• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Emmissss
    September1518 skrev 2021-07-01 20:58:33 följande:

    Åh nej vad tråkigt det låter! Jag fick missfall i vecka 12 och mitt började med bruna flytningar för att övergå till rosa och sedan klarrött på kvällen. Dagen efter hade jag mensvärk har jag för mig och det började droppa mer i toaletten och kom även slem. Tredje dagen sent på kvällen drog det igång rejält med klumpar och fruktansvärd mensvärk.

    Beklagar så mycket om det är missfall! Men det är inte säkert, finns så många anledningar till att blöda i graviditeten. Åk in till gynakuten och se om du kan få ett vul kanske, eller är det för tidigt för att se något?


    Åh va tufft! Jag är ju väldigt "nygravid" men det kom som en överraskning då vi tidigare haft ganska svårt att bli gravida så vi blev både chockade och glada.

    Okej tredje dagen, nu har jag blött rött i 2 dagar, siktar jag på imorgon. Får se hur jag klarar mig ensam med min lilla 1.5åring. Hoppas det väntar till kvällen när sambon slutat jobba!

    Får ingen hjälp & fanns inga telefontider till kvinnokliniken. Har skrivit en egenremiss. Klarade din kropp av allt själv eller fick du åka in o ta någon tablett etc? :(
  • September1518
    Hallonglass91 skrev 2021-07-01 16:55:48 följande:
    Tack för dina kloka tankar! <3

    Han tycker jag ska vara kvar för att det är ekonomiskt bra, men samtidigt känns det som jag offrar mig lite, då jag inte bara är supertrött på det utan inte trivs heller och det tar tid nu.

    Ja, man kanske får sätta en deadline som du säger. Tack.
    Jag förstår, det är såklart jobbigare också om han känner så. Hur mycket har ni pratat om det? Vet han precis hur du känner och hur jobbigt du tycker det är?

    Känns som att det finns 2 alternativ, antingen söka nytt jobb direkt och säga upp dig så snart du fått ett. Eller sätta en deadline som känns ok för er båda och fortsätta kämpa tills dess och hoppas du är gravid och sen söka nytt jobb och säga upp dig. Oavsett kan du inte fortsätta jobba på obestämd framtid när du känner som du gör. Det är inte bra för din psykiska hälsa, du måste kunna njuta av livet också och jobbet är en så himla stor del av vardagen!

    Vad har du för anledning/fördelar med att vara kvar förutom ekonomin?
  • September1518
    Emmissss skrev 2021-07-01 21:05:06 följande:
    Åh va tufft! Jag är ju väldigt "nygravid" men det kom som en överraskning då vi tidigare haft ganska svårt att bli gravida så vi blev både chockade och glada.

    Okej tredje dagen, nu har jag blött rött i 2 dagar, siktar jag på imorgon. Får se hur jag klarar mig ensam med min lilla 1.5åring. Hoppas det väntar till kvällen när sambon slutat jobba!

    Får ingen hjälp & fanns inga telefontider till kvinnokliniken. Har skrivit en egenremiss. Klarade din kropp av allt själv eller fick du åka in o ta någon tablett etc? :(
    Åh vilken underbar överraskning när ni kämpat första gången. Förstår att du blir fruktansvärt orolig nu. Tyvärr hjälper oro ingen vart så försök vara lugn och tänka positivt tills du vet mer <3

    Precis 3:e dagen. Men precis som för Hallonglass91 hade bebisen varit död sen länge. Eller jag fick aldrig något vul eller så men jag är ganska säker eftersom jag var helt utan symptom och även hade flytningar med nån liten strimma blod ett par veckor innan missfallet med några dagars mellanrum. Kände på mig att något inte stod rätt till. Men jag fick aldrig komma in och göra nån koll, fick instruktioner att vänta 4 veckor och ta ett nytt test då, gjorde så, det var positivt, ringde igen och fick nya instruktioner att ta ett test om 1,5 vecka, mensen kom, tog testet, det var negativt. 3 veckor senare plussade jag och är nu i vecka 12 igen. Har även passerat dagen jag fick missfall senast samt fått ett vul så bara det känns skönt. Men oron är mycket värre än när jag väntade sonen, kommer nog vara svårt att slappna av denna gång.

