• Fri 26 Mar 2021 12:15
    18599 visningar
    1001 svar
    1001
    18599

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Wed 4 Aug 2021 13:17
    Hallonglass91 skrev 2021-08-03 15:29:36 följande:

    Nu fick jag mens igen! :?( Var 4e försöket efter vårt MA. Känns såklart så jobbigt men what to do? Känns som vi gjorde de mesta - vi låg ordentligt men inte varje dag (minst varannan hela ÄL veckan), jag försökte att stressa mindre och drack knappt alkohol, minskat till 1 kopp kaffe per dag, min kille bastade inte runt ÄL (har hört att det kan påverka spermiernas kvalité haha), rört mycket på mig, sovit ordentligt, ätit vitaminer, legat kvar efter vi legat oftast med kudde under rumpan osv osv. Så jag känner i alla fall att vi gjort allt rätt trots att det inte ledde någon vart.

    Någon som har något de tänker mycket på som kan hjälpa att testa? Inte tabletter helst utan mer naturliga saker ni gör? :)

    Försöker nu vara lugn i att nästa graviditet kommer när det kommer och att vi mognar dag för dag och kanske blir bättre förälder för det när barnet väl kommer. :)

    Hoppas det går bättre för att er andra <3


    Åh men, fjärde försöket, förstår att det börjar kännas segt. Men ni har blivit gravida en gång så det är bara att fortsätta! Så mycket som ska klaffa så även om man gör absolut allt rätt och träffar rätt är det väldigt mycket i kroppen som ska fungera. Kanske inte släpptes något dugligt ägg och då är det bra att kroppen inte befruktar det. Snart går det, fortsätt njut av sommaren nu! :)

    Jag har också stått kvar med rumpan i vädret när vi velat ha barn, det har funkat på 2:a eller 3:e försöket alla 3 gånger, så fortsätt kämpa! Tycker du gör verkligen allt man kan tänka sig och mer därtill. Det kommer ta sig snart :)<3

    Du har helt rätt i det, ett litet barn kommer hitta till just er som föräldrar när just erat barn ska komma till. När bebisen föds kommer ni förstå varför det blev just då det blev, för ni fick just det barn som var tänkt för er och kommer inte kunna föreställa er att det skulle ha blivit ett annat barn<3
  • Wed 4 Aug 2021 13:32
    September1518 skrev 2021-08-04 13:10:32 följande:

    Stort grattis till ditt plus!! Jättekul att se att fler plussar i tråden :D Denna gång går det säkert vägen, ovanligt med fler missfall i rad även om det händer. Lycka till, hoppas du får njuta nu!


    Tack så mycket!! :) jag hoppas verkligen verkligen att det går vägen! Jag lovar att hålla er lite uppdaterade.. :)
  • Wed 4 Aug 2021 16:53
    Syren93 skrev 2021-08-04 13:32:37 följande:

    Tack så mycket!! :) jag hoppas verkligen verkligen att det går vägen! Jag lovar att hålla er lite uppdaterade.. :)


    Gör gärna det! Jag har varit väldigt orolig hittills men det börjar lägga sig nu. Jag är i vecka 16, snart rul :D Hoppas tiden går snabbt för dig! För mig har det gått otroligt segt!
  • Wed 4 Aug 2021 17:32
    September1518 skrev 2021-08-04 16:53:47 följande:

    Gör gärna det! Jag har varit väldigt orolig hittills men det börjar lägga sig nu. Jag är i vecka 16, snart rul :D Hoppas tiden går snabbt för dig! För mig har det gått otroligt segt!


    Gud så spännband!! V. 16 är ju nästan halvvägs!

    Haha jag tycker bara dagarna sedan jag plussade känns som en evighet... 4+3 nu, så det är ju en låång väg kvar! Men det känns kul, jag känner mig orolig och överlycklig om vartannat! Hur har dina 16 veckor varit?
  • Wed 4 Aug 2021 18:04

    Hej, hoppar också in i tråden efter att ha läst ikapp lite. Det känns fint att följa diskussionerna som jag känner igen mig mycket i (även om det så klart är hemskt att vi är flera som delar de här upplevelserna).

