• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18574 visningar
    1001 svar
    1001
    18574

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Mon 26 Jul 2021 11:39
    Emmissss skrev 2021-07-26 11:00:21 följande:

    Hej på er! Fick ett tidigt missfall i slutet på juni, enligt min app borde jag ha mens nu, men den är sen. Inte fått någon hjälp från vården, men efter en vecka visade gravtestet negativt. Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka mensen efter mf?


    5 veckor efter att missfallet startade ordentligt. Brukar ha en ganska stadig cykel på 4 veckor så det tog lite längre tid. Fick missfall i vecka 12.
  • Mon 26 Jul 2021 11:43
    Hallonglass91 skrev 2021-07-23 12:57:20 följande:

    Härligt att höra att du ändå fortfarande har symptom (även om det är jobbigt så kanske det ändå är skönt med den bekräftelsen av att du är gravid). Så spännande att du förhoppningsvis snart ska få känna bebisen!

    Ja, jag försöker dricka lite granna nu för att liksom inte leva som gravid innan jag är det även om det känns fel att dricka. Så jag dricker väldigt måttligt. Charkbricka var en bra påminnelse om att passa på att njuta av! Får nog bli det till helgen.

    Du är så fin som checkar in med oss! Ha en bra helg och hörs snart igen. Ska bli kul att höra om sparkar. :)


    Jag är tacksam för symptomen! Hade inga som helst symptom på hela graviditeten innan mitt missfall så nu gläds jag åt vad jag får!

    Förstår att det blir motsägelsefullt i huvudet. Men det känns inte som att det kan vara så farligt att dricka första veckorna när man blivit gravid med tanke på hur många som föder friska barn och dricker och röker första tiden innan de vet. Ja gott! Blev det nån charkbricka?

    Åh tack, vill se så det går bra för alla här :)<3
  • Mon 26 Jul 2021 11:53
    September1518 skrev 2021-07-26 11:39:47 följande:

    5 veckor efter att missfallet startade ordentligt. Brukar ha en ganska stadig cykel på 4 veckor så det tog lite längre tid. Fick missfall i vecka 12.


    Tack för svar! <3 Känns lite stressande att inte veta när den kommer. Så van med punktlig mens men förstår såklart att den kanske inte blir det nu, suck!
  • Mon 26 Jul 2021 12:12
    Emmissss skrev 2021-07-26 11:00:21 följande:

    Hej på er! Fick ett tidigt missfall i slutet på juni, enligt min app borde jag ha mens nu, men den är sen. Inte fått någon hjälp från vården, men efter en vecka visade gravtestet negativt. Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka mensen efter mf?


    Jag fick aldrig tillbaka min mens.
  • Mon 26 Jul 2021 13:11
    Emmissss skrev 2021-07-26 11:53:17 följande:

    Tack för svar! <3 Känns lite stressande att inte veta när den kommer. Så van med punktlig mens men förstår såklart att den kanske inte blir det nu, suck!


    Tror att första mensen efter missfallet kan man räkna med att den är lite ur fas men efter det verkar det ändå ganska vanligt att den återgår till det normala. Hoppas det blir så för dig, eller ännu hellre hoppas jag såklart att du blir gravid snabbt igen och får en frisk bebis denna gång!
  • Mon 26 Jul 2021 23:45
    Emmissss skrev 2021-07-26 11:00:21 följande:

    Hej på er! Fick ett tidigt missfall i slutet på juni, enligt min app borde jag ha mens nu, men den är sen. Inte fått någon hjälp från vården, men efter en vecka visade gravtestet negativt. Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka mensen efter mf?


    Jag fick tillbaka mensen efter 5 veckor (36 dagar efter behandlingen). Min cykel har faktiskt ändrats efter mitt MA. Nu har jag 30 dagars cyklar. Tidtagare hade jag oftast 26 dagars cykler. Lite konstigt att det ändrats, men haft 4 cykler efter MA och alla på 30 dagar så verkar faktiskt ha ändrats.

    Lycka till!
    Hejsan91hejsan skrev 2021-07-25 13:21:25 följande:

    Så kom mensen idag på 3e försöket efter ma i mars :( blev ju sist gravid på första försöket (när det slutade i ma) så känns väldigt tungt, spec med tanke på att man inte vet hur det går vid nästa graviditet :(.. vet med säkerhet att jag prickat in alla äl ? har sedan ma däremot aldrig ont i brösten innan mens längre, vilket jag alltid haft innan, någon annan?