    Gud vad jag lider med dig! Den där hemska väntan på en eventuell blödning är tortyr. När man inte vet om eller när den ska komma, hur mycket det blir, hur ont det kan göra. Exakt var kommer man vara, blir man fast på toaletten i timmar. Jag tycker jättejättesynd om dig och hoppas verkligen att du slipper missfall!! Men blir det det så hoppas jag din sambo är hemma och tar hand om ert barn samt stöttar dig så du kan ta hand om det på bästa sätt. Tyvärr har vissa mer seglivade missfall, det är så olika för alla <3

    Varför får du ingen hjälp? Fattar inte, gynakuten är väl till för just såna här problem, om det är där du har varit. Men de kanske inte kan se något såhär tidigt och då kanske det bara är mer oroande än hjälpande att ens kolla. Kanske blir missvisande :(
  • Magdalena88
    Hallonglass91 skrev 2021-07-01 17:08:16 följande:
    Magdalena88 skrev 2021-07-01 15:45:28 följande:

    Är så less på alla som frågar "hur går det med bebisverkstaden". GAHHHHHHHHHHH Det lägger på sån stress på mig att alla går och undrar.

    (Alla tycker tydligen det är ok att fråga bara för att vi berättat om missfallet, iom det var i vecka 12).

    Startar 5 försöket nu. Känner mig helt uppgiven. :(


    Så okänsligt av dem! Det hade ju varit skillnad om du tar upp det, men konstigt att de frågar. Våra kompisar frågar inte något men min mamma till och med klappade på min mage och typ ba hoppas det kommer en dit bebis snart och har pratat med alla sina kollegor om oss. Mamma sa ex en kollega till mig som är 34 har försökt i 2 år hon sa bla bla bla. Hon är så sjukt okänsligt även om hon vill vara snäll..

    Åh, 5 försök är inte mycket men känner igen frustrationen!! Har du precis fått mens eller väntar du också på BIM?
    Exakt sådär är min mamma också. Men ja, såklart de menar väl på sitt lustiga sätt. :)

    Fick ingen ägglossning denna månad verkar det som. Hade blodiga flytningar en vecka efter beräknad äl. Trodde det kunde vara en nidis men alla test negativa. Läste sen att om man hoppar över ÄL så kan kroppen reagera med en sparsam blödning. Känns rimligt då jag aldrig fick fullt utslag på ÄL testerna.

    Har du några känningar denna månad?
  • Magdalena88
    September1518 skrev 2021-07-01 21:02:14 följande:
    Det är fruktansvärt fräckt att ta sig friheten att lägga sig i något så privat på det där sättet. När man är i vecka 12 tror man i princip att man är säker så självklart kan man börja berätta då och inte räkna med missfall. Önskar att folk skulle ha mer förståelse för om ni inte själva tar upp det.

    Vad svarar du dem? Tänker om ni kan förklara att det går lite trögt och ni helst inte vill prata om det nu. Eller dra en vit lögn och säga att ni valt att ta en paus för att låta kroppen ladda om. Så kanske de lämnar er i fred. Blä försök 5, kan tänka mig att det känns som en evighet när du redan hade kommit så långt i en graviditet. Går inte att släppa tankarna på vilken vecka man borde ha varit i. Hoppas du blir gravid nu och att tiden går snabbt förbi första trimetern så du kanske kan slappna av lite.
    Tack för kloka tankar <3
    Nu har vi faktiskt bara sagt att vi tar det lugnt och inte stressar, vilket är komiskt när man innerst inne är så sjukt stressad. Men just omgivningen tycker jag lägger på en onödig stress på en. Måste bli bättre på att skita i vad andra säger (och jag förstorar garanterat allt då jag blivit så känslig i denna situation).
  • Magdalena88
    September1518 skrev 2021-06-29 22:18:46 följande:

    Jag har helt glömt bort att uppdatera, sorry. Jag stod på mig och barnmorskan gick med på ett ultraljud, hjärtat tickade på så fint. Jätteskönt! Nu känner jag mig lite mer lugn och glad. Vecka 11+3 idag, exakt samma dag som jag fick missfall förra gången.


