• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18609 visningar
    1001 svar
    1001
    18609

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 23 Jul 2021 12:31
    Rebecca1987 skrev 2021-07-22 08:46:16 följande:

    Jag fick plus i måndags och mer säker i tisdags.

    Får se om denna väljer att stanna.


    Grattis!!! :)))
  • Fri 23 Jul 2021 12:57
    September1518 skrev 2021-07-22 21:46:29 följande:

    Det låter som ett hälsosamt tankesätt att försöka hålla. Vad glad jag blir av att höra det, nu hoppas jag att det var det din kropp behövde för att bli gravid igen så du får ett plus nu. Bra inställning! Vet inte om ni dricker men ni kan ta ett glas vin, äta en god charkbricka eller jordgubbar och sen mysa, härligt. Det kommer gå bra det här, så får du njuta lite av sommaren samtidigt<3

    Jag mår bra, börjar känna mig väldigt trött (lagom tills det "ska" släppa), kräks inte så ofta nu men mår mer illa, mer ofta, huvudvärk sm byggs på dag för dag. Men allt detta är ganska lindrigt ändå så jag hoppas det inte blir värre. I slutändan är det värt det oavsett hur dåligt man mår skulle jag säga. Vecka 14+5 idag, oj vad långt det kändes när jag skrev ner det! Inga sparkar än.


    Härligt att höra att du ändå fortfarande har symptom (även om det är jobbigt så kanske det ändå är skönt med den bekräftelsen av att du är gravid). Så spännande att du förhoppningsvis snart ska få känna bebisen!

    Ja, jag försöker dricka lite granna nu för att liksom inte leva som gravid innan jag är det även om det känns fel att dricka. Så jag dricker väldigt måttligt. Charkbricka var en bra påminnelse om att passa på att njuta av! Får nog bli det till helgen.

    Du är så fin som checkar in med oss! Ha en bra helg och hörs snart igen. Ska bli kul att höra om sparkar. :)
  • Fri 23 Jul 2021 18:42

    Igår kom mensen, 39 dagar efter mitt MA I vecka 11.. hoppas på denna månad. Vill bara va gravid igen. Enda jag tänker på.

  • Sat 24 Jul 2021 17:08

    Följer gärna denna tråd. Blev gravid för första gången i januari i år, slutade tyvärr i ma som upptäcktes på ultraljud i v.12 (26/3). Är nu inne på 3 försöket och har bim idag, såå nervös men vågar inte hoppas på något. Trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att försöka bli gravid :(

  • Sat 24 Jul 2021 18:16
    Hejsan91hejsan skrev 2021-07-24 17:08:05 följande:

    Följer gärna denna tråd. Blev gravid för första gången i januari i år, slutade tyvärr i ma som upptäcktes på ultraljud i v.12 (26/3). Är nu inne på 3 försöket och har bim idag, såå nervös men vågar inte hoppas på något. Trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att försöka bli gravid :(


    Hej!

    Lite samma sits som du. Blev gravid i april och upptäckte MA I juni I vecka 11. Har haft ett försök sedan dess men mensen dök upp. Håller tummarna för dig ?
  • Sat 24 Jul 2021 19:16

    Nu börjar jag nog närma mig min BIM efter mitt tidiga missfall i slutet på juni. Jag tror att allt kom igång för mig rätt snabbt och vi har nog lyckats pricka när jag tror ÄL var.

    Har märkt lite diffusa saker i kroppen, jag är lite illamående stunder under dagen (inte så jag är nära att spy men känns som det sitter något i halsen). Vi har semester och åkt lite bil och tåg och jag har blivit åksjuk på ett sätt jag inte blivit tidigare.

    Sen har ?snygghetskänslan? jag brukar få vid ÄL inte släppt haha! (Vet inte om någon annan känner igen sig i den känslan att man tycker att man är snygg/finare när man har ägglossning?) Och så hade jag det sist med, jag hoppas att detta alla är tecken på att vi lyckats igen men tänkte testa på tisdag när jag är hemma från semestern (och mensen inte kommit).

  • Sun 25 Jul 2021 12:21

    Hoppar in här!

    Fått 2 ma i vecka 7+6, senaste var nu i juni.

    Fler som haft 2 mf/ma här?

    Känner mig fruktansvärt ensam och livrädd inför en ny graviditet, även om vi försöker nu igen.

  • Sun 25 Jul 2021 13:21

    Så kom mensen idag på 3e försöket efter ma i mars :( blev ju sist gravid på första försöket (när det slutade i ma) så känns väldigt tungt, spec med tanke på att man inte vet hur det går vid nästa graviditet :(.. vet med säkerhet att jag prickat in alla äl ? har sedan ma däremot aldrig ont i brösten innan mens längre, vilket jag alltid haft innan, någon annan?

    Fick reda på att jag också hade lite höga tsh-värden vid förra graviditeten så äter sedan dess även levaxin men har bra värden nu så tkr inte de borde störa kroppen? bläääää frustrerad tjej som vill ha en bebis..

  • Sun 25 Jul 2021 16:18
    Steeph skrev 2021-07-25 12:21:11 följande:

    Hoppar in här!

    Fått 2 ma i vecka 7+6, senaste var nu i juni.

    Fler som haft 2 mf/ma här?

    Känner mig fruktansvärt ensam och livrädd inför en ny graviditet, även om vi försöker nu igen.


    Tråkigt att höra. Har själv ett MA i v.13 och sedan ett missfall i v.6. Känner med dig att man är osäker och rädd men även att längtar till att få ett plus igen.
  • Mon 26 Jul 2021 11:00

    Hej på er! Fick ett tidigt missfall i slutet på juni, enligt min app borde jag ha mens nu, men den är sen. Inte fått någon hjälp från vården, men efter en vecka visade gravtestet negativt. Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka mensen efter mf?

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?