• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Emmissss
    September1518 skrev 2021-07-02 12:15:44 följande:

    Åh vad skönt! Hoppas verkligen det är en normal gravidblödning. Men fy en hel vecka, segt! Fick du någon förklaring till varför de inte kan göra en koll redan nu?

    Åh vad kul! Hoppas du får jobbet oavsett missfall eller ej! :)


    Tror det är att de inte kan se om det vad ska säga "tagit sig" eller inte. Tror inte allt hunnit utveckla sig som det ska än och då kanske de blir osäkra typ. De vill kanske se om det stannat upp (är mindre än det borde) antar jag. Hoppas iallafall jag får hjälp sen för ovissheten är hemsk!
  • September1518
    Emmissss skrev 2021-07-02 12:21:47 följande:
    Tror det är att de inte kan se om det vad ska säga "tagit sig" eller inte. Tror inte allt hunnit utveckla sig som det ska än och då kanske de blir osäkra typ. De vill kanske se om det stannat upp (är mindre än det borde) antar jag. Hoppas iallafall jag får hjälp sen för ovissheten är hemsk!
    Ja finns säkert någon bra anledning. Men förstår att det känns jobbigt för dig. Ja en vecka kan man väl stå ut men efter det måste du få mer hjälp än så. Om det inte kommer mer blod är det förhoppningsvis ingen fara men det kan även vara ma och då behöver du få veta det. Hoppas allt går vägen! :)
  • Rebecca1987

    Jag fick ett missfall för drygt 3 veckor.

    Hur länge kan det ta innan mensen är tillbaka?

    Vet att det säkert är olika men på ett ungefär?

  • September1518
    Rebecca1987 skrev 2021-07-02 14:19:32 följande:

    Jag fick ett missfall för drygt 3 veckor.

    Hur länge kan det ta innan mensen är tillbaka?

    Vet att det säkert är olika men på ett ungefär?


    Beklagar, hemskt med missfall :(<3

    Jag fick missfall i vecka 12, blödde i ca 1 vecka, med spottings några dagar innan och några dagar efter. 4 veckor efter att blödningen slutade kom mensen, det var 5 veckor efter att missfallet startade ordentligt. 3 veckor efter mensens första dag plussade jag och är nu i vecka 12 igen :)
  • Rebecca1987
    September1518 skrev 2021-07-02 14:36:17 följande:

    Beklagar, hemskt med missfall :(<3

    Jag fick missfall i vecka 12, blödde i ca 1 vecka, med spottings några dagar innan och några dagar efter. 4 veckor efter att blödningen slutade kom mensen, det var 5 veckor efter att missfallet startade ordentligt. 3 veckor efter mensens första dag plussade jag och är nu i vecka 12 igen :)


    Tack.

    Jag hade dock bara blödning i 3 dagar. I vecka 6+2. Men gravid symtomen har typ nyss försvunnit. Varit illamående tills för bara någon dag sedan. Och brösten var ömma fram tills igår.

    Så jag får väl avvakta och se när den dyker upp.

    Tack för ditt svar
  • Salladen
    Rebecca1987 skrev 2021-07-02 14:44:50 följande:

    Tack.

    Jag hade dock bara blödning i 3 dagar. I vecka 6+2. Men gravid symtomen har typ nyss försvunnit. Varit illamående tills för bara någon dag sedan. Och brösten var ömma fram tills igår.

    Så jag får väl avvakta och se när den dyker upp.

    Tack för ditt svar


    Jag var i vecka 5+2 när jag började blöda i måndags/tisdags. 99% säker på att var missfall pga hur det kom ut. men inte hundra då kk inte ville ta emot mig för kontroll. Har också bara blödigt några dagar och symptomen har försvunnit.

    Så vi är i samma sits, väntar egentligen bara då att kroppen ska starta upp allt igen så man kan göra ett nytt försök!

    Men ovissheten och väntan är inte kul..
  • Hallonglass91
    Magdalena88 skrev 2021-07-01 21:38:04 följande:

    Exakt sådär är min mamma också. Men ja, såklart de menar väl på sitt lustiga sätt. :)

    Fick ingen ägglossning denna månad verkar det som. Hade blodiga flytningar en vecka efter beräknad äl. Trodde det kunde vara en nidis men alla test negativa. Läste sen att om man hoppar över ÄL så kan kroppen reagera med en sparsam blödning. Känns rimligt då jag aldrig fick fullt utslag på ÄL testerna.