    Underbara nyheter!!
  • September1518
    Magdalena88 skrev 2021-07-01 21:42:09 följande:

    Tack för kloka tankar <3

    Nu har vi faktiskt bara sagt att vi tar det lugnt och inte stressar, vilket är komiskt när man innerst inne är så sjukt stressad. Men just omgivningen tycker jag lägger på en onödig stress på en. Måste bli bättre på att skita i vad andra säger (och jag förstorar garanterat allt då jag blivit så känslig i denna situation).


    Det är ett bra svar, det kanske ändå får folk att backa lite. Annars får ni säga ifrån om det blir för jobbigt, kanske kan du be din partner prata med folk i så fall.

    Ja det är klart när det verkar som att alla bara går och väntar på erat plus. Hemskt att folk inte tänker längre. Hur tror de det känns för er liksom. Du har helt rätt i att vara känslig, inte konstigt alls. Kan verkligen inte förstå hur folket i ens omgivning inte fattar det! Om de tänker på det och undrar hur det går, hur mycket tror de inte att ni tänker på det då!? Herregud människor.

    Men ja försök att inte tänka så mycket på alla omkring. Hoppas ni kan njuta lite av processen fram till barn också, tänk att du får dela den här resan just med din partner, skönt är väl det <3 Förhoppningsvis känns det mycket lättare med allt när ni äntligen kan dela med er om en ny graviditet och en som lyckas hela vägen då :)
  • Syren93
    Hallonglass91 skrev 2021-07-01 17:01:36 följande:

    Åh, det känns så så långt för mig med de tre gångerna och samtidigt när du skriver tre gånger vill jag skriva till dig att det inte är alls lång tid. Knäppt hur man ser så olika på andra och sig själv.. Tack för medlidande ;) Ja, snart ska det banne mig vara vår tur!!!


    Håller verkligen med dig!! Det som är mest frustrerande är att det tar så lång tid innan man kan försöka igen liksom.. En cykel känns som en evighet!!

    Jag har idag fått mensvärk och spottings.. Dock hade tempen gått upp idag igen, men känns precis som när jag ska få mens (dock nån dag tidigare än vanligt) , så jag hoppar att ens testa och siktar på nästa månad..

    Jag har gått på semester nu och försöker njuta av det så mycket jag kan och tänker att det förhoppningsvis är vår tur i höst (då måste jag inte känns press på att det ska ske under sommaren) :)
  • Emmissss
    September1518 skrev 2021-07-01 21:19:19 följande:

    Åh vilken underbar överraskning när ni kämpat första gången. Förstår att du blir fruktansvärt orolig nu. Tyvärr hjälper oro ingen vart så försök vara lugn och tänka positivt tills du vet mer <3

    Precis 3:e dagen. Men precis som för Hallonglass91 hade bebisen varit död sen länge. Eller jag fick aldrig något vul eller så men jag är ganska säker eftersom jag var helt utan symptom och även hade flytningar med nån liten strimma blod ett par veckor innan missfallet med några dagars mellanrum. Kände på mig att något inte stod rätt till. Men jag fick aldrig komma in och göra nån koll, fick instruktioner att vänta 4 veckor och ta ett nytt test då, gjorde så, det var positivt, ringde igen och fick nya instruktioner att ta ett test om 1,5 vecka, mensen kom, tog testet, det var negativt. 3 veckor senare plussade jag och är nu i vecka 12 igen. Har även passerat dagen jag fick missfall senast samt fått ett vul så bara det känns skönt. Men oron är mycket värre än när jag väntade sonen, kommer nog vara svårt att slappna av denna gång.

