! :) har du testat negativt tidigare borde det ju inte vara falskt..

    Jag tror att "resterna" av mitt missfall kommer nu med mensen, blöder mycket och även slem och beiga "klumpar" - sorry för info. Hoppas hoppas att allt kommer ut nu :(
  • Sun 2 May 2021 11:42
    September1518 skrev 2021-05-02 08:21:51 följande:

    Då förstår jag! Bra att ni väntar, förstår om det känns tufft. Hoppas det går vägen nu så fort nu sätter igång!


    Jo men det är segt att vänta :/ vill ju bara försöka igen då man ser folk runt omkring blir gravida :/ men vi har inte riktigt haft någon tur det senaste året så får väl se när det blir dags igen hur det går.
  • Sun 2 May 2021 12:54
    Syren93 skrev 2021-05-02 11:35:11 följande:

    Hm, ja, tror dock inte det ökar så snabbt i början så kan nog vara svårt att avgöra. När är BIM? Finns det chans att en graviditet kan visas på vanligt test redan? Håller tummarna för att det är en ny! :) har du testat negativt tidigare borde det ju inte vara falskt..

    Jag tror att "resterna" av mitt missfall kommer nu med mensen, blöder mycket och även slem och beiga "klumpar" - sorry för info. Hoppas hoppas att allt kommer ut nu :(


    Jag vet inte riktigt när min bim är men tror om ca 1-1,5 vecka på måndag-onsdag typ. Men om det visar så svagt på ultratidigt test blir det inte tokblankt på ett vanligt då? De tidiga mäter väl ofta hcg-nivån från 10 och de vanliga från 25. Tänker också så med att jag testat negativt en gång men det var som sagt på ett vanligt test så om jag tagit ett tidigt kanske det hade gett utslag ändå. Hur ska jag nu veta! Ah jag får testa imorgon och på tisdag och se om det blir nån förändring.

    Skönt att resten kommer ut ändå, så kanske du kan få börja om snart!
  • Sun 2 May 2021 12:55
    Sellcarro skrev 2021-05-02 11:42:30 följande:

    Jo men det är segt att vänta :/ vill ju bara försöka igen då man ser folk runt omkring blir gravida :/ men vi har inte riktigt haft någon tur det senaste året så får väl se när det blir dags igen hur det går.


    Jag vet och jag förstår, känns som alla blir gravida helt plötsligt! Hoppas ni lyckas nu!
  • Sun 2 May 2021 13:04
    September1518 skrev 2021-05-02 12:54:29 följande:

    Jag vet inte riktigt när min bim är men tror om ca 1-1,5 vecka på måndag-onsdag typ. Men om det visar så svagt på ultratidigt test blir det inte tokblankt på ett vanligt då? De tidiga mäter väl ofta hcg-nivån från 10 och de vanliga från 25. Tänker också så med att jag testat negativt en gång men det var som sagt på ett vanligt test så om jag tagit ett tidigt kanske det hade gett utslag ändå. Hur ska jag nu veta! Ah jag får testa imorgon och på tisdag och se om det blir nån förändring.

    Skönt att resten kommer ut ändå, så kanske du kan få börja om snart!


    Ja, det är nog svårt att veta till 100 % förrän närmre BIM då!

    Ja, det känns skönt. Dock jobbigt att behöva gå igenom det "igen" *suck*. Men, nya tag!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?