• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Hallonglass91
    Tiffany skrev 2021-08-02 01:35:11 följande:

    vi är i exakt samma sits just nu. Jag har flera mf och MA bakom mig och hade lika svagt test som dig på BIM men det har stigit nu som sagt, är så glad o hoppas ddetta går vägen. imorrn går jag in i v6 ! :DDDD


    Åh!!! Så skönt! Heja heja fostret där inne. <3
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-07-31 16:02:57 följande:

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)


    Underbart!! <3
    Syren93 skrev 2021-08-02 07:27:37 följande:

    Jag tror egentligen att BIM är idag, så första testet tog jag bim - 3, tog ett nytt igår som var starkare, samt även ett clear blue som visade ett tydligt plus, så det känns skönt! Enligt natural cykles så är jag i 4+1, känns som dessa första veckorna kommer vara för evigt!

    Hoppas verkligen det är vår tur! Spännande med vecka 6! :)


    Hoppas verkligen grattis till era plus!<3
  • Salladen
    Emmissss skrev 2021-08-01 21:51:40 följande:

    Nu kom även min mens.. Skönt att få något svar från kroppen, men tråkigt för sambon, då vi ska på semester imorgon och unna oss hotell ;)


    Åh! Så skönt att det äntligen kom!

    Haha, ni får se det positiva i det hela ;)
  • Hallonglass91

    Nu fick jag mens igen! :?( Var 4e försöket efter vårt MA. Känns såklart så jobbigt men what to do? Känns som vi gjorde de mesta - vi låg ordentligt men inte varje dag (minst varannan hela ÄL veckan), jag försökte att stressa mindre och drack knappt alkohol, minskat till 1 kopp kaffe per dag, min kille bastade inte runt ÄL (har hört att det kan påverka spermiernas kvalité haha), rört mycket på mig, sovit ordentligt, ätit vitaminer, legat kvar efter vi legat oftast med kudde under rumpan osv osv. Så jag känner i alla fall att vi gjort allt rätt trots att det inte ledde någon vart.

    Någon som har något de tänker mycket på som kan hjälpa att testa? Inte tabletter helst utan mer naturliga saker ni gör? :)

    Försöker nu vara lugn i att nästa graviditet kommer när det kommer och att vi mognar dag för dag och kanske blir bättre förälder för det när barnet väl kommer. :)

    Hoppas det går bättre för att er andra <3

  • Salladen
    Hallonglass91 skrev 2021-08-03 15:29:36 följande:

    Nu fick jag mens igen! :?( Var 4e försöket efter vårt MA. Känns såklart så jobbigt men what to do? Känns som vi gjorde de mesta - vi låg ordentligt men inte varje dag (minst varannan hela ÄL veckan), jag försökte att stressa mindre och drack knappt alkohol, minskat till 1 kopp kaffe per dag, min kille bastade inte runt ÄL (har hört att det kan påverka spermiernas kvalité haha), rört mycket på mig, sovit ordentligt, ätit vitaminer, legat kvar efter vi legat oftast med kudde under rumpan osv osv. Så jag känner i alla fall att vi gjort allt rätt trots att det inte ledde någon vart.

    Någon som har något de tänker mycket på som kan hjälpa att testa? Inte tabletter helst utan mer naturliga saker ni gör? :)

    Försöker nu vara lugn i att nästa graviditet kommer när det kommer och att vi mognar dag för dag och kanske blir bättre förälder för det när barnet väl kommer. :)

    Hoppas det går bättre för att er andra <3


    Vad tråkigt! Det är inte lätt detta? man vill så gärna men samtidigt så känns det ibland som att man är lite hjälplös typ. Man kan ju inte styra något om du förstår hur jag menar.

    Jag försöker, fast det är skitsvårt, att bara lita på kroppen. Men det är apjobbigt haha

    Din kille, har han också minskat på kaffet och alkoholen? Äter ni båda ordentligt med näringsrik mat?

    Ipren och så ska man gärna undvika när man försöker bli gravid också.

    Jag hoppas verkligen att det går hela vägen för er snart, det är rätt jobbigt när man väl börjat att vänta! <3
  • Hallonglass91
    Salladen skrev 2021-08-03 16:30:37 följande:

    Vad tråkigt! Det är inte lätt detta? man vill så gärna men samtidigt så känns det ibland som att man är lite hjälplös typ. Man kan ju inte styra något om du förstår hur jag menar.

    Jag försöker, fast det är skitsvårt, att bara lita på kroppen. Men det är apjobbigt haha

    Din kille, har han också minskat på kaffet och alkoholen? Äter ni båda ordentligt med näringsrik mat?

