• Fri 26 Mar 2021 12:15
    19033 visningar
    1001 svar
    1001
    19033

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 13 Jun 2021 07:57
    Anonym4848 skrev 2021-06-13 06:55:54 följande:

    Nej jag vet, helt otroligt! Exakt, mitt test jag fick med hem var negativt och testade varje gång på sjukhuset och de var också negativa, trots rester kvar. Jag fick tom. Positivt på ÄL-tester och mens medan resterna var kvar. Det blödde mer eller mindre hela tiden, men mer då mensen skulle vara. Så kroppen verkade ju försöka köra på som vanligt trots rester. Så märker du det minsta konstigt, att du blöder mer/längre än vanligt vid mens sen när det ska vara klart med aborten, be att få kolla!

    Tack snälla du! Och jag beklagar verkligen ditt missfall, och håller tummarna att det går bra nu och att ni får ny chans snart!


    Tack snälla för att du delar med dig! Man får inte all information utav läkarna i förväg och googla blir man knäpp av.. finns så mycket konstig läsning där ute.

    Ska absolut ha det du skrivit i åtanke. Tack snälla!
  • Sun 13 Jun 2021 09:48
    Sellcarro skrev 2021-06-11 15:22:10 följande:

    Hur går det för alla? Jag fick mensen igår och har nu börjat tagit Q10 och inositol för att förbättra äggkvaliten får se hur det kommer att gå dom närmsta veckorna :) skönt med lite sommar och sol så man får tankarna på andra håll :)


    Är inne på 3e försöket efter missfall nu, ägglossning om ca 1 vecka tror jag. Har börjat tempa denna månaden, får se om jag gillar det.. :)

    Har även fått reda på att 3 vänner till mig ska ha barn i november /december och det är exakt när vi skulle haft barn om det inte blivit missfall.. Det känns riktigt jobbigt faktiskt. Känns orättvist och som ett hugg i magen..
  • Anonym­4848
    Sun 13 Jun 2021 10:00
    Gabriella33 skrev 2021-06-13 07:57:40 följande:

    Tack snälla för att du delar med dig! Man får inte all information utav läkarna i förväg och googla blir man knäpp av.. finns så mycket konstig läsning där ute.

    Ska absolut ha det du skrivit i åtanke. Tack snälla!


    Det var så lite. Nä man känner sig ju så utlämnad på nåt sätt. Och kanske att det funkar direkt för de flesta, men om de säger att det är lugnt om testet är negativt så tror man ju på det..

    Ta hand om dig!
  • Sun 13 Jun 2021 13:05
    Anonym4848 skrev 2021-06-13 10:00:07 följande:

    Det var så lite. Nä man känner sig ju så utlämnad på nåt sätt. Och kanske att det funkar direkt för de flesta, men om de säger att det är lugnt om testet är negativt så tror man ju på det..

    Ta hand om dig!


    Du har så rätt i det du säger! Skönt att det finns forum som dessa där man kan dela med sig utav sina erfarenheter/kunskap med varandra samt stötta.

    Desamma tack och all lycka till er!
  • Sun 13 Jun 2021 14:59
    Syren93 skrev 2021-06-13 09:48:33 följande:

    Är inne på 3e försöket efter missfall nu, ägglossning om ca 1 vecka tror jag. Har börjat tempa denna månaden, får se om jag gillar det.. :)

    Har även fått reda på att 3 vänner till mig ska ha barn i november /december och det är exakt när vi skulle haft barn om det inte blivit missfall.. Det känns riktigt jobbigt faktiskt. Känns orättvist och som ett hugg i magen..


    Jo vi hade egentligen bf nu i dagarna med vårat första MA och i november med det senaste missfallet så det är lite jobbigt och man hör folk runt omkring en blir gravida.

