• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Rårakan
    senapp skrev 2021-06-21 14:17:07 följande:

    Usch, idag känner jag mig heeelt knäckt. Jag blir inte gravid sen mitt MA i mars :( BIM-1 idag och SUPERnegativt test. Jag kan verkligen inte tänka på något annat trots att jag jobbar, träffar kompisar, tränar, fritidsintressen. Jag kan bara tänka på vilken vecka jag skulle varit i nu, vilket också är samma som min bästa kompis.

    Tidigare blivit gravid på första/andra försöket. Vart HUNDRA ggr hos gyn och allt är jättefint. Känns så dumt att det inte fungerar just denna gång då det behövs som mest för sorgeprocessen.


    Känner igen mig i det du skriver. Har också människor runt om med stora magar som jag också skulle ha haft nu och det är jobbigt... Fick mf i vecka 13 så det normala under lång tid var att vara gravid och att inte vara gravid känns tomt både fysiskt och mentalt. Hade någonstans trott att jag skulle bli gravid på direkten men har precis haft andra mensen efter mf. Vi får kämpa på! Nu är nästa ÄL på midsommar så det kan bli en utmaning med barn och bekanta runtomkring hela tiden :)
  • senapp
    Hallonglass91 skrev 2021-06-21 21:19:14 följande:
    Åh, känner också med dig. :( Så jobbigt med din bästa kompis. Hoppas du blir gravid snart!

    Vi hade också vårt MA i mars och graviditet lyser även här med sin frånvaro. Men det kanske inte är kört ännu för dig denna månaden, håller tummarna.
    Tack! Hoppas du blir gravid snart! Mars är ju inte länge sen men herregud vad det känns som en evighet ibland.
    Rårakan skrev 2021-06-22 08:09:55 följande:
    Känner igen mig i det du skriver. Har också människor runt om med stora magar som jag också skulle ha haft nu och det är jobbigt... Fick mf i vecka 13 så det normala under lång tid var att vara gravid och att inte vara gravid känns tomt både fysiskt och mentalt. Hade någonstans trott att jag skulle bli gravid på direkten men har precis haft andra mensen efter mf. Vi får kämpa på! Nu är nästa ÄL på midsommar så det kan bli en utmaning med barn och bekanta runtomkring hela tiden :)

    Usch, lider med dig. Trodde nog också att jag skulle bli gravid direkt eftersom jag haft lätt tidigare. Känner mig lite naiv. Men som du säger, vi får kämpa på. En extra utmaning för dig att hitta tid i midsommarkaoset, haha!
  • Gabriella33
    Anonym4848 skrev 2021-06-21 21:49:09 följande:

    Hoppas att du får bli klar så fort som möjligt nu!

    Nä vet ju att alla inte får symtom.. Men så läser man att statistiskt är det större risk för missfall om man inte mår illa, och att 70% mår illa..då känns det inte så bra..

    Tack för pepp! Är iv. 6+4 idag, det var den dagen det avstannade sist.. :/ har ett vul bokat om två veckor, men tiden går ju sååå sakta :(


    Jaa man får ju hoppas! Fick en del blodiga klumpar i natt.. sorry för detaljerna hehe, hoppas att det var de sista som kommit ut!

    Det är exakt det jag menar, statistik. Inte helt pålitligt. Allt kan hända vare sig man har oddsen med sig eller mot sig. Försök inte tänka så mycket och leta inte efter symtom. Var glad o njut av att du blivit gravid så tätt inpå! Hejjar på er!:) berätta gärna vad ni fick reda på på vul!:))
  • Anonym4848
    Gabriella33 skrev 2021-06-22 09:16:33 följande:

    Jaa man får ju hoppas! Fick en del blodiga klumpar i natt.. sorry för detaljerna hehe, hoppas att det var de sista som kommit ut!

    Det är exakt det jag menar, statistik. Inte helt pålitligt. Allt kan hända vare sig man har oddsen med sig eller mot sig. Försök inte tänka så mycket och leta inte efter symtom. Var glad o njut av att du blivit gravid så tätt inpå! Hejjar på er!:) berätta gärna vad ni fick reda på på vul!:))


    Ingen fara med detaljer! :D Va skönt, hoppas du slipper mer problem som sagt!

    Det är sant.. ska försöka tänka lite mer positivt. Händer tom att jag tänker att det blev nån blodklump kvar efter skrapningen och att min kropp tror att den är en graviditet haha ja lite knäppt, men man blir ju lite knäpp av det här! Tusen tack, det värmer!
  • Gabriella33
    Anonym4848 skrev 2021-06-22 09:51:17 följande:

    Ingen fara med detaljer! :D Va skönt, hoppas du slipper mer problem som sagt!

    Det är sant.. ska försöka tänka lite mer positivt. Händer tom att jag tänker att det blev nån blodklump kvar efter skrapningen och att min kropp tror att den är en graviditet haha ja lite knäppt, men man blir ju lite knäpp av det här! Tusen tack, det värmer!


    Haha ja tror inte man blir av med dessa hjärnspöken tills den dagen bebis kommer ut:D förstår dig dock, får jag den turen igen tror jag att jag kommer bli nojjan själv haha
  • Hallonglass91
    Gabriella33 skrev 2021-06-22 09:16:33 följande:

    Jaa man får ju hoppas! Fick en del blodiga klumpar i natt.. sorry för detaljerna hehe, hoppas att det var de sista som kommit ut!

    Det är exakt det jag menar, statistik. Inte helt pålitligt. Allt kan hända vare sig man har oddsen med sig eller mot sig. Försök inte tänka så mycket och leta inte efter symtom. Var glad o njut av att du blivit gravid så tätt inpå! Hejjar på er!:) berätta gärna vad ni fick reda på på vul!:))


    Vad bra att det kom ut lite till! Hoppas det var det sista.
  • Hallonglass91
    Anonym4848 skrev 2021-06-21 21:49:09 följande:

    Hoppas att du får bli klar så fort som möjligt nu!

    Nä vet ju att alla inte får symtom.. Men så läser man att statistiskt är det större risk för missfall om man inte mår illa, och att 70% mår illa..då känns det inte så bra..

    Tack för pepp! Är iv. 6+4 idag, det var den dagen det avstannade sist.. :/ har ett vul bokat om två veckor, men tiden går ju sååå sakta :(


    Försök att distrahera dig lite! 2 veckor är ju ändå rätt snart :) Spännande ändå för då kommer du kunna höra hjärtljud vid de VUL :)
  • Anonym4848
    Hallonglass91 skrev 2021-06-22 12:37:31 följande:

    Försök att distrahera dig lite! 2 veckor är ju ändå rätt snart :) Spännande ändå för då kommer du kunna höra hjärtljud vid de VUL :)


    Ska försöka.. Vi får hem en liten fyrfota familjemedlem här snart, då blir det nog lite lättare :)

    Hjärtljud?? Är ju 99,99 på att där inte kommer finnas nåt.. Men ska försöka att inte tänka så..tack igen för pepp <3
  • Gabriella33
    Hallonglass91 skrev 2021-06-22 12:35:26 följande:

    Vad bra att det kom ut lite till! Hoppas det var det sista.


    Tack snälla för all pepp:)
  • Fanny87a

    Hej

    Jag fick mitt missfall v.4+4 (förra veckan)och jag känner mig lite vilsen. Jag var säker på att det skulle sluta i missfall och jag fick rätt - helt plötsligt har all min tro försvunnit att detta någonsin kommer gå hela vägen...

    Behöver lite solskenshistorier känner jag..

    Kram till er alla som kämpar på!

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?