• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18631 visningar
    1001 svar
    1001
    18631

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Thu 6 May 2021 16:58
    Magdalena88 skrev 2021-05-06 16:32:45 följande:

    Hej på er tjejer,

    Läste snabbt igenom tråden och kände - här vill jag hoppa in.

    Min story: Har två barn på 3 och 6 år. I augusti 2020 bestämde vi oss för att försöka för en tredje. Plussade i slutet på november och var överlycklig. Slutet på januari, i vecka 12 började jag blöda, åkte in på gynakuten som konstaterade MA. Efter det skickades jag hem. Aldrig känt mig så utlämnad som där och då.

    Så chockad dessutom - första missfallet.

    Några dagar senare satte det igång att blöda ordentligt och allt kom ut. Tyckte det var så skönt att slippa skrapa och ta tabletter (hade en bokad tid).

    FIck ta HCG prov varje vecka tills det var på 0. Tog 6 veckor. Längsta 6 veckorna någonsin när det enda man vill är börja försöka igen.

    Efter det har jag haft menscykler på 40 dagar. Och antagligen rätt så kass ÄL (om ens någon). Träffade en urgullig gyn som skrev ut Letrozol till mig. Så nu har jag tagit första kuren och har beräknad BIM på lördag. Tjuvtestade mig precis och det var negativt. Försöker vara positiv och peppad men det är verkligen svårt när man hela tiden tänker "nu hade jag varit så långt gången i min graviditet om inte..."

    Ja juste - det alla säger om att man är såååå fertil efter missfall. Stämmer verkligen inte in på mig iaf.


    Tråkigt att höra. Fick oxå ett MA men i v.13/14 i december men blev gravid igen innan hcg var nere på 0 även om vi inte aktiv försökte då vi inte fick för gyn.

    Bara att tänka positivt och ta det lugnt så plussar du snart :)
  • Thu 6 May 2021 17:34
    Magdalena88 skrev 2021-05-06 16:32:45 följande:

    Hej på er tjejer,

    Läste snabbt igenom tråden och kände - här vill jag hoppa in.

    Min story: Har två barn på 3 och 6 år. I augusti 2020 bestämde vi oss för att försöka för en tredje. Plussade i slutet på november och var överlycklig. Slutet på januari, i vecka 12 började jag blöda, åkte in på gynakuten som konstaterade MA. Efter det skickades jag hem. Aldrig känt mig så utlämnad som där och då.

    Så chockad dessutom - första missfallet.

    Några dagar senare satte det igång att blöda ordentligt och allt kom ut. Tyckte det var så skönt att slippa skrapa och ta tabletter (hade en bokad tid).

    FIck ta HCG prov varje vecka tills det var på 0. Tog 6 veckor. Längsta 6 veckorna någonsin när det enda man vill är börja försöka igen.

    Efter det har jag haft menscykler på 40 dagar. Och antagligen rätt så kass ÄL (om ens någon). Träffade en urgullig gyn som skrev ut Letrozol till mig. Så nu har jag tagit första kuren och har beräknad BIM på lördag. Tjuvtestade mig precis och det var negativt. Försöker vara positiv och peppad men det är verkligen svårt när man hela tiden tänker "nu hade jag varit så långt gången i min graviditet om inte..."

    Ja juste - det alla säger om att man är såååå fertil efter missfall. Stämmer verkligen inte in på mig iaf.


    Förstår att du kände dig utelämnad, vad hemskt! Jag ringde in en fredag i vecka 12 när jag började få röda och rosa flytningar, eftersom deras jour var stängd bad de mig att ringa upp på måndag om läget var detsamma men att det lät inte bra sa hon. Sen fick jag aldrig komma in på nån koll, mäta några nivåer eller se om allt var bra. Bara ?testa om 4 veckor så det är negativt?, det var det inte så ringde in igen och fick till svar ?testa igen om 1,5 vecka?. Jaha tack för den kvinnovården! Väldigt underligt det där men antar att dom vet att kroppen oftast fixar det själv.

    Skönt att du får hjälp nu att få ordning på din äl! Förstår att du vill komma igång nu. Känner så väl igen det där att man fortsätter räkna veckor. Hade själv varit i vecka 21 nu, tänk mer än halvvägs. Men tyvärr gör det ingen skillnad att tänka så även om man inte kan hjälpa det. Hoppas du plussar snart igen! :D
  • Thu 6 May 2021 17:46

    Faktiskt helt sjukt hur dålig kvinnovården är. Nog att missfall är vanligt, det är fortfarande en så stor chock för varje kvinna att gå igenom.

    Tack för era svar <3

  • Thu 6 May 2021 20:19
    Magdalena88 skrev 2021-05-06 16:32:45 följande:

    Hej på er tjejer,

    Läste snabbt igenom tråden och kände - här vill jag hoppa in.

