• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18930 visningar
    1001 svar
    1001
    18930

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 2 Jul 2021 23:07
    Salladen skrev 2021-07-02 21:51:01 följande:

    Jag var i vecka 5+2 när jag började blöda i måndags/tisdags. 99% säker på att var missfall pga hur det kom ut. men inte hundra då kk inte ville ta emot mig för kontroll. Har också bara blödigt några dagar och symptomen har försvunnit.

    Så vi är i samma sits, väntar egentligen bara då att kroppen ska starta upp allt igen så man kan göra ett nytt försök!

    Men ovissheten och väntan är inte kul..


    Oj nej, hoppas de inte var/är ett missfall och att du kan få någon kontroll snart <3
  • Sat 3 Jul 2021 05:58
    Salladen skrev 2021-07-02 21:51:01 följande:

    Jag var i vecka 5+2 när jag började blöda i måndags/tisdags. 99% säker på att var missfall pga hur det kom ut. men inte hundra då kk inte ville ta emot mig för kontroll. Har också bara blödigt några dagar och symptomen har försvunnit.

    Så vi är i samma sits, väntar egentligen bara då att kroppen ska starta upp allt igen så man kan göra ett nytt försök!

    Men ovissheten och väntan är inte kul..


    Men gud låter precis som för mig fast jag är bara 4+5. Har blödit 3 kvällar nu, i onsdags klarrött, även lite i torsdags och sen igår kom värken och lite blod, jag tänkte nu drar det igång, men sen nu har det inte kommit något mer. Ringde kk igår och de sa att jag skulle ge det en vecka. Hur mår du? Har du magvärk? Jag har haft det i en vecka nu. Bim I måndags.
  • Sat 3 Jul 2021 11:18
    Emmissss skrev 2021-07-03 05:58:29 följande:

    Men gud låter precis som för mig fast jag är bara 4+5. Har blödit 3 kvällar nu, i onsdags klarrött, även lite i torsdags och sen igår kom värken och lite blod, jag tänkte nu drar det igång, men sen nu har det inte kommit något mer. Ringde kk igår och de sa att jag skulle ge det en vecka. Hur mår du? Har du magvärk? Jag har haft det i en vecka nu. Bim I måndags.


    Hoppas det bara är en blödning och inget mer för din del!

    Jag har inte haft ont alls, mer än molvärk och spänningar men det har jag haft sen jag fick reda på att jag var gravid.

    Det är det som är lite konstigt, kort blödning och ingen smärta.

    Jag mår bra, men känner mig lite ?tom?. Luften går ur en lite, man får ju upp hoppet med ett positivt test.
  • Sat 3 Jul 2021 14:43
    Salladen skrev 2021-07-03 11:18:31 följande:

    Hoppas det bara är en blödning och inget mer för din del!

    Jag har inte haft ont alls, mer än molvärk och spänningar men det har jag haft sen jag fick reda på att jag var gravid.

    Det är det som är lite konstigt, kort blödning och ingen smärta.

    Jag mår bra, men känner mig lite ?tom?. Luften går ur en lite, man får ju upp hoppet med ett positivt test.


    Precis samma som för mig. Hur vet du att du har fått ett missfall? Har du blödit mer än "bara" blod?

    Har du fått hjälp? <3

    Jag måste vänta minst en vecka till. Det är ju så hemskt och man slängs mellan hopp och förtvivlan. Blöder lite sen slutar det osv.
  • Sat 3 Jul 2021 17:37
    Emmissss skrev 2021-07-03 14:43:22 följande:

    Precis samma som för mig. Hur vet du att du har fått ett missfall? Har du blödit mer än "bara" blod?

    Har du fått hjälp? <3

    Jag måste vänta minst en vecka till. Det är ju så hemskt och man slängs mellan hopp och förtvivlan. Blöder lite sen slutar det osv.


    Blod och blodklumpar men i tisdags kom det något helt annat, jag tror gravrester. hade det inte varit för det så hade jag nog inte känt mig lika säker på att det är missfall.

    Ingen hjälp, dom säger att jag får åka in om jag börjar få ont eller börjar blöda igen (ringde igår för ville veta om man kan vara säker på att det är över bränder väl slutat blöda). Så får vänta en vecka till innan jag tar test och ser att det är negativt.

