• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18604 visningar
    1001 svar
    1001
    18604

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Sat 31 Jul 2021 07:38
    Semlan3 skrev 2021-07-31 07:11:57 följande:

    Vill gärna hängs på. Blev oplanerat gravid i mars med mitt tredje barn. Omtumlande men med tiden blev vi inställda på att vi skulle ha tre barn. Fick avbryta i vecka 19 den 12/7 pga avvikelser. Fruktansvärt. Nu är vi så inställda på ett barn till att vi vill försöka. Har fortfarande lite blödningar kvar.mpate vänta en mens, men sen kör vi! Hoppas kroppen kommer igång fort.


    Men gud så fruktansvärt :'( Håller tummarna för dig/er. Hur stora är dina barn?
  • Sat 31 Jul 2021 08:13
    Emmissss skrev 2021-07-31 07:03:29 följande:

    Precis samma här!!! Då följs vi åt och hoppas att kroppen är i fas snart. Min app går bananas nu när jag skjuter på mensdagen he he!


    Haha ja min med, och så får jag notiser om att mensen är sen. Jotack, väl medveten om det haha!

    Vet att det inte är lönt att stressa, det händer när det händer, men är sjukt frustrerande. Tror det blir lite bättre när jag börjar jobba på måndag för då kan jag fokusera på annat. Nu på semestern har man massa tid att tänka hahah
  • Sat 31 Jul 2021 08:16
    Emmissss skrev 2021-07-31 07:38:41 följande:

    Men gud så fruktansvärt :'( Håller tummarna för dig/er. Hur stora är dina barn?


    Ja, efter nästan halva graviditeten har mna ändå börjat pusta ut. Har en 4,5 åring och en som fyller 3 i oktober. De såg så mycket fram emot att få ett syskon. Så ledsamt att behöva berätta att det inte blev någon bebis.
  • Sat 31 Jul 2021 08:31
    Salladen skrev 2021-07-31 08:13:42 följande:

    Haha ja min med, och så får jag notiser om att mensen är sen. Jotack, väl medveten om det haha!

    Vet att det inte är lönt att stressa, det händer när det händer, men är sjukt frustrerande. Tror det blir lite bättre när jag börjar jobba på måndag för då kan jag fokusera på annat. Nu på semestern har man massa tid att tänka hahah


    Exakt!!! Allt blir bara "förskjuten".. Vi får följas åt och hoppas kroppen kommer tillbaka. Har du fått någon hjälp? Jag har inte varit iväg och kollat något. Börjar nytt jobb första september så hoppas verkligen inte det blir någon långdragen process..
  • Sat 31 Jul 2021 08:33
    Semlan3 skrev 2021-07-31 08:16:24 följande:

    Ja, efter nästan halva graviditeten har mna ändå börjat pusta ut. Har en 4,5 åring och en som fyller 3 i oktober. De såg så mycket fram emot att få ett syskon. Så ledsamt att behöva berätta att det inte blev någon bebis.


    Gud jag förstår & så sorgligt när de små vet om det också. Hoppas det löser sig snart <3
  • Sat 31 Jul 2021 13:16
    Emmissss skrev 2021-07-31 08:31:46 följande:

    Exakt!!! Allt blir bara "förskjuten".. Vi får följas åt och hoppas kroppen kommer tillbaka. Har du fått någon hjälp? Jag har inte varit iväg och kollat något. Börjar nytt jobb första september så hoppas verkligen inte det blir någon långdragen process..


    Nej egentligen inte, dom ville inte ta emot mig när det väl blödde eftersom det var lite och jag inte hade jätteont. Men har jag inte fått tillbaka den på 8 veckor så kommer jag kräva att någon kollar på det. Även om det är negativt kanske det finns en chans att det är något lite, lite kvar som måste tas bort?

    Läste att inte du heller fått någon hjälp?

    Är du ledig fram till september då? Ja vi hoppas att kroppen börjar fatta snart så man kan börja om igen :)
  • Sat 31 Jul 2021 14:58
    Salladen skrev 2021-07-31 13:16:15 följande:

    Nej egentligen inte, dom ville inte ta emot mig när det väl blödde eftersom det var lite och jag inte hade jätteont. Men har jag inte fått tillbaka den på 8 veckor så kommer jag kräva att någon kollar på det. Även om det är negativt kanske det finns en chans att det är något lite, lite kvar som måste tas bort?

    Läste att inte du heller fått någon hjälp?

    Är du ledig fram till september då? Ja vi hoppas att kroppen börjar fatta snart så man kan börja om igen :)


    Precis samma här!! Det märkliga var att jag blödde typ mindre än en vanlig mens och inga klumpar osv.. Så de visste inte om det var ett missfall eller inte tills testet visade negativt.

    Jajamän, skulle igenltigen börja jobba efter mammaledigheten i augusti men nu blev det lite längre semester! :) Har du några barn sedan tidigare? :)
  • Sat 31 Jul 2021 15:22
    Emmissss skrev 2021-07-31 14:58:54 följande:

    Precis samma här!! Det märkliga var att jag blödde typ mindre än en vanlig mens och inga klumpar osv.. Så de visste inte om det var ett missfall eller inte tills testet visade negativt.

    Jajamän, skulle igenltigen börja jobba efter mammaledigheten i augusti men nu blev det lite längre semester! :) Har du några barn sedan tidigare? :)


    Jaha, ja det låter lite märkligt faktiskt. Men man förstår sig inte på kroppen alltid..

    Ja men det låter ju ändå lite härligt men lång semester :) nej, inga barn ännu!
  • Sat 31 Jul 2021 16:02

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)

  • Sat 31 Jul 2021 17:31
    Syren93 skrev 2021-07-31 16:02:57 följande:

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)


    Jag skulle säga att det är positivt, jag håller tummarna för dig!

    Förstår din oro, den är nog svår att bli av med - särskilt om man haft missfall tidigare. Man får försöka fokusera på att man gör allt man ska (slutar dricka m.m) och det är det enda man kan göra. Det är lätt annars att man fastar i oron istället för glädjen :) klen tröst kanske men tror du förstår hur jag menar :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?