• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18920 visningar
    1001 svar
    1001
    18920

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Fri 30 Jul 2021 11:55
    Salladen skrev 2021-07-27 06:32:21 följande:

    Jag har nu testat med olika tester men får lite olika resultat vilket är lite jobbigt.

    RFSU har jag sedan igår svaga, svaga linjer

    Idag testade jag med CB och tog ett digitalt. Kan nog ana ett andra streck på det vanliga men det digitala visar inte gravid.

    Är inte helt säker på att mensen ska komma nu men känns rimligt, får vänta några dagar till och se vad som händer.

    Väntan är som vanligt inte så kul.


    Men åh! Hoppas hoppas!
  • Fri 30 Jul 2021 14:35

    Hur var det för er innan första mensen kom tillbaka?

    Gissar att jag kan ha/haft ÄL nu. Har haft supersegt slem (ursäkta Tungan ute) i typ en vecka. Brukar annars vara i max en dag. Var det annorlunda för er oxå direkt efter MF? Hur blev det sen nästa gång? 

  • Tiffan­y
    Fri 30 Jul 2021 14:37

    Jag är gravid efter flera mf och ett MA och långt kämpande. Är orolig att få ett tidigt mf igen, ma eller x.

    Vad tror ni om mitt plus?

    Det har varit mkt svagare !

  • Fri 30 Jul 2021 16:55
    Goldenwings1 skrev 2021-07-30 14:35:42 följande:

    Hur var det för er innan första mensen kom tillbaka?

    Gissar att jag kan ha/haft ÄL nu. Har haft supersegt slem (ursäkta ) i typ en vecka. Brukar annars vara i max en dag. Var det annorlunda för er oxå direkt efter MF? Hur blev det sen nästa gång? 


    Undrar också! Fick tidigt MF i slutet på juni och mensen lyser med sin frånvaro. Är så trött och har typ menssymptom men den lyser med sin frånvaro. :(
  • Fri 30 Jul 2021 22:13

    Hoppar in här om jag får....

    Haft ett ma precis. Var på uppföljningsbesök men precis som vi redan misstänkte var det inte längre så mycket kvar. Varit 1.5 vecka med mycket smärta emellanåt och blödningar. Det som är kvar skulle ut med nästa mens enl läkaren. Har fortfarande brun röda flytningar och småblödningar. Hoppas varje dag på att de ska sluta. Så kroppen kan få vila och förbereda för mens istället.

    Kommer vänta minst en cykel innan vi försöker igen. Läkaren rek att vänta minst 2-3 innan man aktivt försöker. Men skulle det bli en graviditet innan är det heller ingen fara.

    Just nu är oron dock väldigt stor. Tänk om det blir lika igen? Då kommer nog denna verkstaden vara stängd för gått. Orkar inte gå genom detta igen.... :(

    Sedan 2011 fått flera barn med bara kanske 2 tidiga missfall(yttrat sig som någon dag sen mens med svag pos test) så allt fungerar ju ändå. Nåt man kan glädja sig åt i de mörka stunderna.... Allt kunde varit värre.

    Satsar på sensommarbebis istället för påskbebis ????

  • Fri 30 Jul 2021 23:09
    Hallonglass91 skrev 2021-07-30 11:55:50 följande:

    Men åh! Hoppas hoppas!


    Tack<3 mensen har fortfarande inte kommit men får inte positiva test. RFSU börjar jag tro är torkstreck, testade senast i onsdag.

    Jag vet att det kan dröja ett tag innan den kommer tillbaka, men jag fick snabbt negativt test och tycker därför att det inte borde ta så himla lång tid men det är vad det är. Det är bara att vänta.

    Har ställt in mig på att det inte blev något men vill gärna att mensen ska komma isåfall.
  • Fri 30 Jul 2021 23:11
    +1
    Emmissss skrev 2021-07-30 16:55:56 följande:

    Undrar också! Fick tidigt MF i slutet på juni och mensen lyser med sin frånvaro. Är så trött och har typ menssymptom men den lyser med sin frånvaro. :(


    Samma här! 28/6 började jag blöda men fortfarande ingen mens, men som du säger också, lätta menssymptom. Frustrerande att det inte kan komma igång igen. Jag fick snabbt negativt test också efter mig så tänkte att det kanske inte skulle dröja så länge, men tji fick jag
  • Fri 30 Jul 2021 23:14
    Tiffany skrev 2021-07-30 14:37:29 följande:

    Jag är gravid efter flera mf och ett MA och långt kämpande. Är orolig att få ett tidigt mf igen, ma eller x.

    Vad tror ni om mitt plus?

    Det har varit mkt svagare !


    Tycker det ser rätt starkt ut, grattis! Förstår oron, hoppas att det går hela vägen för er!:)
  • Sat 31 Jul 2021 07:03
    Salladen skrev 2021-07-30 23:11:48 följande:

    Samma här! 28/6 började jag blöda men fortfarande ingen mens, men som du säger också, lätta menssymptom. Frustrerande att det inte kan komma igång igen. Jag fick snabbt negativt test också efter mig så tänkte att det kanske inte skulle dröja så länge, men tji fick jag


    Precis samma här!!! Då följs vi åt och hoppas att kroppen är i fas snart. Min app går bananas nu när jag skjuter på mensdagen he he!
  • Sat 31 Jul 2021 07:11

    Vill gärna hängs på. Blev oplanerat gravid i mars med mitt tredje barn. Omtumlande men med tiden blev vi inställda på att vi skulle ha tre barn. Fick avbryta i vecka 19 den 12/7 pga avvikelser. Fruktansvärt. Nu är vi så inställda på ett barn till att vi vill försöka. Har fortfarande lite blödningar kvar.mpate vänta en mens, men sen kör vi! Hoppas kroppen kommer igång fort.

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?