    Ja jag förstår! Det är jättejobbigt <3
  • Sat 3 Jul 2021 18:21
    Salladen skrev 2021-07-03 17:37:43 följande:

    Blod och blodklumpar men i tisdags kom det något helt annat, jag tror gravrester. hade det inte varit för det så hade jag nog inte känt mig lika säker på att det är missfall.

    Ingen hjälp, dom säger att jag får åka in om jag börjar få ont eller börjar blöda igen (ringde igår för ville veta om man kan vara säker på att det är över bränder väl slutat blöda). Så får vänta en vecka till innan jag tar test och ser att det är negativt.

    Ja jag förstår! Det är jättejobbigt <3


    Åh, det är ju fruktansvärt!!! Jag är inne på dag 4 nu med småblödningar, men det kommer liksom inget mer.

    Usch vad dåligt att du inte får hjälp, förstår dig precis, så hemsk! :( Man vill bara veta att allt är OK!!! Jag skulle höra av mig om jag blödde mer sa de till mig & återkomma om en vecka om inte. Man går ju bara o väntar.. o väntar..
  • Sat 3 Jul 2021 18:57
    Salladen skrev 2021-07-02 21:51:01 följande:

    Jag var i vecka 5+2 när jag började blöda i måndags/tisdags. 99% säker på att var missfall pga hur det kom ut. men inte hundra då kk inte ville ta emot mig för kontroll. Har också bara blödigt några dagar och symptomen har försvunnit.

    Så vi är i samma sits, väntar egentligen bara då att kroppen ska starta upp allt igen så man kan göra ett nytt försök!

    Men ovissheten och väntan är inte kul..


    Jag ska hålla tummarna för dig för att det går hela vägen nästa gång.
  • Sun 4 Jul 2021 19:55
    Rebecca1987 skrev 2021-07-02 14:44:50 följande:

    Tack.

    Jag hade dock bara blödning i 3 dagar. I vecka 6+2. Men gravid symtomen har typ nyss försvunnit. Varit illamående tills för bara någon dag sedan. Och brösten var ömma fram tills igår.

    Så jag får väl avvakta och se när den dyker upp.

    Tack för ditt svar


    Skönt! Men konstigt om det dröjt så länge för symptomen att försvinna, du kanske ska ringa och se om du kan få en tid för att kolla så inga rester finns kvar. Ring och rådfråga en barnmorska i alla fall tycker jag. Hoppas du blir snabbt återställd! :)
  • Sun 4 Jul 2021 20:01
    Hallonglass91 skrev 2021-07-02 22:58:10 följande:

    Åh, synd med mensen. Men om den kom tidigt blir det ju tidigare nästa BIM också kanske. Så det är ju lite positivt. Det var någon som skrev att de tänkte varje gång mensen kom att de var första dagen på graviditeten (man räknar ju så sen när man plussar, men det är inte direkt det man tänker på när man ser att man fått mens, men jag tror det kan få en att fokusera på det fina på något vis istället på

    just att det inte blev något förra cykeln).

    Så skönt med semester och att du ska försöka släppa allt och fokusera på livet. Grattis till semester! :D

    Jag har också semester snart och hoppas också kunna tänka på annat (men innerst inne tänker jag redan nu också att jag hoppas bli gravid under semestern för att jag varvar ner osv) så jag får se hur mycket man kan koppla bort detta?


    Låter som ett bra och positivt sätt att tänka! Hoppas semester med lite lugn och ro är precis vad ni behöver för att få plus igen! Håller tummarna för dig nu i sommar :)
  • Sun 4 Jul 2021 20:12
    September1518 skrev 2021-07-04 19:55:31 följande:

    Skönt! Men konstigt om det dröjt så länge för symptomen att försvinna, du kanske ska ringa och se om du kan få en tid för att kolla så inga rester finns kvar. Ring och rådfråga en barnmorska i alla fall tycker jag. Hoppas du blir snabbt återställd! :)


    Bm tyckte eftersom testen visar negativt så är det ingen fara.

    Men jag får väl avvakta ett tag
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?