    Jag fick nyligen MA konstaterat. Jag borde ha varit i vecka 10-11 (lite oklart), men det hade avstannat i 7+4. Var helt chockad, men har börjat återhämta mig och både min partner och jag vill försöka igen så snart som möjligt. 

    Fick behandling med cytotec för ca två veckor sedan, och på efterkontrollen så sa de att de betraktar aborten som fullständig och att eventuella rester skulle komma ut med nästa mens. Så långt allt väl alltså, men är så orolig att något ändå ska gå fel nu, att det ändå ska finnas rester kvar, att jag inte ska få äl och mens igen, att det inte ska gå att bli gravid igen osv. Och så klart att jag ska få missfall igen om jag plussar. 

    En fundering jag har är hur länge man kan ha svagt positiva graviditetstest efter missfallet? Mina graviditetstest har blivit svagare och svagare, men det är fortfarande lite utslag varje gång, som jag annars skulle ha betraktat som positivt test. Antar att det är normalt, men önskar så att det blev helt blankt någon gång så att man kan lita på ett positivt test senare. Hur har det varit för alla andra, måste man vänta till nästa mens innan det blir blankt test?

  • Wed 4 Aug 2021 18:29
    Wave Mother skrev 2021-08-04 18:04:45 följande:

    Hej, hoppar också in i tråden efter att ha läst ikapp lite. Det känns fint att följa diskussionerna som jag känner igen mig mycket i (även om det så klart är hemskt att vi är flera som delar de här upplevelserna).

    Jag fick nyligen MA konstaterat. Jag borde ha varit i vecka 10-11 (lite oklart), men det hade avstannat i 7+4. Var helt chockad, men har börjat återhämta mig och både min partner och jag vill försöka igen så snart som möjligt. 

    Fick behandling med cytotec för ca två veckor sedan, och på efterkontrollen så sa de att de betraktar aborten som fullständig och att eventuella rester skulle komma ut med nästa mens. Så långt allt väl alltså, men är så orolig att något ändå ska gå fel nu, att det ändå ska finnas rester kvar, att jag inte ska få äl och mens igen, att det inte ska gå att bli gravid igen osv. Och så klart att jag ska få missfall igen om jag plussar. 

    En fundering jag har är hur länge man kan ha svagt positiva graviditetstest efter missfallet? Mina graviditetstest har blivit svagare och svagare, men det är fortfarande lite utslag varje gång, som jag annars skulle ha betraktat som positivt test. Antar att det är normalt, men önskar så att det blev helt blankt någon gång så att man kan lita på ett positivt test senare. Hur har det varit för alla andra, måste man vänta till nästa mens innan det blir blankt test?


    Vad himla tråkigt att läsa, styrkekramar till dig! Förstår att det varit jobbigt, något man inte alltid tänker på att det som kommer efter också är jobbigt. Sitta och vänta och undra när mensen kommer och hur den kommer bli m.m. Så det är skönt att vi har varandra! Det kommer säkert igång snart igen, men det är jobbigt att vänta och känna ovisshet!

    Jag har läst vissa som haft svagt positivt i typ 7-8 veckor, det är nog rätt individuellt tror jag. Nu hade ju jag inte ma utan tidigt missfall och jag fick negativt på bara några dagar.

    Tycker mig läst att vissa haft svårt att veta om det är positivt pga förra ma/mf eller ny graviditet för att det kommer så nära inpå. Men vet inte om det går att ha ägglossning innan hcgn är borta?

    Sa dom något på vården att du ska höra av dig om du inte fått mensen inom visst antal veckor? Har för mig att om man har positiva test två veckor efter ska man göra kontroll igen?