    Gud vad jag lider med dig! Den där hemska väntan på en eventuell blödning är tortyr. När man inte vet om eller när den ska komma, hur mycket det blir, hur ont det kan göra. Exakt var kommer man vara, blir man fast på toaletten i timmar. Jag tycker jättejättesynd om dig och hoppas verkligen att du slipper missfall!! Men blir det det så hoppas jag din sambo är hemma och tar hand om ert barn samt stöttar dig så du kan ta hand om det på bästa sätt. Tyvärr har vissa mer seglivade missfall, det är så olika för alla <3

    Varför får du ingen hjälp? Fattar inte, gynakuten är väl till för just såna här problem, om det är där du har varit. Men de kanske inte kan se något såhär tidigt och då kanske det bara är mer oroande än hjälpande att ens kolla. Kanske blir missvisande :(


    Idag fick jag en telefontid och på kvinnokliniken var det inte samma ton som hos BM. Hon sa ju igår "då har du ett pågående missfall"

    I detta samtal med kvinnokliniken så sa hon att jag kan vara gravid och blöda att det inte var ovanligt neb att jag skulle återkomma om en vecka eller om jag blödde mer. EN VECKA!! En hel vecka av ovisshet, tänk om kroppen inte stöter bort allt? Jag har fortfarande inte börjat blöda klumpar och jag började blöda rött i onsdags kväll. Sen lite igår kväll och idag ingenting igen.

    Sen är det ju märkligt att i denna veva så hör ett jobb som jag sökt av sig. Hade även intervju med dem I januari. Jag hade som mål att byta efter mammaledigheten men gett upp det nu sista veckorna. Så nu plötsligt har jag intervju på måndag!?
    September1518 skrev 2021-07-01 21:19:19 följande:

    Åh vilken underbar överraskning när ni kämpat första gången. Förstår att du blir fruktansvärt orolig nu. Tyvärr hjälper oro ingen vart så försök vara lugn och tänka positivt tills du vet mer <3

    Precis 3:e dagen. Men precis som för Hallonglass91 hade bebisen varit död sen länge. Eller jag fick aldrig något vul eller så men jag är ganska säker eftersom jag var helt utan symptom och även hade flytningar med nån liten strimma blod ett par veckor innan missfallet med några dagars mellanrum. Kände på mig att något inte stod rätt till. Men jag fick aldrig komma in och göra nån koll, fick instruktioner att vänta 4 veckor och ta ett nytt test då, gjorde så, det var positivt, ringde igen och fick nya instruktioner att ta ett test om 1,5 vecka, mensen kom, tog testet, det var negativt. 3 veckor senare plussade jag och är nu i vecka 12 igen. Har även passerat dagen jag fick missfall senast samt fått ett vul så bara det känns skönt. Men oron är mycket värre än när jag väntade sonen, kommer nog vara svårt att slappna av denna gång.

    Gud vad jag lider med dig! Den där hemska väntan på en eventuell blödning är tortyr. När man inte vet om eller när den ska komma, hur mycket det blir, hur ont det kan göra. Exakt var kommer man vara, blir man fast på toaletten i timmar. Jag tycker jättejättesynd om dig och hoppas verkligen att du slipper missfall!! Men blir det det så hoppas jag din sambo är hemma och tar hand om ert barn samt stöttar dig så du kan ta hand om det på bästa sätt. Tyvärr har vissa mer seglivade missfall, det är så olika för alla <3

    Varför får du ingen hjälp? Fattar inte, gynakuten är väl till för just såna här problem, om det är där du har varit. Men de kanske inte kan se något såhär tidigt och då kanske det bara är mer oroande än hjälpande att ens kolla. Kanske blir missvisande :(


    Idag fick jag en telefontid och på kvinnokliniken var det inte samma ton som hos BM. Hon sa ju igår "då har du ett pågående missfall"

    I detta samtal med kvinnokliniken så sa hon att jag kan vara gravid och blöda att det inte var ovanligt men att jag skulle återkomma om en vecka eller om jag blödde mer. EN VECKA!! En hel vecka av ovisshet, tänk om kroppen inte stöter bort allt? Jag har fortfarande inte börjat blöda klumpar och jag började blöda rött i onsdags kväll. Sen lite igår kväll och idag ingenting igen.

