• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18631 visningar
    1001 svar
    1001
    18631

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sun 4 Jul 2021 21:58
    Rebecca1987 skrev 2021-07-04 20:12:14 följande:

    Bm tyckte eftersom testen visar negativt så är det ingen fara.

    Men jag får väl avvakta ett tag


    Ah men vad bra att du tagit ett negativt test! Tar väl lite tid bara för kroppen att hänga med helt. Hoppas mensen kommer snart eller ännu hellre att du får plus innan om du vill det! Lycka till! :)
  • Mon 5 Jul 2021 00:09
    September1518 skrev 2021-07-04 20:01:36 följande:

    Låter som ett bra och positivt sätt att tänka! Hoppas semester med lite lugn och ro är precis vad ni behöver för att få plus igen! Håller tummarna för dig nu i sommar :)


    Tack! <3 Håller tummarna för att din lilla bebis växer och gror där inne! Nu är du förbi vecka 12 redan va?
  • Mon 5 Jul 2021 14:11
    Hallonglass91 skrev 2021-07-05 00:09:30 följande:
    Tack! <3 Håller tummarna för att din lilla bebis växer och gror där inne! Nu är du förbi vecka 12 redan va?
    Ja, nu är jag i vecka 12+2, känns jättebra! Längtar tills rörelserna kommit igång. Hur känner du dig, har du varit på något mer samtal med psykologen än? Har du kunnat gå vidare något med känslorna för missfallet eller blir de värre med tiden?<3
  • Mon 5 Jul 2021 16:26

    Fick ett MA nu i juni. Trodde jag var i vecka 11 men hade stannat i vecka 9. Hade dessutom hyperemesis och kräktes 10-15 gånger per dag, inne med dropp osv. Så jävla arg och bitter just nu. Har slutat blöda men ej sett tecken på ägglossning så väntar in mensen sen försöker vi igen. Allt jag tänker på är att bli gravid igen.

  • Tue 6 Jul 2021 07:27


    Nu funkade äntligen ett clearblue test. Test nr 4 blev inte felmeddelande. Vad gör man nu? Hur länge ska man blöda? Jag har knappt blödit klumpar?
  • Tue 6 Jul 2021 08:24

    Det är så lurigt. Jag fick ju missfall. Blödde 3 dygn. 7 dagar efter så visade det negativt. För någon vecka sen upphörde mina tecken.

    Idag får jag morgon illamående igen, haft ömt i nedre magen i 9 dagar men ingen mens. Min kropp är verkligen inte min vän

  • Tue 6 Jul 2021 10:50
    Rebecca1987 skrev 2021-07-06 08:24:39 följande:

    Det är så lurigt. Jag fick ju missfall. Blödde 3 dygn. 7 dagar efter så visade det negativt. För någon vecka sen upphörde mina tecken.

    Idag får jag morgon illamående igen, haft ömt i nedre magen i 9 dagar men ingen mens. Min kropp är verkligen inte min vän


    Hoppas du snart får tillbaka mensen så du vet att allt lagt sig. Känns ändå rätt bra ändå att få ett negativt test eller är det bara jag som känner så? Då borde ju kroppen börja återställa sig? Kanske?
  • Tue 6 Jul 2021 11:13
    Emmissss skrev 2021-07-06 10:50:04 följande:

    Hoppas du snart får tillbaka mensen så du vet att allt lagt sig. Känns ändå rätt bra ändå att få ett negativt test eller är det bara jag som känner så? Då borde ju kroppen börja återställa sig? Kanske?


    Ja det negativa fick mig att känna att jag kan lägga det bakom mig och försöka igen. Men nu när jag börjat må illa igen så känns det konstigt. Jag borde inte bli gravid igen på så kort tid
  • Tue 6 Jul 2021 11:42
    Rebecca1987 skrev 2021-07-06 11:13:23 följande:

    Ja det negativa fick mig att känna att jag kan lägga det bakom mig och försöka igen. Men nu när jag börjat må illa igen så känns det konstigt. Jag borde inte bli gravid igen på så kort tid


    Nej fy vad tråkigt. Lider med dig. Tycker du ska ringa och få det bekräftat om du fortfarande mår dåligt. Hemskt att gå och vara oviss!
  • Tue 6 Jul 2021 12:52

    När fick ni ägglossning efter missfall? Tog cytotec den 15 juni och allt kom förhoppningsvis ut, blödde 8 dagar. Brukar ha äl runt dag 17-19 men varken haft utslag eller känningar på den. Har en cykel på 29 dagar, alltid regelbunden. Kan det va så att jag inte har ägglossning alls? Mensen bör komma nästa vecka om jag ska tänka missfallet som mens. Någon som kan berätta hur det var för er? Vi vill bli gravida så fort som möjligt igen.

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?