    Min story: Har två barn på 3 och 6 år. I augusti 2020 bestämde vi oss för att försöka för en tredje. Plussade i slutet på november och var överlycklig. Slutet på januari, i vecka 12 började jag blöda, åkte in på gynakuten som konstaterade MA. Efter det skickades jag hem. Aldrig känt mig så utlämnad som där och då.

    Så chockad dessutom - första missfallet.

    Några dagar senare satte det igång att blöda ordentligt och allt kom ut. Tyckte det var så skönt att slippa skrapa och ta tabletter (hade en bokad tid).

    FIck ta HCG prov varje vecka tills det var på 0. Tog 6 veckor. Längsta 6 veckorna någonsin när det enda man vill är börja försöka igen.

    Efter det har jag haft menscykler på 40 dagar. Och antagligen rätt så kass ÄL (om ens någon). Träffade en urgullig gyn som skrev ut Letrozol till mig. Så nu har jag tagit första kuren och har beräknad BIM på lördag. Tjuvtestade mig precis och det var negativt. Försöker vara positiv och peppad men det är verkligen svårt när man hela tiden tänker "nu hade jag varit så långt gången i min graviditet om inte..."

    Ja juste - det alla säger om att man är såååå fertil efter missfall. Stämmer verkligen inte in på mig iaf.


    Välkommen till gruppen!
  • Fri 7 May 2021 21:39
    September1518 skrev 2021-05-06 14:15:53 följande:

    Blä för mig blev det nog ingen graviditet denna månad. Tog ett nytt test imorse och det såg svagare ut. Knappt så jag lyckades gå det på bild, fick verkligen skruva och vinkla på det för att få till det. Trist, jag förväntade mig verkligen att det skulle bli starkare, det var lite dumt kanske...


    Åh förstår, så tråkigt men jag ser också strecket iaf. Men som du skrev borde det ju blivit starkare.

    Hoppas nästa månad är våran månad.
  • Fri 7 May 2021 21:41
    September1518 skrev 2021-05-06 14:15:53 följande:

    Blä för mig blev det nog ingen graviditet denna månad. Tog ett nytt test imorse och det såg svagare ut. Knappt så jag lyckades gå det på bild, fick verkligen skruva och vinkla på det för att få till det. Trist, jag förväntade mig verkligen att det skulle bli starkare, det var lite dumt kanske...


    Åh förstår, så tråkigt men jag ser också strecket iaf. Men som du skrev borde det ju blivit starkare.

    Hoppas nästa månad är våran månad.
    September1518 skrev 2021-05-06 15:05:41 följande:

    Åh tack för att du tittade, Gud vad jag hoppas! Ska vänta till nästa vecka nu i alla fall och se om mensen kommer eller ej.


    Svarade lite snabbt men hoppas på nästa vecka för din del, vi ger inte upp på dig ännu! Hoppas det blir positivt.
  • Fri 7 May 2021 22:00
    Magdalena88 skrev 2021-05-06 16:32:45 följande:

    Hej på er tjejer,

    Läste snabbt igenom tråden och kände - här vill jag hoppa in.

    Min story: Har två barn på 3 och 6 år. I augusti 2020 bestämde vi oss för att försöka för en tredje. Plussade i slutet på november och var överlycklig. Slutet på januari, i vecka 12 började jag blöda, åkte in på gynakuten som konstaterade MA. Efter det skickades jag hem. Aldrig känt mig så utlämnad som där och då.

    Så chockad dessutom - första missfallet.

    Några dagar senare satte det igång att blöda ordentligt och allt kom ut. Tyckte det var så skönt att slippa skrapa och ta tabletter (hade en bokad tid).

    FIck ta HCG prov varje vecka tills det var på 0. Tog 6 veckor. Längsta 6 veckorna någonsin när det enda man vill är börja försöka igen.

    Efter det har jag haft menscykler på 40 dagar. Och antagligen rätt så kass ÄL (om ens någon). Träffade en urgullig gyn som skrev ut Letrozol till mig. Så nu har jag tagit första kuren och har beräknad BIM på lördag. Tjuvtestade mig precis och det var negativt. Försöker vara positiv och peppad men det är verkligen svårt när man hela tiden tänker "nu hade jag varit så långt gången i min graviditet om inte..."

    Ja juste - det alla säger om att man är såååå fertil efter missfall. Stämmer verkligen inte in på mig iaf.


    Beklagar ditt MA, det är så tråkigt att höra och hur lika på sätt och vis alla våra MA varit? Välkommen hit! Mysigt med två små barn och underbart att ni försöker men en tredje.

    Får jag fråga hur långa din cyklar var innan MA? Funderar på om mina cykler kanske också ändrats/kommer vara annorlunda än tidigare.