    Fick reda på att jag också hade lite höga tsh-värden vid förra graviditeten så äter sedan dess även levaxin men har bra värden nu så tkr inte de borde störa kroppen? bläääää frustrerad tjej som vill ha en bebis..


    EXAKT samma för oss. Vi fick också MA i mars (5/3) i vecka 12 på VUL efter vårt första försök till att bli gravida i december. Nu har vi försökt 4 gånger sedan det och har prickat ÄL (iaf med högst en dag ifrån)? Det känns tufft här med och jag förstår verkligen din frustration. <3
    Steeph skrev 2021-07-25 12:21:11 följande:

    Hoppar in här!

    Fått 2 ma i vecka 7+6, senaste var nu i juni.

    Fler som haft 2 mf/ma här?

    Känner mig fruktansvärt ensam och livrädd inför en ny graviditet, även om vi försöker nu igen.


    Beklagar<3
    melle90 skrev 2021-07-23 18:42:21 följande:

    Igår kom mensen, 39 dagar efter mitt MA I vecka 11.. hoppas på denna månad. Vill bara va gravid igen. Enda jag tänker på.


    Skönt med mensen tillbaka, lycka till!!
  • Tue 27 Jul 2021 06:32

    Jag har nu testat med olika tester men får lite olika resultat vilket är lite jobbigt.

    RFSU har jag sedan igår svaga, svaga linjer

    Idag testade jag med CB och tog ett digitalt. Kan nog ana ett andra streck på det vanliga men det digitala visar inte gravid.

    Är inte helt säker på att mensen ska komma nu men känns rimligt, får vänta några dagar till och se vad som händer.

    Väntan är som vanligt inte så kul.

  • Tue 27 Jul 2021 08:09
    Hallonglass91 skrev 2021-07-26 23:45:39 följande:

    Jag fick tillbaka mensen efter 5 veckor (36 dagar efter behandlingen). Min cykel har faktiskt ändrats efter mitt MA. Nu har jag 30 dagars cyklar. Tidtagare hade jag oftast 26 dagars cykler. Lite konstigt att det ändrats, men haft 4 cykler efter MA och alla på 30 dagar så verkar faktiskt ha ändrats.

    Lycka till!EXAKT samma för oss. Vi fick också MA i mars (5/3) i vecka 12 på VUL efter vårt första försök till att bli gravida i december. Nu har vi försökt 4 gånger sedan det och har prickat ÄL (iaf med högst en dag ifrån)? Det känns tufft här med och jag förstår verkligen din frustration. <3Beklagar<3Skönt med mensen tillbaka, lycka till!!


    Då fick vi missfall exakt samma dag!! Jag också i vecka 12. Antar att mitt räknas som missfall då det kom igång av sig självt och hade inte gjort något ultraljud innan. Däremot är jag absolut helt säker på att bebisen hade dött långt innan, säkert strax efter plusset eftersom jag aldrig fick några som helst symptom.

    Ledsen att du fortfarande kämpar med att bli gravid, hoppas det går snart! Kanske nu när du börjar acceptera missfallet mer och går vidare så gör kroppen detsamma<3
  • Wed 28 Jul 2021 12:55
    September1518 skrev 2021-07-26 11:43:18 följande:

    Jag är tacksam för symptomen! Hade inga som helst symptom på hela graviditeten innan mitt missfall så nu gläds jag åt vad jag får!

    Förstår att det blir motsägelsefullt i huvudet. Men det känns inte som att det kan vara så farligt att dricka första veckorna när man blivit gravid med tanke på hur många som föder friska barn och dricker och röker första tiden innan de vet. Ja gott! Blev det nån charkbricka?

    Åh tack, vill se så det går bra för alla här :)<3


    Ja, så skönt för dig. (Men hoppas ändå du ska må bra såklart haha).

    Ja det blev det! Och lite gott vin till! Som du säger får man inte vara för hård innan man vet, tror det är mer hållbart om det tar tid att bli gravid. :) så tack för den påminnelsen <3
  • Thu 29 Jul 2021 16:00
    Hallonglass91 skrev 2021-07-28 12:55:10 följande:

    Ja, så skönt för dig. (Men hoppas ändå du ska må bra såklart haha).

    Ja det blev det! Och lite gott vin till! Som du säger får man inte vara för hård innan man vet, tror det är mer hållbart om det tar tid att bli gravid. :) så tack för den påminnelsen <3


    Hehe tack!

    Superbra! Det förtjänar du! Bara njuta av alla småsaker du kan.
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?