• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18602 visningar
    1001 svar
    1001
    18602

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sat 10 Jul 2021 11:07

    Hej ,

    Har följt er ett tag i det tysta .

    Började försöka i juli 2020 . Blev gravid i september 2020 men visade sig vara ma i november. Var i vecka 8 men graviditeten stannade i vecka 5. I april blev jag gravid igen ? missfall i vecka 5. Nu plussade jag imorse. Är livrädd . Dels för att jag vaccinerades mot covid-19 i måndags . Har bokat Liseberg i augusti och Grekland i september.

    Tänk om missfallet kommer i Grekland eller om det nu skulle gå hela vägen få men av vaccinet .

    Vad ska jag göra ? Helt förtvivlad

  • Sat 10 Jul 2021 17:06
    Minisessan skrev 2021-07-10 11:07:54 följande:

    Hej ,

    Har följt er ett tag i det tysta .

    Började försöka i juli 2020 . Blev gravid i september 2020 men visade sig vara ma i november. Var i vecka 8 men graviditeten stannade i vecka 5. I april blev jag gravid igen ? missfall i vecka 5. Nu plussade jag imorse. Är livrädd . Dels för att jag vaccinerades mot covid-19 i måndags . Har bokat Liseberg i augusti och Grekland i september.

    Tänk om missfallet kommer i Grekland eller om det nu skulle gå hela vägen få men av vaccinet .

    Vad ska jag göra ? Helt förtvivlad


    Oavsett var missfallet kommer om det kommer så går det ju inte att stoppa. Tänk om det faktiskt går bra denna gång? Anklaga inte dig själv, du har inte gjort något fel. Njut av din resa. Lycka till, hoppas på din tur nu. Jag fick ett MA I juni I vecka 11. Hoppas jag får ett plus igen också ?
  • Sat 10 Jul 2021 20:57
    Minisessan skrev 2021-07-10 11:07:54 följande:

    Hej ,

    Har följt er ett tag i det tysta .

    Började försöka i juli 2020 . Blev gravid i september 2020 men visade sig vara ma i november. Var i vecka 8 men graviditeten stannade i vecka 5. I april blev jag gravid igen ? missfall i vecka 5. Nu plussade jag imorse. Är livrädd . Dels för att jag vaccinerades mot covid-19 i måndags . Har bokat Liseberg i augusti och Grekland i september.

    Tänk om missfallet kommer i Grekland eller om det nu skulle gå hela vägen få men av vaccinet .

    Vad ska jag göra ? Helt förtvivlad


    Åh men fy, kan verkligen förstå din stress och dina tankar. Hinner du få något ultraljud innan ni reser till Grekland? Förhoppningsvis kan det skänka dig lite lugn om du får se ett hjärta slå därinne. Du ska absolut inte oroa dig för men just nu, jättemånga gravida har tagit vaccinet medvetet för att de t.ex är i riskgrupp, väldigt många har säkert tagit det utan att veta att de varit gravida också. Just den delen är som den är, du får bara räkna med att allt går som det ska. Gravida rekommenderas att ta vaccinet, i Sverige från vecka 12 men i andra länder redan i tidigare vecka. Tror inte du behöver oroa dig för dig, oavsett finns det inget du kan göra nu så tänk att allt kommer gå som det ska. Det kommer säkert gå jättebra denna gång<3 Hoppas för din skull!
  • Sat 10 Jul 2021 21:21

    Behöver man ha koll med graviditetstest med jämna mellanrum från missfall er tills mensen kommer? Eller kan man utesluta ägglossning helt fram tills mensen kommer?

  • Sat 10 Jul 2021 22:01
    September1518 skrev 2021-07-10 20:57:42 följande:

    Åh men fy, kan verkligen förstå din stress och dina tankar. Hinner du få något ultraljud innan ni reser till Grekland? Förhoppningsvis kan det skänka dig lite lugn om du får se ett hjärta slå därinne. Du ska absolut inte oroa dig för men just nu, jättemånga gravida har tagit vaccinet medvetet för att de t.ex är i riskgrupp, väldigt många har säkert tagit det utan att veta att de varit gravida också. Just den delen är som den är, du får bara räkna med att allt går som det ska. Gravida rekommenderas att ta vaccinet, i Sverige från vecka 12 men i andra länder redan i tidigare vecka. Tror inte du behöver oroa dig för dig, oavsett finns det inget du kan göra nu så tänk att allt kommer gå som det ska. Det kommer säkert gå jättebra denna gång<3 Hoppas för din skull!


