• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18713 visningar
    1001 svar
    1001
    18713

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Tue 6 Jul 2021 23:32
    September1518 skrev 2021-07-05 14:11:33 följande:

    Ja, nu är jag i vecka 12+2, känns jättebra! Längtar tills rörelserna kommit igång. Hur känner du dig, har du varit på något mer samtal med psykologen än? Har du kunnat gå vidare något med känslorna för missfallet eller blir de värre med tiden?<3


    Åh, så kul!! Jättestort ju! Vilken milstolpe. Wow, det förstår jag. När brukar det börja kännas? Så spännande.

    Ja, jag hade ett till samtal nu innan sommarledigheten. Kan dela lite mer vad hon sa en annan gång men kort och gott var hennes tips att fokusera på rutiner när man mår dåligt och är ledsen. Samt att inte trycka bort känslan av sorg utan istället någon gång per dag ge tid för den genom typ meditation/avalappningsövning.

    Det har blivit bättre nu faktiskt, fortfarande ledsen men lite mer acceptans och lugn i att det är som det är.
  • Tue 6 Jul 2021 23:38
    melle90 skrev 2021-07-05 16:26:03 följande:

    Fick ett MA nu i juni. Trodde jag var i vecka 11 men hade stannat i vecka 9. Hade dessutom hyperemesis och kräktes 10-15 gånger per dag, inne med dropp osv. Så jävla arg och bitter just nu. Har slutat blöda men ej sett tecken på ägglossning så väntar in mensen sen försöker vi igen. Allt jag tänker på är att bli gravid igen.


    Åh stackare! Man blir verkligen bitter att man mådde dåligt och led för vad som känns som ingenting! Men jag tänker som så nu att jag ändå på något vis är glad att kroppen trodde den var gravid längre än den var det då det känns som det kanske ändå är bra att kroppen ville ha kvar ?det?.

    Hoppas din ÄL kommer igång snart och att du blir gravid snart igen! Har du tagit något ÄL test? Det kan vara så att du får ÄL redan innan första mensen. Jag fick tillsägelse att blöda in mer med första mensen, men det är ju lite olika vad man får för instruktioner, vissa kör ju direkt på nästa försök.
  • Tue 6 Jul 2021 23:40
    Rebecca1987 skrev 2021-07-06 08:24:39 följande:

    Det är så lurigt. Jag fick ju missfall. Blödde 3 dygn. 7 dagar efter så visade det negativt. För någon vecka sen upphörde mina tecken.

    Idag får jag morgon illamående igen, haft ömt i nedre magen i 9 dagar men ingen mens. Min kropp är verkligen inte min vän


    Jobbigt att du haft ont. Har du varit på något efterkontroll? Haft någon mens ännu? Tänker om det kanske blir bättre efter du haft första mensen. Känns som det blev lite mer normalt efter min första mens.

    MEN jag har 29 dagars cykler nu efter MA, tidigare hade jag alltid 26-27 dagars. Så konstigt. Någon mer som varit med om samma sak?
  • Tue 6 Jul 2021 23:46
    melle90 skrev 2021-07-06 12:52:32 följande:

    När fick ni ägglossning efter missfall? Tog cytotec den 15 juni och allt kom förhoppningsvis ut, blödde 8 dagar. Brukar ha äl runt dag 17-19 men varken haft utslag eller känningar på den. Har en cykel på 29 dagar, alltid regelbunden. Kan det va så att jag inte har ägglossning alls? Mensen bör komma nästa vecka om jag ska tänka missfallet som mens. Någon som kan berätta hur det var för er? Vi vill bli gravida så fort som möjligt igen.


    Vet att några svarat på detta lite tidigare här i gruppen, men jag fick iaf ÄL ca 2 veckor efter behandling med cytotec, hon på efterkontrollen sa att hon såg att jag hade ÄL på ultraljudet, men jag blev då tillsagt att vänta på mens då jag hade rester kvar. Sedan hade jag ÄL efter första mensen igen (tog ÄL test). Förra cykeln tog jag inget ÄL test men känns som jag hade ÄL.
  • Wed 7 Jul 2021 07:21
    Hallonglass91 skrev 2021-07-06 23:40:54 följande:

    Jobbigt att du haft ont. Har du varit på något efterkontroll? Haft någon mens ännu? Tänker om det kanske blir bättre efter du haft första mensen. Känns som det blev lite mer normalt efter min första mens.

    MEN jag har 29 dagars cykler nu efter MA, tidigare hade jag alltid 26-27 dagars. Så konstigt. Någon mer som varit med om samma sak?


    Nej dom tycker inte det behövs någon efterkontroll.

    Ont är inte jätte ont mer ömt som vid mensvärk. Idag vaknade jag med ännu mer illamående och ökad flytning. Så jag vet inte vad som händer i kroppen.
  • Fri 9 Jul 2021 14:40
    melle90 skrev 2021-07-05 16:26:03 följande:

    Fick ett MA nu i juni. Trodde jag var i vecka 11 men hade stannat i vecka 9. Hade dessutom hyperemesis och kräktes 10-15 gånger per dag, inne med dropp osv. Så jävla arg och bitter just nu. Har slutat blöda men ej sett tecken på ägglossning så väntar in mensen sen försöker vi igen. Allt jag tänker på är att bli gravid igen.