    Sen är det ju märkligt att i denna veva så hör ett jobb som jag sökt av sig. Hade även intervju med dem I januari. Jag hade som mål att byta efter mammaledigheten men gett upp det nu sista veckorna. Så nu plötsligt har jag intervju på måndag!?
  • September1518
    Emmissss skrev 2021-07-02 10:14:55 följande:
    Idag fick jag en telefontid och på kvinnokliniken var det inte samma ton som hos BM. Hon sa ju igår "då har du ett pågående missfall"

    I detta samtal med kvinnokliniken så sa hon att jag kan vara gravid och blöda att det inte var ovanligt neb att jag skulle återkomma om en vecka eller om jag blödde mer. EN VECKA!! En hel vecka av ovisshet, tänk om kroppen inte stöter bort allt? Jag har fortfarande inte börjat blöda klumpar och jag började blöda rött i onsdags kväll. Sen lite igår kväll och idag ingenting igen.

    Sen är det ju märkligt att i denna veva så hör ett jobb som jag sökt av sig. Hade även intervju med dem I januari. Jag hade som mål att byta efter mammaledigheten men gett upp det nu sista veckorna. Så nu plötsligt har jag intervju på måndag!?
    September1518 skrev 2021-07-01 21:19:19 följande:

    Åh vilken underbar överraskning när ni kämpat första gången. Förstår att du blir fruktansvärt orolig nu. Tyvärr hjälper oro ingen vart så försök vara lugn och tänka positivt tills du vet mer <3

    Precis 3:e dagen. Men precis som för Hallonglass91 hade bebisen varit död sen länge. Eller jag fick aldrig något vul eller så men jag är ganska säker eftersom jag var helt utan symptom och även hade flytningar med nån liten strimma blod ett par veckor innan missfallet med några dagars mellanrum. Kände på mig att något inte stod rätt till. Men jag fick aldrig komma in och göra nån koll, fick instruktioner att vänta 4 veckor och ta ett nytt test då, gjorde så, det var positivt, ringde igen och fick nya instruktioner att ta ett test om 1,5 vecka, mensen kom, tog testet, det var negativt. 3 veckor senare plussade jag och är nu i vecka 12 igen. Har även passerat dagen jag fick missfall senast samt fått ett vul så bara det känns skönt. Men oron är mycket värre än när jag väntade sonen, kommer nog vara svårt att slappna av denna gång.

    Gud vad jag lider med dig! Den där hemska väntan på en eventuell blödning är tortyr. När man inte vet om eller när den ska komma, hur mycket det blir, hur ont det kan göra. Exakt var kommer man vara, blir man fast på toaletten i timmar. Jag tycker jättejättesynd om dig och hoppas verkligen att du slipper missfall!! Men blir det det så hoppas jag din sambo är hemma och tar hand om ert barn samt stöttar dig så du kan ta hand om det på bästa sätt. Tyvärr har vissa mer seglivade missfall, det är så olika för alla <3

    Varför får du ingen hjälp? Fattar inte, gynakuten är väl till för just såna här problem, om det är där du har varit. Men de kanske inte kan se något såhär tidigt och då kanske det bara är mer oroande än hjälpande att ens kolla. Kanske blir missvisande :(


    Åh vad skönt! Hoppas verkligen det är en normal gravidblödning. Men fy en hel vecka, segt! Fick du någon förklaring till varför de inte kan göra en koll redan nu?

    Åh vad kul! Hoppas du får jobbet oavsett missfall eller ej! :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?