    Jag hoppas det . Tror du jag kan vända mig till mvc ? Om

    Det inte vill skicka mig på ett tidigt ul borde jag kunna göra ett privat väl ?

    Tusen tack för din omtanke ??
  • Sat 10 Jul 2021 22:21
    Minisessan skrev 2021-07-10 22:01:09 följande:
    Jag hoppas det . Tror du jag kan vända mig till mvc ? Om

    Det inte vill skicka mig på ett tidigt ul borde jag kunna göra ett privat väl ?

    Tusen tack för din omtanke ??
    Ja börja med att ringa mvc, vill de inte hjälpa dig se om du hittar privat. Jag fick missfall vecka 12 så när jag blev gravid igen var jag jätteorolig. Pga det ringde jag tidigt till mvc och anmälde graviditeten. Pratade med min barnmorska om känslorna jag hade och hon försökte verkligen att hjälpa mig med att få ett tidigt ultraljud på gynmottagningen, de nekade dock. Men hon hade ett internnummer till stans privata klinik (som annars är i princip omöjlig att få tag i) och då fick jag en tid för tidigt vul i grannstaden i vecka 9 typ. Så skönt med en stöttande förstående barnmorska! Hoppas du lyckas få tag i en liknande

    Självklart, därför denna tråd är så bra :)<3
  • Sat 10 Jul 2021 22:25
    Rebecca1987 skrev 2021-07-10 21:21:46 följande:

    Behöver man ha koll med graviditetstest med jämna mellanrum från missfall er tills mensen kommer? Eller kan man utesluta ägglossning helt fram tills mensen kommer?


    Jag fick direktivet att testa efter 4,5 veckor för att se så alla rester var ute sa de till mig. När jag tog testet var det svagt positivt, ringde upp och fick nya direktiv att testa igen om 1,5 vecka. Under den tiden hann mensen komma tillbaka och dagarna efter det tog jag ett negativt test. Ägglossning kommer alltid innan mensen så när mensen kommer har du mest troligt haft en ägglossning. Tycker du ska ringa till din gynmottagning och fråga hur du ska göra med test osv.
  • Tue 13 Jul 2021 17:47
    Minisessan skrev 2021-07-10 11:07:54 följande:

    Hej ,

    Har följt er ett tag i det tysta .

    Började försöka i juli 2020 . Blev gravid i september 2020 men visade sig vara ma i november. Var i vecka 8 men graviditeten stannade i vecka 5. I april blev jag gravid igen ? missfall i vecka 5. Nu plussade jag imorse. Är livrädd . Dels för att jag vaccinerades mot covid-19 i måndags . Har bokat Liseberg i augusti och Grekland i september.

    Tänk om missfallet kommer i Grekland eller om det nu skulle gå hela vägen få men av vaccinet .

    Vad ska jag göra ? Helt förtvivlad


    Beklagar dina missfall men gratulerar till ännu en graviditet! <3 Förstår oron men samtidigt, vad gör det egentligen om det sker där om det ändå skulle ske, och tänk på att det är mer sannolikt att du inte får något MF/MA! Åk till Grekland, då har du iaf njutit av livet! :)
    September1518 skrev 2021-07-10 07:12:43 följande:

    Ja jag hoppas det blir så för mig :)

    Kan förstå det. Om man bara trycker undan sorgen står den på lur hela tiden och vill ta över. Nu när du låter den ta plats vid tillfällen så får du utlopp för dina känslor och får plats även för andra känslor. Tycker du gör ett bra jobb med att hantera detta, du försöker verkligen och tar dig framåt.

    Åh det är många försök det när du redan hade kommit så långt i en graviditet. Beklagar, känner mig ledsen för alla er som fortfarande försöker. Men det kommer och då tar förhoppningsvis glädjen över med tiden.

    Hoppas ni får en fin sommar med en fin överraskning nästa försök :)


    Tack <3 Och nu har det gått ännu längre i din gravitet. Hurra!
  • Tue 13 Jul 2021 17:50
    Rebecca1987 skrev 2021-07-10 21:21:46 följande:

    Behöver man ha koll med graviditetstest med jämna mellanrum från missfall er tills mensen kommer? Eller kan man utesluta ägglossning helt fram tills mensen kommer?


    Ja, man kan ha ÄL innan mensen. Så du kan bli gravid direkt utan mens emellan om det är det du undrar? :)

    Lycka till!
  • Wed 21 Jul 2021 19:50

    Hur gör det för er kämpar? Någon som närmar sig bim? Hejar och hoppas på er alla här! Snart blir det ett plus till i tråden, jag känner det på mig.

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?