    Ipren och så ska man gärna undvika när man försöker bli gravid också.

    Jag hoppas verkligen att det går hela vägen för er snart, det är rätt jobbigt när man väl börjat att vänta! <3


    Ja, exakt! Jag kanske bara får lita mer på kroppen och inte tänka på det (men det är det som gör en så hjälplös, att man troligtvis inte påverka så mycket själv).

    Bra tips! Visste inte att Ipren kan ha en påverkan men tar nästan aldrig det, typ en gång i halvåret, så det är ju tur. Gäller det även sen när man är gravid?

    Min kille dricker inte kaffe och har minskat på alkoholen rejält, men nu på semestern har han druckit lite. Kanske får föreslå till honom att minska mer för säkerhetsskull stackare haha ;) Men så värt det om det kan göra skillnad.

    Nu när din mens är igång igen kanske vi får nästa positiva besked samtidigt (eller mens)! <3
  • Salladen
    Hallonglass91 skrev 2021-08-03 17:53:34 följande:

    Ja, exakt! Jag kanske bara får lita mer på kroppen och inte tänka på det (men det är det som gör en så hjälplös, att man troligtvis inte påverka så mycket själv).

    Bra tips! Visste inte att Ipren kan ha en påverkan men tar nästan aldrig det, typ en gång i halvåret, så det är ju tur. Gäller det även sen när man är gravid?

    Min kille dricker inte kaffe och har minskat på alkoholen rejält, men nu på semestern har han druckit lite. Kanske får föreslå till honom att minska mer för säkerhetsskull stackare haha ;) Men så värt det om det kan göra skillnad.

    Nu när din mens är igång igen kanske vi får nästa positiva besked samtidigt (eller mens)! <3


    Precis, hur stor skillnad gör det EGENTLIGEN om man slutar med det lilla man kanske dricker. Hur mycket påverkar det liksom? Så svårt!

    Man kan ju sitta och fördärva sig genom att tänka på allt man borde och inte borde göra. Och det är svårt att undvika när man vill det så gärna men jag måste nog försöka för mitt egna välmående tror jag.

    Det hjälpte faktiskt lite att börja jobba för då tänker jag på annat större delen av dagen :)

    Tror man ska undvika Ipren då också, har för mig att man rekommenderar Alvedon istället. Men lite osäker faktiskt.

    Ja det är ju inte helt omöjligt att vi får det samtidigt(jag röstar för positivt :D) <3
  • Tiffany
    Hallonglass91 skrev 2021-08-02 08:19:03 följande:

    Åh!!! Så skönt! Heja heja fostret där inne. <3


    Jag känner mig riktigt orolig då jag är som magsjuk, allt ja äter rinner rakt igenom mig :( är orolig att fostret ej får näring.. borde man inte bli förstoppad istället i grav
  • September1518
    Tiffany skrev 2021-08-04 00:50:45 följande:
    Jag känner mig riktigt orolig då jag är som magsjuk, allt ja äter rinner rakt igenom mig :( är orolig att fostret ej får näring.. borde man inte bli förstoppad istället i grav
    Mina första gravidtecken denna graviditet var dålig mage. Jag var väldigt lös i magen, inte så att det rann igenom hela tiden men behövde ändå göra nummer 2 minst en gång om dagen, samt spydde en gång om dagen. Vissa spyr efter varje måltid hela graviditeten men får friska barn ändå.

    Förhoppningsvis släpper det där för dig snart. Tror inte det är något ovanligt symptom alls, alla reagerar olika. Du kan såklart även ha dragit på dig någon magbakterie och i sådana fall bör det släppa snart. Ring in och hör efter om du är orolig men jag tror som sagt inte det är något ovanligt eller farligt alls. Fortsätter det i flera veckor kanske du ska kolla upp så allt är som det ska.
  • September1518
    Syren93 skrev 2021-07-31 16:02:57 följande:

    Hej! Tog ett gravtest (rfsu) igår som jag anser vara positivt! Har haft/har fortfarande molande värk i magen och i ryggen som kommer och går lite, blev dock väldigt chockad. Vågar knappt lite på det än, och är ju såklart rädd att jag ska få missfall igen.. Tänker ta ett nytt test i mrogon.. Vill så gärna att det ska gå vägen! Fick mitt missfall efte första försöker, och detta blev alltså 5e försöket! Bifogar bild på testet :)


    Stort grattis till ditt plus!! Jättekul att se att fler plussar i tråden :D Denna gång går det säkert vägen, ovanligt med fler missfall i rad även om det händer. Lycka till, hoppas du får njuta nu!
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?