    Ja, känner igen mig i det där. Denna veckan har varit lite extra jobbig för jag skulle varit i vecka 20/21 och en kompis berättade att hon var gravid i vecka 20, så vi skulle varit i samma vecka. Sen har flera influencers också gått ut med deras graviditeter just denna veckan och en är i vecka 20. Egentligen borde man ju vara glad, för de betyder ju att folk blir gravida och behåller barnen, men det hugger ändå lite i hjärtat. Men det är ju verkligen hoppfullt egentligen och jag är inte avundsjuk av mig för andra saker, så försöker tänka positivt!

    Ang att det är lättare att bli gravid efter MF - så skriver jag det för att det ska gå i uppfyllelse haha, låt oss hålla kvar den tanken att vi alla här blir gravida snart och att vi inte behöver uppleva det här igen.
  • Fri 7 May 2021 22:14
    Hallonglass91 skrev 2021-05-07 21:41:53 följande:

    Åh förstår, så tråkigt men jag ser också strecket iaf. Men som du skrev borde det ju blivit starkare.

    Hoppas nästa månad är våran månad.Svarade lite snabbt men hoppas på nästa vecka för din del, vi ger inte upp på dig ännu! Hoppas det blir positivt.


    Åh ja tack för att du tittade, vi får se hur det blir helt enkelt. Försöker att inte hoppas för mycket för det kan lika gärna vara hormon kvar... fokuserar på annat i väntan.

    Ang det du skrev om andra gravida och influensers håller jag verkligen med om att det känns som att massa kvinnor blir gravida helt plötsligt! Som du säger vill man vara glad, vi har ju ingen aning om hur de har kämpat eller önskat men i mitt huvud blir alla gravida på ett ögonblick och svävar lyckligt in på rosa moln i sina uppfyllda drömmars land. Självklart är det inte så för dom flesta!! Men ja det är svårt att se en efter en annonsera graviditet när man själv förlorat sin. Jag hade också varit i vecka 21 nu :(
  • Sat 8 May 2021 02:14
    September1518 skrev 2021-05-07 22:14:45 följande:

    Åh ja tack för att du tittade, vi får se hur det blir helt enkelt. Försöker att inte hoppas för mycket för det kan lika gärna vara hormon kvar... fokuserar på annat i väntan.

    Ang det du skrev om andra gravida och influensers håller jag verkligen med om att det känns som att massa kvinnor blir gravida helt plötsligt! Som du säger vill man vara glad, vi har ju ingen aning om hur de har kämpat eller önskat men i mitt huvud blir alla gravida på ett ögonblick och svävar lyckligt in på rosa moln i sina uppfyllda drömmars land. Självklart är det inte så för dom flesta!! Men ja det är svårt att se en efter en annonsera graviditet när man själv förlorat sin. Jag hade också varit i vecka 21 nu :(


    Förstår hur ni känner. Har flera bekanta som får sitt andra barn och flera som ska får deras första. Med vårat första graviditet så hade vi haft ca 4v kvar innan bf nu, och min bror och hans fru har fått deras första och jag hade sätt i fram emot täta kusiner där men då åkte man på ett MA i stället och en partiell mola på det oxå, två spermier som befruktade samma ägg. Sen ca 4 månader senare ett missfall i v.5+4. Nu har man en kontroll på hcg kvar sen får vi äntligen sätta igång igen. Tråkigt att det är olika i olika landsting men kontrollerna av missfall och kontroll av hcg.
  • Sat 8 May 2021 08:16
    Sellcarro skrev 2021-05-08 02:14:01 följande:

    Förstår hur ni känner. Har flera bekanta som får sitt andra barn och flera som ska får deras första. Med vårat första graviditet så hade vi haft ca 4v kvar innan bf nu, och min bror och hans fru har fått deras första och jag hade sätt i fram emot täta kusiner där men då åkte man på ett MA i stället och en partiell mola på det oxå, två spermier som befruktade samma ägg. Sen ca 4 månader senare ett missfall i v.5+4. Nu har man en kontroll på hcg kvar sen får vi äntligen sätta igång igen. Tråkigt att det är olika i olika landsting men kontrollerna av missfall och kontroll av hcg.


    Beklagar vilken tråkig historia du har bakom dig. Min syster är gravid och har bf nu i juni och jag var beräknad i september så hade också blivit tätt så förstår den förlusten med kusinerna med. Förhoppningsvis går det snart för oss båda och då om några år blir ålderskillnaden väldigt liten ändå!

    Ja det är tråkigt, tycker inte man fick så mycket vägledning heller. Kanske gyn borde ha sagt till mig att ta ett testa-tidigt för att vara säker. Hur ska jag nu veta? Tänkte vänta till nästa vecka och då ta ett digitalt. Men frågan är om jag skulle få ett positivt resultat kan jag lita på det då? Hur låga hcg-nivåer läser det vanliga digitala med veckoindikator? Det bör väl vara mindre känsligt än ett testa-tidigt? Så om jag fick väldigt svagt på testa-tidigt denna vecka så skulle väl digitala inte ge utslag nästa vecka om jag inte är gravid? Eller? Haha ååååh vilken vetenskap detta är!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?