    Jag tempar och försöker hålla koll på sekret och testar ägglossningstest men sambon tycker vi bara ska slappna av och så händer det när det händer. Men som sagt man kan inte slappna av liksom då alla blir gravida runt omkring.
  • Sun 13 Jun 2021 15:53
    Sellcarro skrev 2021-06-13 02:01:12 följande:

    Många som rekommenderar Q10 för det bygger upp alla celler i kroppen om jag inte misstar mig. Och inositol kan dom ibland rekommenderar för dom som har pco. Men hittat den mesta informationen på denna sida : www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php


    Okej, tack! Ska läsa lite om dem då. Får se om jag provar det :)
  • Sun 13 Jun 2021 16:16
    Sellcarro skrev 2021-06-13 14:59:03 följande:

    Jo vi hade egentligen bf nu i dagarna med vårat första MA och i november med det senaste missfallet så det är lite jobbigt och man hör folk runt omkring en blir gravida.

    Jag tempar och försöker hålla koll på sekret och testar ägglossningstest men sambon tycker vi bara ska slappna av och så händer det när det händer. Men som sagt man kan inte slappna av liksom då alla blir gravida runt omkring.


    Jag försöker ta det lite lugnt, men man blir inte mindre ledsen när man tänker "tänk om det inte hade blivit missfall..". Just nu njuter jag av sommaren och av att man kan dricka sig en liten drink.. :) hoppas innerligt att det blir ett nytt pluss snart. Håller tummarna för dig med :)
  • Sun 13 Jun 2021 22:05
    Syren93 skrev 2021-06-13 16:16:08 följande:

    Jag försöker ta det lite lugnt, men man blir inte mindre ledsen när man tänker "tänk om det inte hade blivit missfall..". Just nu njuter jag av sommaren och av att man kan dricka sig en liten drink.. :) hoppas innerligt att det blir ett nytt pluss snart. Håller tummarna för dig med :)


    Jo jag funderar på att släppa lös lite då vi kommer vara bort när vi har ägglossning så kanske ska ta det som det kommer då :) dricka gott och äta gott och bara vara :) Håller tummarna för dig med :)
  • Mon 14 Jun 2021 13:01
    September1518 skrev 2021-06-12 19:15:17 följande:

    Ja du har rätt, måste lyssna på mina egna råd.

    Förstår hur du menar med att vilja för mycket, kanske att kroppen kan låsa sig av stress. Låter hälsosamt att försöka vara mer chill denna gång. Känner du dig taggad inför äl? Hur tänker ni lägga upp strategin denna gång då? Sex varannan dag kanske kan vara en idé för att slippa äl-test och stress men garantera att ni inte missar äl.


    Ja, denna gång får det bli mer när vi har lust och ungefär varannan dag. Funderar även på att skippa ÄL tester denna gång.

    Hur går det för dig? Ska du på något tidigt UL och när är det? Hoppas allt går bra för er! Heja heja :)
  • Mon 14 Jun 2021 13:09
    Syren93 skrev 2021-06-13 09:48:33 följande:

    Är inne på 3e försöket efter missfall nu, ägglossning om ca 1 vecka tror jag. Har börjat tempa denna månaden, får se om jag gillar det.. :)

    Har även fått reda på att 3 vänner till mig ska ha barn i november /december och det är exakt när vi skulle haft barn om det inte blivit missfall.. Det känns riktigt jobbigt faktiskt. Känns orättvist och som ett hugg i magen..


    Ja, känner igen det där? :( jag tänker mycket - varför blev det som det blev. Men man får försöka acceptera att det inte blev som man trodde. Och även om de känns som andra ?ploppar? ut barn efter barn vet man ju inte heller vad de gått igenom för att komma dit. De som får barn nu kanske försök i flera år, också haft MF/MA, kåmpat med att gå upp/ner i vikt osv.
    Sellcarro skrev 2021-06-13 22:05:57 följande:

    Jo jag funderar på att släppa lös lite då vi kommer vara bort när vi har ägglossning så kanske ska ta det som det kommer då :) dricka gott och äta gott och bara vara :) Håller tummarna för dig med :)


    Jag funderar på samma! Bara föröka strunta i det hela, men ändå ligga ungefär vid ÄL. Får se hur jag gör. :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?