    Nej men fyyyyy!!! Fruktansvärt värt att må så illa och dåligt och inte få något för det. Förstår att du är frustrerad och bitter. Hoppas du kan bearbeta dina känslor eller att du blir gravid snabbt och får må bättre så kanske känslorna släpper lite.
  • Fri 9 Jul 2021 14:46
    melle90 skrev 2021-07-06 12:52:32 följande:

    När fick ni ägglossning efter missfall? Tog cytotec den 15 juni och allt kom förhoppningsvis ut, blödde 8 dagar. Brukar ha äl runt dag 17-19 men varken haft utslag eller känningar på den. Har en cykel på 29 dagar, alltid regelbunden. Kan det va så att jag inte har ägglossning alls? Mensen bör komma nästa vecka om jag ska tänka missfallet som mens. Någon som kan berätta hur det var för er? Vi vill bli gravida så fort som möjligt igen.


    Jag fick missfall i vecka 12, blödde i ca en vecka med spottings några dagar före och efter så 2 veckor totalt. 4,5 veckor efter missfallet startade fick jag fortfarande positivt gravtest, 5 dagar senare kom mensen och direkt efter den var över tog jag negativt test. 3 veckor efter det plussade jag och är nu i vecka 12-13 nånting, antagligen hade jag första äl ca 3 veckor efter missfallet startade eftersom jag fick mens 5 veckor efter, vanligtvis har jag en cykel på ca 4 veckor så det blev en vecka fördröjt efter missfallet.

    Men det är inte helt ovanligt att kroppen skippar ägglossning men att det kommer nån slags mens ändå. Har läst nånstans att många kvinnor endast har 10 ägglossningar på 12 cykler eller nåt sånt.
  • Fri 9 Jul 2021 14:49
    Hallonglass91 skrev 2021-07-06 23:32:49 följande:
    Åh, så kul!! Jättestort ju! Vilken milstolpe. Wow, det förstår jag. När brukar det börja kännas? Så spännande.

    Ja, jag hade ett till samtal nu innan sommarledigheten. Kan dela lite mer vad hon sa en annan gång men kort och gott var hennes tips att fokusera på rutiner när man mår dåligt och är ledsen. Samt att inte trycka bort känslan av sorg utan istället någon gång per dag ge tid för den genom typ meditation/avalappningsövning.

    Det har blivit bättre nu faktiskt, fortfarande ledsen men lite mer acceptans och lugn i att det är som det är.
    Ja, det känns bra! I min första graviditet kände jag i vecka 16+ nånstans. Så hoppas på att känna tidigare denna gång! Eftersom jag redan är i vecka 12-13 nånting bör det kanske komma snart. Hoppas hoppas! Skulle kännas lugnande.

    Låter som bra tips, känns det som att det fungerar? Skönt att du kan känna så! Nu hoppas jag verkligen att du blir gravid snart så kommer det säkert kännas mycket bättre <3
  • Sat 10 Jul 2021 06:44
    September1518 skrev 2021-07-09 14:49:48 följande:

    Ja, det känns bra! I min första graviditet kände jag i vecka 16+ nånstans. Så hoppas på att känna tidigare denna gång! Eftersom jag redan är i vecka 12-13 nånting bör det kanske komma snart. Hoppas hoppas! Skulle kännas lugnande.

    Låter som bra tips, känns det som att det fungerar? Skönt att du kan känna så! Nu hoppas jag verkligen att du blir gravid snart så kommer det säkert kännas mycket bättre <3


    Åh, så spännande! Kul att det troligtvis börjar kännas lite tidigare en andra graviditet. Håll oss uppdaterade!

    Jag tycker att det fungerar bra att fokusera på bra rutiner, blir ett tydligt fokus, och känns även som att jag är lite mindre sorgsen nu när jag försöker vara ledsen när det känns ledsamt osv. Känns som jag är lite mer ett med kroppen.

    Jag fick min 4e mens nu efter MA. Känns jobbigt att det inte blev något denna gång heller men så är det. Vi kommer fortsätta att försöka trots att det är jobbigt att få mens.

    Hur går det för er andra?

    Hoppas ni har en fin sommar!
  • Sat 10 Jul 2021 07:12
    Hallonglass91 skrev 2021-07-10 06:44:03 följande:

    Åh, så spännande! Kul att det troligtvis börjar kännas lite tidigare en andra graviditet. Håll oss uppdaterade!

    Jag tycker att det fungerar bra att fokusera på bra rutiner, blir ett tydligt fokus, och känns även som att jag är lite mindre sorgsen nu när jag försöker vara ledsen när det känns ledsamt osv. Känns som jag är lite mer ett med kroppen.

    Jag fick min 4e mens nu efter MA. Känns jobbigt att det inte blev något denna gång heller men så är det. Vi kommer fortsätta att försöka trots att det är jobbigt att få mens.

    Hur går det för er andra?

    Hoppas ni har en fin sommar!


    Ja jag hoppas det blir så för mig :)

    Kan förstå det. Om man bara trycker undan sorgen står den på lur hela tiden och vill ta över. Nu när du låter den ta plats vid tillfällen så får du utlopp för dina känslor och får plats även för andra känslor. Tycker du gör ett bra jobb med att hantera detta, du försöker verkligen och tar dig framåt.

    Åh det är många försök det när du redan hade kommit så långt i en graviditet. Beklagar, känner mig ledsen för alla er som fortfarande försöker. Men det kommer och då tar förhoppningsvis glädjen över med tiden.

    Hoppas ni får en fin sommar med en fin överraskning nästa försök :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?