    Har ni lyckats bli gravida innan så ska det nog inte vara några problem att bli det igen(så försöker jag tänka själv).

    Hoppas att allt löser sig för dig snart!!
  • Wed 4 Aug 2021 18:47
    Salladen skrev 2021-08-04 18:29:40 följande:
    Vad himla tråkigt att läsa, styrkekramar till dig! Förstår att det varit jobbigt, något man inte alltid tänker på att det som kommer efter också är jobbigt. Sitta och vänta och undra när mensen kommer och hur den kommer bli m.m. Så det är skönt att vi har varandra! Det kommer säkert igång snart igen, men det är jobbigt att vänta och känna ovisshet!

    Jag har läst vissa som haft svagt positivt i typ 7-8 veckor, det är nog rätt individuellt tror jag. Nu hade ju jag inte ma utan tidigt missfall och jag fick negativt på bara några dagar.

    Tycker mig läst att vissa haft svårt att veta om det är positivt pga förra ma/mf eller ny graviditet för att det kommer så nära inpå. Men vet inte om det går att ha ägglossning innan hcgn är borta?

    Sa dom något på vården att du ska höra av dig om du inte fått mensen inom visst antal veckor? Har för mig att om man har positiva test två veckor efter ska man göra kontroll igen?

    Har ni lyckats bli gravida innan så ska det nog inte vara några problem att bli det igen(så försöker jag tänka själv).

    Hoppas att allt löser sig för dig snart!!
    Tack! Och detsamma! Jag tänker att vi alla har olika saker vi kämpar med, men det är fint att ha någon att prata med som har liknande erfarenhet. Jag känner mig ju redan betydligt mindre moloken och deppig än för två veckor sedan, så om man ska se det positiva så är det ju snabba framsteg i alla fall. Men det är kanske en del i processen att man är otålig att komma till skott igen, för att känna att man gör något. Har svårt att tro att jag skulle vara så här otålig annars :) 

    Jag har fått med mig ett grav-test hem som jag ska göra på måndag för att kolla om det ger utslag fortfarande (det är visst lite mindre känsligt än de man köper själv, tror jag de sa). Om det är negativt så är allt bra, annars skulle jag ringa in så får vi se. Nu har jag ju testat med mina vanliga stickor, för att hålla lite koll, och det har gått ner mycket, det har det.

    Försöker också tänka så! Hoppas vi alla plussar snart! Det är så trevligt att se i tråden när det går bra för andra här <3 
  • Wed 4 Aug 2021 20:36
    Wave Mother skrev 2021-08-04 18:47:16 följande:

    Tack! Och detsamma! Jag tänker att vi alla har olika saker vi kämpar med, men det är fint att ha någon att prata med som har liknande erfarenhet. Jag känner mig ju redan betydligt mindre moloken och deppig än för två veckor sedan, så om man ska se det positiva så är det ju snabba framsteg i alla fall. Men det är kanske en del i processen att man är otålig att komma till skott igen, för att känna att man gör något. Har svårt att tro att jag skulle vara så här otålig annars :) 

    Jag har fått med mig ett grav-test hem som jag ska göra på måndag för att kolla om det ger utslag fortfarande (det är visst lite mindre känsligt än de man köper själv, tror jag de sa). Om det är negativt så är allt bra, annars skulle jag ringa in så får vi se. Nu har jag ju testat med mina vanliga stickor, för att hålla lite koll, och det har gått ner mycket, det har det.

    Försöker också tänka så! Hoppas vi alla plussar snart! Det är så trevligt att se i tråden när det går bra för andra här <3 


    Ja okej, men det är i vart fall på rätt håll att det blir svagare hela tiden. Och skönt att höra att du också mår bättre rent pysslat också, tycker det bådar gott! Du är säkert på banan snart igen! :)

    Så småningom om så löser det nog sig förmoda alla hoppas jag, håller me dig att man får lite hopp i denna tråden :)
  • Wed 4 Aug 2021 21:23
    Syren93 skrev 2021-08-04 17:32:55 följande:

    Gud så spännband!! V. 16 är ju nästan halvvägs!

