• Anonym (Kaffedraken)

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Salladen skrev 2021-07-31 17:31:58 följande:

    Jag skulle säga att det är positivt, jag håller tummarna för dig!

    Förstår din oro, den är nog svår att bli av med - särskilt om man haft missfall tidigare. Man får försöka fokusera på att man gör allt man ska (slutar dricka m.m) och det är det enda man kan göra. Det är lätt annars att man fastar i oron istället för glädjen :) klen tröst kanske men tror du förstår hur jag menar :)


    Ja, jag försöker tänka att risken för missfall inte är större bara för att man haft det 1 gång innan, men det är ju såklart fortfarande läskigt, och hade blivit så ledsen om det slutar på samma sätt.. Men försöker så smått glädja mig! :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Syren93 skrev 2021-07-31 16:02:57 följande:

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)


    Stort grattis!! :) <3
  • Anonym (Kaffedraken)
    Syren93 skrev 2021-07-31 17:46:16 följande:

    Ja, jag försöker tänka att risken för missfall inte är större bara för att man haft det 1 gång innan, men det är ju såklart fortfarande läskigt, och hade blivit så ledsen om det slutar på samma sätt.. Men försöker så smått glädja mig! :)


    Förstår helt och hållet, men du verkar ha en bra inställning. Hoppas det går hela vägen för dig! :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu kom mensen, så det är ändå skönt att kroppen nu har kommit igång igen 34 dagar efter mf. Vet inte exakt när jag hade ÄL men tror egentligen att vi prickade den rätt ok. Men, jag är bara glad att kroppen kommit igång så vi kan testa på nytt igen med bättre ?koll? än att gissa sig fram lite :)

    Hoppas det går bra för er andra framöver! <3

  • Anonym (Kaffedraken)
    Salladen skrev 2021-08-01 10:56:50 följande:

    Nu kom mensen, så det är ändå skönt att kroppen nu har kommit igång igen 34 dagar efter mf. Vet inte exakt när jag hade ÄL men tror egentligen att vi prickade den rätt ok. Men, jag är bara glad att kroppen kommit igång så vi kan testa på nytt igen med bättre ?koll? än att gissa sig fram lite :)

    Hoppas det går bra för er andra framöver! <3


    Hurra vad skönt för dig! Hoppas min också kommer snaaart!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Salladen skrev 2021-08-01 10:56:50 följande:

    Nu kom mensen, så det är ändå skönt att kroppen nu har kommit igång igen 34 dagar efter mf. Vet inte exakt när jag hade ÄL men tror egentligen att vi prickade den rätt ok. Men, jag är bara glad att kroppen kommit igång så vi kan testa på nytt igen med bättre ?koll? än att gissa sig fram lite :)

    Hoppas det går bra för er andra framöver! <3


    Ja, så skönt när det är över och mensen är igång. Lycka till! <3
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu kom även min mens.. Skönt att få något svar från kroppen, men tråkigt för sambon, då vi ska på semester imorgon och unna oss hotell ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    när är bim för dig? Sådär svagt var mitt RFSU på bim men sen bim +3 starkare och nu bim +5 mycket starkare =D


    Syren93 skrev 2021-07-31 16:02:57 följande:

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)


  • Anonym (Kaffedraken)
    Syren93 skrev 2021-07-31 17:46:16 följande:
    Ja, jag försöker tänka att risken för missfall inte är större bara för att man haft det 1 gång innan, men det är ju såklart fortfarande läskigt, och hade blivit så ledsen om det slutar på samma sätt.. Men försöker så smått glädja mig! :)
    vi är i exakt samma sits just nu. Jag har flera mf och MA bakom mig och hade lika svagt test som dig på BIM men det har stigit nu som sagt, är så glad o hoppas ddetta går vägen. imorrn går jag in i v6 ! :DDDD
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tiffany skrev 2021-08-02 01:35:11 följande:

    vi är i exakt samma sits just nu. Jag har flera mf och MA bakom mig och hade lika svagt test som dig på BIM men det har stigit nu som sagt, är så glad o hoppas ddetta går vägen. imorrn går jag in i v6 ! :DDDD


    Jag tror egentligen att BIM är idag, så första testet tog jag bim - 3, tog ett nytt igår som var starkare, samt även ett clear blue som visade ett tydligt plus, så det känns skönt! Enligt natural cykles så är jag i 4+1, känns som dessa första veckorna kommer vara för evigt!

    Hoppas verkligen det är vår tur! Spännande med vecka 6! :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?