• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Syren93
    Hallonglass91 skrev 2021-05-16 11:13:22 följande:

    Hej! Spännande, hoppas det är det. Jag fick min första mens exakt 12 dagar efter MF-blödningen slutade.

    Jag har fått normal mens nu (2 mens sedan missfallet) ungefär 6 veckor sedan MF-blödningen slutade. Så känns som jag är tillbaka till vanlig cykel men har lite mer ont än tidigare vid mens och ÄL. Kanske jag som känner efter mer men känns mer på något vis.

    Nu väntar jag på ägglossningen nummer 2 som borde ske nästa vecka :)

    Hur går det för er andra?

    Kram


    Jag hade också mer ont vid ÄL och mens efte rmitt missfsll, dock verkade det inte som allt mitt var ute, så kanske därför magen var mer öm!

    Jag borde ha ÄL nu i dagarna, fick ont i magen till höger i går, jag brukar ha rätt mycket ÄL känningar, så tror det är det :) känner mig förväntansfull denna gång :D
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-05-16 11:45:27 följande:

    Jag hade också mer ont vid ÄL och mens efte rmitt missfsll, dock verkade det inte som allt mitt var ute, så kanske därför magen var mer öm!

    Jag borde ha ÄL nu i dagarna, fick ont i magen till höger i går, jag brukar ha rätt mycket ÄL känningar, så tror det är det :) känner mig förväntansfull denna gång :D


    Skönt att höra att du upplever samma sak och spännande att du kanske har ÄL redan nu! Jag känner mig också förväntansfull denna gång.
  • Eclipse
    Hallonglass91 skrev 2021-05-16 11:13:22 följande:

    Hej! Spännande, hoppas det är det. Jag fick min första mens exakt 12 dagar efter MF-blödningen slutade.

    Jag har fått normal mens nu (2 mens sedan missfallet) ungefär 6 veckor sedan MF-blödningen slutade. Så känns som jag är tillbaka till vanlig cykel men har lite mer ont än tidigare vid mens och ÄL. Kanske jag som känner efter mer men känns mer på något vis.

    Nu väntar jag på ägglossningen nummer 2 som borde ske nästa vecka :)

    Hur går det för er andra?

    Kram


    Lustigt eftersom det är 12 dagar även för mig, det kanske är nått med den tidsperioden emellan?

    Då håller vi tummarna, skönt att vara tillbaka som normalt iaf trots kanske lite mer smärta.
    Syren93 skrev 2021-05-16 11:45:27 följande:

    Jag hade också mer ont vid ÄL och mens efte rmitt missfsll, dock verkade det inte som allt mitt var ute, så kanske därför magen var mer öm!

    Jag borde ha ÄL nu i dagarna, fick ont i magen till höger i går, jag brukar ha rätt mycket ÄL känningar, så tror det är det :) känner mig förväntansfull denna gång :D


    Vad roligt, då håller vi tummarna!
  • Sellcarro

    Har min andra andra mens efter mitt MF väldigt konstig blödning i och med att mensen är typ över på 2-3 dagar. Men har ägglossning samma helg som jag ska ta mitt troligen sista blodprov så är det nere på 0 så tänker vi köra på den helgen :) så man hoppas på att ägglossningen inte blir så tidig :) 

  • Hallonglass91
    Sellcarro skrev 2021-05-16 16:30:43 följande:

    Har min andra andra mens efter mitt MF väldigt konstig blödning i och med att mensen är typ över på 2-3 dagar. Men har ägglossning samma helg som jag ska ta mitt troligen sista blodprov så är det nere på 0 så tänker vi köra på den helgen :) så man hoppas på att ägglossningen inte blir så tidig :) 


    Då hoppas vi att ÄL är senare och annars kommer din nästa bara några veckor senare :) Är det långt kvar till ditt sista blodprov och din nästa ÄL?
  • Sellcarro
    Hallonglass91 skrev 2021-05-16 20:22:05 följande:

    Då hoppas vi att ÄL är senare och annars kommer din nästa bara några veckor senare :) Är det långt kvar till ditt sista blodprov och din nästa ÄL?


    Har blodprovet bokat till fredagen den 28/5 :) kommer att ha ägglossning samma helg så mellan den 28-31/5 så förhoppningsvis kommer jag inte att missa den :)
  • Rårakan

    Halloj! Har någon här kört med ägglossningstest efter missfallet innan första mensen? Jag har inte provat såna test förut men beställde hem några + gravtest från Graviditetskollen för att hålla lite koll på om/när systemet drar igång. Gravtest visar neg idag 4 veckor efter mf men ÄLtest visar positivt... kan missfallet spöka med ÄLtesten eller kan det vara så att jag faktiskt har ÄL?

  • Sellcarro
    Rårakan skrev 2021-05-17 21:00:55 följande:

    Halloj! Har någon här kört med ägglossningstest efter missfallet innan första mensen? Jag har inte provat såna test förut men beställde hem några + gravtest från Graviditetskollen för att hålla lite koll på om/när systemet drar igång. Gravtest visar neg idag 4 veckor efter mf men ÄLtest visar positivt... kan missfallet spöka med ÄLtesten eller kan det vara så att jag faktiskt har ÄL?


    Kan vara så att ägglossning är på G fick igång min ca 2v efter att blödningarna hade slutat :) annars har jag hört att ägglossningstester kan bli positiv vid mens oxå.
  • Hallonglass91
    Sellcarro skrev 2021-05-16 21:17:50 följande:

    Har blodprovet bokat till fredagen den 28/5 :) kommer att ha ägglossning samma helg så mellan den 28-31/5 så förhoppningsvis kommer jag inte att missa den :)


    Wihoo, det är ju rätt snart! :)
  • Hallonglass91
    Rårakan skrev 2021-05-17 21:00:55 följande:

    Halloj! Har någon här kört med ägglossningstest efter missfallet innan första mensen? Jag har inte provat såna test förut men beställde hem några + gravtest från Graviditetskollen för att hålla lite koll på om/när systemet drar igång. Gravtest visar neg idag 4 veckor efter mf men ÄLtest visar positivt... kan missfallet spöka med ÄLtesten eller kan det vara så att jag faktiskt har ÄL?


    Jag vet inte så mycket om ÄL test just, men du kan absolut säkert ha ÄL nu :) Spännande!

    Jag hade ÄL 2 veckor efter cytotecbehandling (gynekologen sa det när jag var på efterkontrollen då hon knäppt nog sa att hon såg att jag hade ÄL)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?