    Haha jag tycker bara dagarna sedan jag plussade känns som en evighet... 4+3 nu, så det är ju en låång väg kvar! Men det känns kul, jag känner mig orolig och överlycklig om vartannat! Hur har dina 16 veckor varit?


    Ja det har du rätt, längtar till halvvägs och sen vecka 22 när bebisen kan överleva om den föds :)

    Förstår det, tiden går så långsamt. Tror särskilt för oss som fått missfall och man är ständigt medveten om risken på ett helt annat sätt än innan man upplevde missfallet.

    Jag har mått bra, spytt en del vilket har känts skönt då det är ett tydligt symptom. Förra graviditeten hade jag inga som helst symptom på alla 12 veckor fram till missfallet. Men i övrigt har jag inte känt något och jag har hela tiden försökt avskärma mig utifall att så vet inte om jag riktigt greppat att jag är gravid än. Ibland kommer jag nästan på det i vissa situationer ?juste jag kan inte dricka på festen på lördag, jag är ju gravid!? Sen nästan känslan av ett litet ?eller??. Längtar till RUL då jag får se bebisen igen! Nu känns det nästan overkligt faktiskt (:
  • Wed 4 Aug 2021 21:32
    Wave Mother skrev 2021-08-04 18:04:45 följande:

    Hej, hoppar också in i tråden efter att ha läst ikapp lite. Det känns fint att följa diskussionerna som jag känner igen mig mycket i (även om det så klart är hemskt att vi är flera som delar de här upplevelserna).

    Jag fick nyligen MA konstaterat. Jag borde ha varit i vecka 10-11 (lite oklart), men det hade avstannat i 7+4. Var helt chockad, men har börjat återhämta mig och både min partner och jag vill försöka igen så snart som möjligt. 

    Fick behandling med cytotec för ca två veckor sedan, och på efterkontrollen så sa de att de betraktar aborten som fullständig och att eventuella rester skulle komma ut med nästa mens. Så långt allt väl alltså, men är så orolig att något ändå ska gå fel nu, att det ändå ska finnas rester kvar, att jag inte ska få äl och mens igen, att det inte ska gå att bli gravid igen osv. Och så klart att jag ska få missfall igen om jag plussar. 

    En fundering jag har är hur länge man kan ha svagt positiva graviditetstest efter missfallet? Mina graviditetstest har blivit svagare och svagare, men det är fortfarande lite utslag varje gång, som jag annars skulle ha betraktat som positivt test. Antar att det är normalt, men önskar så att det blev helt blankt någon gång så att man kan lita på ett positivt test senare. Hur har det varit för alla andra, måste man vänta till nästa mens innan det blir blankt test?


    Kul att ni vill försöka snabbt igen :)

    Förstår att det är mycket oro, men försök ta det lugnt så kommer allt ordna sig tillslut. Jag fick missfall i vecka 12. Ganska säker på att bebisen dött många veckor tidigare. Gyn sa åt mig att ta test 4,5 veckor efter missfallet startade, det visade positivt, ringde igen, de sa också att ev rester kommer ut med mensen och bad mig ta nytt test 1,5 veckor senare. Fick mensen bara någon dag efter samtalet och testade sedan negativt efter mens. Med vanligt test.

    Ångrade att jag inte tog ett testa tidigt test! För ett par veckor efter mensen började jag drömma mycket, må illa och blev knasig i magen. 3 veckor efter mensens första dag tog jag ett testa tidigt som visade svagt positivt. Men jag visste inte om det fortfarande var utslag efter missfallet eftersom jag aldrig testade med tidigt då. Vågade inte lita på någonting och tog flera test med osäkerhet. En vecka efter första tog jag ett digitalt som visade 1-2 veckor och då kändes det mer tillförlitligt. Nu är jag i vecka 16 :)
Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?