    Har du några känningar denna månad?


    Jag har lite känningar men kan vara inbillning- molvärk och torr i munnen/metallsmak som jag hade sist. Men tror inte det blev något denna gång. Har du några gravidsymptom?
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-07-02 09:43:26 följande:

    Håller verkligen med dig!! Det som är mest frustrerande är att det tar så lång tid innan man kan försöka igen liksom.. En cykel känns som en evighet!!

    Jag har idag fått mensvärk och spottings.. Dock hade tempen gått upp idag igen, men känns precis som när jag ska få mens (dock nån dag tidigare än vanligt) , så jag hoppar att ens testa och siktar på nästa månad..

    Jag har gått på semester nu och försöker njuta av det så mycket jag kan och tänker att det förhoppningsvis är vår tur i höst (då måste jag inte känns press på att det ska ske under sommaren) :)


    Åh, synd med mensen. Men om den kom tidigt blir det ju tidigare nästa BIM också kanske. Så det är ju lite positivt. Det var någon som skrev att de tänkte varje gång mensen kom att de var första dagen på graviditeten (man räknar ju så sen när man plussar, men det är inte direkt det man tänker på när man ser att man fått mens, men jag tror det kan få en att fokusera på det fina på något vis istället på

    just att det inte blev något förra cykeln).

    Så skönt med semester och att du ska försöka släppa allt och fokusera på livet. Grattis till semester! :D

    Jag har också semester snart och hoppas också kunna tänka på annat (men innerst inne tänker jag redan nu också att jag hoppas bli gravid under semestern för att jag varvar ner osv) så jag får se hur mycket man kan koppla bort detta?
  • Hallonglass91
    Emmissss skrev 2021-07-02 10:14:55 följande:

    Idag fick jag en telefontid och på kvinnokliniken var det inte samma ton som hos BM. Hon sa ju igår "då har du ett pågående missfall"

    I detta samtal med kvinnokliniken så sa hon att jag kan vara gravid och blöda att det inte var ovanligt neb att jag skulle återkomma om en vecka eller om jag blödde mer. EN VECKA!! En hel vecka av ovisshet, tänk om kroppen inte stöter bort allt? Jag har fortfarande inte börjat blöda klumpar och jag började blöda rött i onsdags kväll. Sen lite igår kväll och idag ingenting igen.

    Sen är det ju märkligt att i denna veva så hör ett jobb som jag sökt av sig. Hade även intervju med dem I januari. Jag hade som mål att byta efter mammaledigheten men gett upp det nu sista veckorna. Så nu plötsligt har jag intervju på måndag!?Idag fick jag en telefontid och på kvinnokliniken var det inte samma ton som hos BM. Hon sa ju igår "då har du ett pågående missfall"

    I detta samtal med kvinnokliniken så sa hon att jag kan vara gravid och blöda att det inte var ovanligt men att jag skulle återkomma om en vecka eller om jag blödde mer. EN VECKA!! En hel vecka av ovisshet, tänk om kroppen inte stöter bort allt? Jag har fortfarande inte börjat blöda klumpar och jag började blöda rött i onsdags kväll. Sen lite igår kväll och idag ingenting igen.

    Sen är det ju märkligt att i denna veva så hör ett jobb som jag sökt av sig. Hade även intervju med dem I januari. Jag hade som mål att byta efter mammaledigheten men gett upp det nu sista veckorna. Så nu plötsligt har jag intervju på måndag!?


    Hoppas det inte är ett missfall. <3 Det är jättejobbigt med ovissheten, hoppas veckan går fort.

    Spännande med jobbintervjun! Då har du ju något annat att lägga lite tankar på :)
  • Hallonglass91
    Rebecca1987 skrev 2021-07-02 14:19:32 följande:

    Jag fick ett missfall för drygt 3 veckor.

    Hur länge kan det ta innan mensen är tillbaka?

    Vet att det säkert är olika men på ett ungefär?


    Beklagar :( Hoppas din mens kommer snart!

    Jag hade ett MA i vecka 12 och tog cytotec och blödde efter de i 3 veckor. Sen blödde jag inte alls i 11 dagar och sen kom mensen på den 12e dagen. Så för mig tog det typ 5 veckor.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?